www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Tranzactiile la POS efectuate cu carduri MasterCard in Romania au crescut cu 30% in 2010

Autor: Bancherul.ro
2011-02-09 18:55
MasterCard Europe anunţă că în 2010 posesorii de carduri MasterCard din România au efectuat cu 30% mai multe tranzacţii la comercianţi, comparativ cu 2009. De asemenea, tranzacţiile efectuate la POS cu carduri Maestro au înregistrat o creştere de 16%.

„Evoluţia pozitivă a tranzacţiilor este vizibilă nu doar în mediul real, ci şi în comerţul online”, a declarat Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „În 2010, conform estimărilor noastre, tranzacţiile în comerţul electronic cu carduri MasterCard şi Maestro au crescut cu 49%, iar volumul brut al tranzacţiilor în comerţul electronic a avut o creştere de 37%. Trebuie menţionat că aceste cifre se referă la întreg comerţul electronic din România, privit din perspectiva deţinătorilor de carduri emise în ţară. Cifrele vin în completarea altor rapoarte despre comerţul online – de exemplu, RomCard –, care sunt axate pe comercianţii locali ale căror tranzacţii le procesează. Din analizele noastre, marea majoritate a tranzacţiilor de e-commerce au loc pe site-uri din afara ţării, iar prin adăugarea acestei perspective avem, de fapt, o vedere de ansamblu asupra pieţei de comerţ electronic din România.”

„Din aceste rezultate vedem clar o utilizare mult mai intensă a cardurilor, raportată la un număr relativ constant de produse existente pe piaţă. Perioada economică dificilă a fost un factor care i-a determinat pe români să înţeleagă mai bine instrumentele de plată pe care le deţin şi să le utilizeze corect, pentru a-şi eficientiza bugetul. Migrarea tranzacţiilor de la ATM către POS este un proces pe care noi îl susţinem de 11 ani prin campanii educaţionale, pe care le-am intensificat odată cu lansarea programului EduCard, în 2009”, a mai spus Denisa Mateescu.

MasterCard, alături de instituţiile financiare partenere, a mizat anul trecut pe tehnologiile inovatoare, cardurile co-branded şi de afinitate şi pe segmentul cardurilor de debit. Realizările de business pe plan local în 2010 includ:

O premieră europeană în domeniul plăţilor contactless
• MasterCard Europe a susţinut dezvoltarea la nivel naţional a programului pilot PayPass de către BRD Groupe Société Générale, pe parcursul anului 2010. Lansat în martie, proiectul Instant Pay, bazat pe tehnologia inovatoare MasterCard PayPass, a fost implementat la nivel naţional în avans, pe baza rezultatelor obţinute în timpul proiectului pilot. În plus, în toamnă, colaborarea cu Metrorex pentru instalarea de terminale PayPass, s-a extins de la două staţii de metrou bucureştene, la 12.

„Introducerea sistemului PayPass la metroul bucureştean a reprezentat o premieră europeană pentru că aplicaţia este plasată direct pe card, ceea ce permite posesorilor să-şi utilizeze cardurile ca pe o cartelă de metrou, fără să fie nevoiţi ca mai întâi să îşi cumpere o cartelă. Acesta este şi motivul pentru care terminalele sunt amplasate direct pe turnicheţi, şi nu la case”, concluzionează Denisa Mateescu.

19 noi programe de carduri lansate de instituţiile financiare partenere
• Lansările anului 2010 sub sigla MasterCard pe segmentul co-branded şi de afinitate au inclus cardurile de credit BCR Wizz Air, Băneasa BonusCard de la GarantiBank, Altex şi Media Galaxy de la BRD Finance şi Alpha Bank Cosmote. Din categoria cardurilor cu dublă funcţionalitate – debit şi credit, noile produse sunt cardul de afinitate UNICEF de la UniCredit Ţiriac Bank – primul card al UNICEF în România şi Eva.ro de la Libra Bank. Tot anul trecut, GarantiBank a emis primul card de afinitate eco de pe piaţa locala – WWF Bonus Card.

• În 2010, Carrefour, alături de Rev Europe şi MasterCard, a introdus în oferta sa cardurile preplătite MasterCard Prepaid. Acesta este primul card preplătit pentru Carrefour în Europa. De asemenea, pe segmentul business compania Edenred a dezvoltat împreună cu MasterCard cardul Compliments, primul card preplătit de cadouri adresat companiilor din România.

• În anul 2010 au continuat lansările de produse şi pe palierul premium – Intesa San Paolo a
introdus în portofoliul său cardul MasterCard Platinum, iar BCR, varianta Gold a cardului de credit Powercard. De asemenea, MasterCard a lansat programul MasterCard Elite, care permite băncilor să ofere clienţilor posesori de carduri MasterCard premium reduceri şi bonusuri speciale într-o reţea exclusivistă de comercianţi.