www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Igor Zganjer, BCR: Revolutionam platile contactless cu cardul

Autor: Bancherul.ro
2011-05-18 16:08
Igor Zganjer, directorul executiv carduri din BCR, spune ca banca va revolutiona platile rapide cu cardul bancar, de valori mici, fara a fi necesara introducerea PIN-ului (tip contactless), la magazine, benzinarii sau transportul in comun.

"Avem deja in jur de 300 de POS-uri contactless iar pana la finalul anului vom ajunge la aproximativ 1.000 de unitati instalate, ceea ce reprezinta in jur de 15% din numarul total de POS-uri din Bucuresti si in aproximativ 5% din numarul total de POS-uri", spune Igor Zganjer.

In prezent doar 2-3% din totalul POS-urilor detinute de banci detin tehnologia contactless, BRD fiind singura banca, alaturi de BCR, care a lansat, la inceputul anului trecut, un program pilot pentru astfel de plati, dar fara ca acesta sa fie extins ulterior.

BCR a dat lovitura recent, lansand cardul de debit denumit "Zambet", cu tehnologie contactless, ce permite efectuarea de plati rapide, inclusiv achitarea calatoriilor in transportul comun in Bucuresti.

Este vorba de un car de debit uzual, cu cip, dar care are incorporat, teoretic, cardul RATB (portofelul electronic), tehnic aplicatie de plata a calatoriilor cu atobuzul, troleibuzul, tramvaiul sau metroul.

Un alt avantaj competitiv important al noului card este oferirea de bonusuri pentru platile cu cardul, majoritatea bancilor oferind astfel de bonusuri doar pentru cardurile de credit.

Astfel, exista 5% bonus pentru toate reîncărcările de transport (fie reîncărcarea portofelului, fie a abonamentului). Utilizatorii noului card BCR primesc, de asemenea, drept bonus, 1% din valoarea cumparaturilor la supermarket şi 2% când cumpără haine/pantofi.

Exista si un bonus de 3% la cinema, restaurant, biliard şi chiar 10% dacă plăteşte cu cardul intrarea la muzeele din Bucureşti.

Zganjer considera ca noua modalitate de plata, fara introducerea PIN-ului, va duce la cresterea numarului de plati de mica valoare, a caror medie este in prezent destul de mare, in jur de 100 de lei per tranzactie. "Speram ca aceasta valoare sa scada undeva la 75 de lei", adauga el.

Zganjer a precizat ca investitia in noua tehnolgie, mai exact implementarea aplicatiei RATB, a fost destul de substantiala, ridicandu-se la ordinul a milioane de euro, ce va fi recuperata in cel putin un an, insa nu acesta este cel mai mare cost: "Adevaratul cost este cel al muncii oamenilor implicati in proiect. E usor sa iei pe cineva de pe strada si sa-l angajezi cu bani putini, dar ce te faci apoi cu el daca nu va putea sa indeplineasca obiectivele asumate? De aceea echipa din spatele acestui proiect este mai importanta decat costurile, pentru ca bani se gasesc peste tot", spune Zganjer.

In privinta numarului de noi carduri de acest fel ce se spera a fi vandute, Zganjer crede ca intr-un an se poate ajunge la aproximativ 100.000 de bucati, un numar substantial daca-l comparam cu cele probabil cateva zeci de mii de carduri de acest fel (tip breloc) din portofoliul BRD.

Este realista aceasta tinta de numar de carduri vandute? Zganjer crede ca este o tinta realista, avand in vedere ca doar intr-o saptamana de la lansare exista deja un numar de aproximativ 1.500 de carduri "Zambet" vandute.