www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum am platit 25 de euro pentru un transfer gresit din vina bancii

Autor: Bancherul.ro
2023-08-03 05:30

"Sunt client Libra Bank si am facut un transfer international din contul meu personal de euro (bani obtinuti din vanzarea apartamentului meu din Bucuresti, bani virati tot in LibraBank).


A doua zi mi s-au cerut documente justificative referitoare la provenienta banilor, pe care le-am trimis, si ulterior am primit si op-ul.


Am fost informati de catre banca ca in data de 7 iulie au rejectat acest transfer pe motivul ca mesajul Swift trimis de banca intermediara Libra a fost incomplet, a lipsit field 53A/54A (field in care se mentioneaza ca transferul a fost facut cu ajutorul bancii intermediare si ei nu l-au inclus in mesajul Swift).


Le-am transmis acest lucru celor de la Libra Bank foarte amanuntit prin email, greseala fiind a lor, si tot ceea ce mi se aduce la cunostinta este faptul ca ei nu stiu unde se afla banii si ca nu pot lua legatura cu banca intermitenta.


Am pornit si o investigatie in acest caz pentru care am platit 25 euro la ei tot pentru greseala lor, si astazi este deja a 10-a zi lucratoare in care Libra Bank nu imi ofera nici o informatie referitor la locatia banilor/stadiul transferului.


Toata aceasta intarziere ma face sa pierd bani, sa intarzii aici cu plata pentru apartament si de asemenea imi cauzeaza probleme de sanatate.


Totodata mentionez ca transferul a fost realizat prin Wire si a avut la baza mesajul swift pe care il voi atasa aici", ni s-a plans un cititor.


Problema a fost rezolvata prin renuntarea la transfer


Am retransmis la Libra Bank reclamatia acestuia, iar dupa 9 zile banca ne-a informat ca problema a fost rezolvata, in sensul ca cititorul si-a primit banii inapoi si a renuntat la transfer.


Libra Bank spune ca nu a fost vina ei pentru greseala din mesajul Swift, ci a unei banci intermediare.


Libra mai mentioneaza ca a returnat clientului cei 25 de euro platiti pentru investigatie, precum si comisioanele aferente transferului.


Raspunul Libra Bank:


"Reclamația pe care ne-ați adus-o la cunoștință, privind transferul către un cont deschis la o bancă din străinătate, a fost rezolvată.


În urma comunicării cu băncile de corespondență implicate în acest transfer, a reieșit faptul că, deși plata a fost corect și complet instructată, a fost tratată ca fiind nulă și neavenită de către una dintre respectivele bănci de corespondență.


Odată stabilit acest lucru, i-am oferit clientei posibilitatea de a retrimite suma respectivă către contul dorit sau să îi fie returnată în contul inițial, iar dumneaei a ales cea de-a doua variantă.


Prin urmare, am îndeplinit această solicitare și i-am înapoiat întreaga sumă, inclusiv comisioanele percepute pentru transfer și investigație, deși vina pentru situația creată nu aparține băncii noastre.


Menționăm că utilizarea unei bănci de corespondență pentru transferuri în conturi deschise la o bancă din străinătate reprezintă o practică folosită de toate instituțiile bancare din România care oferă clienților acest serviciu."