www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cardurile, ATM-urile si POS-urile mai multor bănci nu au funcționat sâmbătă (actualizat)

Autor: Bancherul.ro
2022-07-10 14:59

Cardurile, ATM-urile si POS-urile mai multor bănci, precum CEC Bank, OTP Bank, Libra Internet Bank, nu au funcționat pe parcursul întregii zile de sâmbătă, din cauza procesatorului de carduri SIBS Romania, care raspunde de tranzacțiile cu carduri pentru respectivele bănci.


Libra Internet Bank și-a anunțat clienții, pe site și Facebook, despre incident.


Anunțul Libra:


"Probleme temporare utilizare carduri si POS-uri


Stimati clienti,


Va informam ca, din cauza unor probleme tehnice temporare intampinate de procesatorul de carduri, platile cu cardul si POS-urile nu functioneaza.


Va asiguram ca se depun toate eforturile astfel incat sa fie remediate in scurt timp. Termenul optimist transmis de catre partener pentru remediere este ora 23, dar fiind o situatie independenta de noi, nu putem garanta acest termen.


In situatia in care detineti un card la una dintre urmatoarele banci - Banca Transilvania, BCR - puteti transfera instant bani catre aceste banci utilizand serviciul de internet banking sau aplicatia de mobile banking, bifand optiunea PLATA INSTANT.


De asemenea, PLATI INSTANT in lei pot fi efectuate prin internet banking sau aplicatia de mobile banking si pentru a alimenta cardurile Revolut.


Ne cerem scuze pentru neplacerile create!”


Problema a fost remediata sambata, la ora 23:30, după cum a anunțat Libra Bank, pe Facebook: „problemele cu utilizarea cardurilor și POS-urilor au fost rezolvate. Acestea pot fi utilizate în condiții normale. Vă mulțumim pentru înțelegere și încă o dată ne cerem scuze pentru disconfortul creat!”


Clienții bancilor au postat, pe Facebook, comentarii în care și-au exprimat indignarea pentru ca unele bănci nu i-au anunțat ca nu pot plăti cu cardul.


Iar unele bănci nu raspund la telefon în week-end, decât de luni pana vineri.


De asemenea, ei considera ca fiind inacceptabil ca un card sa nu poată fi folosit pe parcursul unei zile întregi:


„Asa ceva, sa dureze o zi intreaga eu nu am mai pomenit ever. Una e sa spui ca se mai intampla mici sincope - dar lor li se intampla des! -, iar alta e sa iti bati joc de oameni o zi intreaga, sunt 14 ore de cand e situatia asta”.


„Este inadmisibil sa nu poți folosi cardul o zi întreaga, sa nu ai posibilitatea sa retragi bani de nicăieri!”


„Eu sunt plecată cu copilul și banii ii țin pe card ca așa se recomanda , in 2022 nu se așteaptă nimeni sa nu funcționeze un Weekend întreg nici măcar sa îți faci transfer pe alt card . Banii personali nu împrumuturile lor dar ratele le iau la secunda nu se întârzie deloc . Voi face sesizări peste sesizări pana obosesc pentru treaba asta fiind prinsă cu un copil de 6 luni fără posibilitatea de a-mi accesa banii in vreun fel.”


„Măcar pe pagina oficială sa publicați un anunț ,dacă tot nu aveți un serviciu clienti NON stop,sa știe omul de ce,din ce cauza sau cât durează problema aceasta!!!!”


ACTUALIZARE


OTP Bank a postat urmatorul anunt, pe Facebook, sambata seara:


"Având în vedere problemele tehnice întâmpinate în această sâmbătă de procesatorul nostru de carduri, plățile, retragerile cu cardul și POS-urile au funcționat cu intermitențe.


Procesatorul de carduri, care este un furnizor extern, a remediat problemele în jurul orei 00:00 și lucrează încontinuu pentru a monitoriza funcționarea serviciilor care au fost afectate. Problemele au fost unele generale, fiind afectate mai multe bănci simultan.


Vă asigurăm că luăm toate măsurile necesare pentru a evita astfel de situații pe viitor și ne cerem scuze pentru neplăcerile create!"


