www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Piata serviciilor de sanatate online, in crestere pe fondul pandemiei

Autor: Bancherul.ro
2022-01-20 11:19

Asemenea altor state europene, platformele de servicii de sanatate furnizate online au cunoscut si in Romania o puternică expansiune de la la începutul pandemiei.


Pe fondul pandemiei de COVID 19, accesul în unitățile sanitare a devenit problematic pentru fiecare persoană care dorește să efectueze un control de rutină sau sa vorbeasca cu un specialist, fie că vorbim despre sănătatea fizică, sau despre cea mentală. În acest context, serviciile de sanatate furnizate în mediul online, prin intermediul platformelor specializate, au devenit cea mai potrivită soluție. 


Serviciile de consiliere psihologică sau de nutriție furnizate prin intermediul platformelor online au înregistrat creșteri semnificative în 2021


Conform datelor furnizate de platforma de servicii medicale online ATLAS. app, anul 2021 este caracterizat de o creștere semnificativă a numărului de utilizatori în platformă, raportat la aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, serviciile de sănătate mintală online, precum consilierea psihologice sau sesiunile de psihoterapie, înregistrează o creștere de 50% a numărului de accesări.


O altă specializare extrem de căutată de către utilizatorii platformei este nutriția, care înregistrează o creștere de 80 de puncte procentuale față de anul 2020. Conform datelor din platformă, un alt domeniu extrem de accesat de către utilizatori in 2021 este parentingul, care a înregistrat o creștere de 70% față de anul precent.


În altă ordine de idei, pe lângă domeniul sănătății mintale, serviciile de sănătate fizică furnizate online au înregistrat o creștere de 20% a numărului de utilizatori față de aceeași perioadă a anului precedent. La nivel general, numărul de utilizatori ai platformei a crescut cu aproximativ 70% față de anul precedent, în timp ce numărul utilizatorilor din afara granitelor a înregistrat o creștere de 30 de puncte procentuale.


În conformitate cu datele prezentate anterior, se poate vorbi despre o reală tendință a oamenilor în ceea ce privește accesarea serviciilor de sanatate online, prin intermediul unor platforme specializate, care pun la dispoziția utilizatorilor toate functionalitatile necesare acestui tip de interactiune împreună cu numeroși specialiști usor de accesat.


Potrivit ATLAS. app, profilul utilizatorilor este definit de dorința de prevenție a anumitor afecțiuni


Datele furnizate de aceeași platformă ne ajută să conturăm profilul utilizatorilor acestui tip de platforme de servicii de sanatate furnizate online. În primul rând, prin analizarea datelor colectate, se constată că utilizatorii sunt persoane active din punct de vedere social, cu vârstă cuprinsă între 20 și 50 de ani, venituri peste medie și studii superioare. De asemenea, utilizatorii sunt, în permanență, interesați de prevenirea apariției anumitor afecțiuni, fie că facem referire la sănătatea fizică sau cea mintală, precum și de informarea și de educarea continuă.


Conform datelor furnizate de ATLAS App, scorul satisfacției utilizatorilor fata de serviciile primite este de 4,8 dintr-un total de 5 puncte care pot fi acordate.


Din ce în ce mai multe organizatii apelează la pachetele de servicii oferite de aceste platforme


Raportul furnizat de platoforma ATLAS App sugerează faptul că numărul clienților din zona corporate a înregistrat o creștere de 50% in 2021, fapt ce sugerează că mediul organizațional este din ce în ce mai conștient de necesitatea acestor pachete de servicii de sanatate furnizate online și puse la dispoziția angajaților, care pot accesa specialisti din domeniul sanatatii fără a se mai deplasa în situația în care starea de sănătate nu o impune.


De asemenea, peste 90% dintre clienții corporate existenți în portofoliul acestei platforme au ales să își extindă beneficiile pe care le acordă angajaților, prin accesarea de noi pachete de servicii sau prin extinderea celor deja achiziționate. Importanța acestor pachete de servicii este susținută de companii din toate industriile. Spre exemplu, Siemens Industry Software colaborează cu ATLAS din anul 2019, deoarece starea de bine a colegilor noștri a fost mereu o miza importanta in cultura noastra organizationala. ATLAS ne ofera o platforma online usor de accesat si care aduna impreuna servicii de sanatate si de dezvoltare personala. Mai mult, ne sunt adevarati parteneri in mentinerea unui climat organizational sanatos si orientat spre dezvoltare, raspunzand solicitărilor noastre prompt și personalizat, fie că a fost vorba despre specialisti, de conținut creat special pentru noi sau rezolvarea urgentă a unei solicitări in timpul pandemiei. Datorită serviciilor de calitate oferite și a feedback-ului primit din partea echipei noastre, putem recomanda ATLAS ca un furnizor profesionist și de încredere, afirmă Roxana Spînu,  HR Business Partner, Siemens Industry Software.