www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



MasterCard Europe raporteaza cresteri in trimestrul al treilea din 2010

Autor: Bancherul.ro
2010-11-04 12:02
MasterCard Europe a anunţat rezultatele pentru regiunea Europei, înregistrate în cel de-al treilea trimestru al anului 2010. Este al treilea trimestru consecutiv cu creşteri de două cifre în ceea ce priveşte tranzacţiile la comercianţi, care sunt cu 14,3% mai numeroase decât în perioada similară a lui 2009. Aceasta este o nouă dovadă că, la nivel european, consumatorii migrează treptat de la utilizarea numerarului la folosirea instrumentelor electronice de plată.

Javier Perez, Preşedintele MasterCard Europe, spune: „Tranziţia de la numerar la plastic capătă avânt. Schimbarea se datorează consumatorilor care nu doar caută o alternativă mai avantajoasă la numerar, ci înţeleg şi beneficiile privind confortul şi siguranţa obţinute prin intermediul plăţilor electronice. Aceasta din urmă reprezintă un criteriu cu atât mai important pentru consumatorii care se resimt în urma recesiunii.

Din această perspectivă, un exemplu foarte bun este legat de SEPA. Atunci când am analizat tendinţele privind cheltuielile din timpul vacanţelor, am constatat că posesorii de carduri olandezi au stabilit un record de cheltuieli făcute în afara ţării în vară, pe 24 iulie. În această zi, pe cardurile Maestro s-au efectuat peste 400.000 de tranzacţii, în 5 dintre destinaţiile de vacanţă europene cel mai des vizitate. Recordul stabilit pentru Maestro a fost urmat de decizia Barclaycard de a face un upgrade la portofoliul său Maestro din Germania, transformându-l într-un portofoliu „Maestro only”. Această măsură consolidează marca Maestro la nivel local şi internaţional.”
Rezultate pentru Europa

Pentru al treilea trimestru din 2010, regiunea Europei a raportat un volum brut al tranzacţiilor în creştere cu 13,9%, un volum de tranzacţii la comercianţi cu 13,3% mai mare şi un număr de tranzacţii la comercianţi mai mare cu 14,3%, raportat la trimestrul al treilea din 2009. De asemenea, retragerile de numerar înregistrează o creştere de 13,9%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2009.

În perioada 1 iulie – 30 septembrie, posesorii de carduri din Europa au realizat 2 miliarde de tranzacţii la comercianţi cu cardurile lor MasterCard, inclusiv în mediul online.
Până la 30 septembrie 2010, instituţiile financiare partenere europene au emis 205 milioane de carduri MasterCard (excluzând mărcile Maestro® şi Cirrus®) – o creştere cu 4,5% faţă de acelaşi trimestru din 2009. Posesorii din Europa îşi pot utiliza cardurile MasterCard în 9 milioane de locaţii acceptatoare din regiune şi peste 30 de milioane de locaţii din toată lumea.

În plus, marca Maestro apare pe 300 de milioane de carduri. Consumatorii au la dispoziţie peste 7 milioane de locaţii ale comercianţilor din Europa şi peste 13 milioane la nivel global.

Alte realizări importante în Europa includ:

Influenţa categoriei de consumatori “affluent”
• Investiţiile continue pe segmentul premium au fost completate de inaugurarea platformei „Platinum Embassy” – un program ce oferă posesorilor de carduri MasterCard Platinum acces VIP la evenimentele exclusiviste din cadrul calendarului cultural francez. Programul a debutat recent cu vernisajul expoziţiei Claude Monet la Paris şi va găzdui, pe viitor, evenimente speciale pentru posesorii de carduri Platinum la restaurantul Mini Palais, deschis recent.
Paşi către inovare
• Tehnologia contactless MasterCard PayPass™ a oferit unui număr de 100.000 de persoane posibilitatea să plătească rapid – „Tap&Go™” – în cadrul a trei festivaluri importante din Polonia.

„Săptămâna trecută, MasterCard a adunat peste 1.000 de retaileri în cadrul Congresului anual de retail din Berlin. Una dintre direcţiile discutate în cadrul congresului a fost valorificarea şi înţelegerea conceptului de revoluţie digitală, comerţul electronic şi plăţile pe mobil reprezentând un punct de evoluţie majoră şi o oportunitate pentru comerţ. Un alt punct de interes a fost necesitatea ca o companie să rămână concentrată asupra nevoilor consumatorilor şi considerăm că tocmai această strategie a fost motivul succesului nostru în trimestrul al treilea”, a concluzionat Perez.