OTP Bank: inca exista probleme la platile cu cardurile


OTP Bank a anuntat luni, in jurul orei 12, ca inca exista probleme cu retragerile de la ATM-uri, platile la POS-urile magazinelor si platile online:


"Deși sistemele au fost restabilite, pot apărea în continuare disfuncționalități la plățile online, POS și retragerile de numerar de la ATM-uri.


Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a remedia situația si ne cerem scuze pentru neplăcerile create! Vă mulțumim pentru înțelegere!"


CEC Bank va analiza daca procesatorul extern de carduri si-a indeplinit obligatia legala privind continuitatea furnizarii serviciilor


CEC Bank a precizat ca platile cu cardurile au fost afectate in dimineata de sambata din cauza unei avarii la nivelul procesatorului extern de carduri, SIBS.


Banca va analiza daca aceasta firma si-a indeplinit obligatiile contractuale privind continuitatea asigurarii serviciilor:


"Sâmbătă dimineața s-au înregistrat indisponibilități la nivelul sistemului de carduri CEC Bank, datorate unei avarii la nivelul procesatorului extern de plăți – SIBS.


Astfel, sâmbătă dimineața, în intervalul 5:25AM – 9:04 AM au fost afectate cardurile, rețeaua de ATM-uri și POS-urile, iar după această ora s-a început restabilirea serviciilor de bază, însă pe parcursul zilei, au existat și alte intervale orare în timpul cărora au apărut disfuncționalități care au afectat o parte dintre bancomate.


Ne cerem scuze clienților pentru disconfortul creat.


În calitate de furnizor de servicii de procesare plăți, furnizorul SIBS are o serie de obligații – legale și contractuale, privind asigurarea continuității serviciilor, inclusiv existența redundanței pentru serviciile critice (alimentare cu electricitate/conexiune de date).


În perioada următoare vom analiza modul în care acest furnizor se conformează obligațiilor legale și modul în care și-a îndeplinit obligațiile contractuale și vom lua măsurile care se impun", au raspuns reprezentantii CEC Bank, la solicitarea Bancherul.ro.


Libra Bank: a fost un incident major, vom lua masuri sa nu se mai repete 


Libra Bank spune ca pe parcursul zilei de sambata, intre orele 05-23, sistemul de carduri nu a functionat din cauza unei probleme tehnice a procesatorului de carduri SIBS Romania.


Banca spune ca va lua masuri pentru ca astfel de incidente sa nu se repete in viitor:


"Cauza pentru care nu a funcționat sistemul de carduri a fost o problemă tehnică survenită la procesatorul extern de carduri (SIBS Romania) care asigură aceste servicii pentru Libra Internet Bank. Din acest motiv, tranzacțiile cu cardurile emise de către Libra Internet Bank, respectiv tranzacțiile la terminalele POS ale băncii nu au putut fi procesate sâmbătă, 9 iulie 2022, în intervalul orar 05:25 – 23:05.


În intervalul amintit (sâmbată, 9 iulie 2022, între 05:25 – 23:05), clienții Libra Internet Bank s-au aflat în imposibilitatea de a realiza tranzacții prin intermediul cardurilor și POS-urilor băncii.


Fiind vorba despre un incident major, Libra Internet Bank a tratat situația în consecință. Astfel, toți clienții băncii au fost informați individual prin email, precum și prin intermediul aplicațiilor de mobile banking, al site-ului și al paginilor de social media ale Libra Internet Bank.


Totodată, în cursul zilei de sâmbătă, 09 iulie, banca a constituit un grup de lucru la nivel de management, cu dublu scop:


· de a afla cu exactitate ce anume s-a petrecut la procesator și momentul estimat de acesta pentru reluarea furnizării serviciilor;


· de a asigura informarea și asistarea clienților afectați, cu privire la soluțiile alternative.


În prezent, banca realizează o analiză atentă a celor întâmplate, în vederea luării celor mai bune decizii pentru ca astfel de situații să nu se mai repete în viitor", a raspuns Libra Bank, la solicitarea Bancherul.ro.


Știre în curs de actualizare