www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Dana Demetrian, BRD: Creditele si tranzactiile au scazut cu 40%, cardurile au crescut cu 10%

Autor: Bancherul.ro
2011-04-06 17:37
Segmentul banking (tranzacţii, creditare) a scăzut în medie cu 40% în 2010, comparativ cu anul 2009, în România, în timp ce segmentul cardurilor a crescut cu 10%, a declarat directorul executiv Polul de Administrare Generală a Reţelei BRD Groupe Societe Generale, Dana Demetrian, miercuri, la seminarul Cards Forum.

'România nu este în urma ţărilor din regiune pe segmentul banking, ci cu un pas înaintea multor ţări din jur. Observăm că deşi activitatea pe banking a avut ca obiectiv principal reducerea cheltuielilor, segmentul cardurilor a crescut. În 2010, comparativ cu 2009, segmentul banking (tranzacţii, creditare) a scăzut în medie cu 40%, în timp ce piaţa cardurilor a crescut cu 10%', a afirmat aceasta.

Valoarea medie a tranzacţiilor efectuate cu cadrul în România se ridică la 38 de euro (156 lei), valoare apropiată de media europeană de 52 euro, a declarat Manager Advisory Consulting, PriceWaterhouseCoopers, Andrei Creţu.

'Valoarea medie a tranzacţiilor cu cardul este de 38 euro în România, valoare apropiată de cea medie europeană, de 52 de euro. Principalele tranzacţii sunt retragerile de la ATM', a afirmat acesta.

Potrivit datelor PWC, gradul de penetrare a cardurilor per capita este de 608 unităţi la mia de locuitori. Din cele 608 de carduri, 122 sunt carduri de credit, România ocupând la acest capitol ultimul loc în Europa Centrală şi de Est. Piaţa cardurilor este dominată, astfel, de cardurile de debit, folosite pentru plata salariilor.

73% din totalul tranzacţiilor cu cardul sunt înregistrate la ATM-uri, iar numai 27% la POS-uri, conform sursei citate.

Conform datelor Credit Europe Bank, tranzacţiile online la nivel naţional au crescut cu 38% în 2010, comparativ cu 2009, iar volumul lor a atins 128 milioane euro. În România funcţionează aproximativ 1.000 de magazine online înrolate la platforma de securitate 3D Security, însă plăţile cu cu carduri pe segmentul e-commerce reprezintă sub 10% din totalul plăţilor.