www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Doar 4% dintre romani au facut cumparaturi pe internet in 2008

Autor: Bancherul.ro
2009-03-28 20:45
Cumpărăturile pe internet au cāştigat popularitate īn Romānia īn ultimii ani, īnsă numai 4% dintre romānii cu vārste cuprinse īntre 16 şi 74 de ani au realizat cel puţin o achiziţie online īn 2008, faţă de o medie UE de 32%, potrivit datelor prezentate vineri de Eurostat.

Procentajul populaţiei care apelează la magazinele de pe internet a crescut, īn Romānia, de la 0% īn 2004, la 1%, respectiv 4% īn 2008, īnsă ţara se situează pe penultima poziţie īn funcţie de acest indicator īntre cele 27 de state membre, devansānd numai Bulgaria, cu un procentaj de 3%.

La nivelul Uniunii Europene, procentajul a urcat de la 20% din populaţia cu vārste īntre 16-74 de ani īn 2004 la 26% īn 2006, 30% īn 2007 şi, respectiv, 32% īn 2008.

Topul clasamentului este compus din Danemarca (59%), Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (53% fiecare) şi Finlanda (51%), la polul opus situāndu-se Bulgaria (3%), Romānia (4%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (cāte 9%).

Grupa de vārstă cu cea mai mare prezenţă īn magazinele online īn UE a fost, īn 2008, intervalul 25-34 de ani (47% dintre indivizi au realizat cel puţin o achiziţie pe internet), urmată de tinerii cu vārste cuprinse īntre 16 şi 24 de ani (41%), īn timp ce grupele de vārstă 45-34, 55-64 şi 65-74 au īnregistrat procentaje de 31%, 20% şi, respectiv, 9%.

Cele mai populare bunuri şi servicii tranzacţionate pe internet īn 2008 īn UE au fost cele din sectorul turismului, urmate de īmbrăcăminte şi echipamente sportive, cărţi şi reviste, bunuri casnice şi bilete pentru diverse evenimente culturale.