www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Banca Transilvania - indicatori si statistici in S1 2021

Autor: Bancherul.ro
2021-10-26 09:42

La sfârşitul primelor șase luni ale anului 2021, activele Grupului depășesc 115 de miliarde lei, în creștere cu 7,3% față de finalul anului trecut și cu 17,2% față de finalul lunii iunie 2020.


În același timp, activele Băncii înregistrează aceeași creștere de 7,3% față de finalul anului precedent, respectiv 18,1% față de iunie 2020, ajungând la aproximativ 110,9 miliarde lei.


Evoluția elementelor de activ la nivelul Grupului și Băncii este sumarizată după cum urmează:


Portofoliul de credite.


La nivel de Grup, considerând și creanțele din contractele de leasing, portofoliul de credite a înregistrat o creștere de 5,4%, respectiv 8,9% comparativ cu finalul anului 2020, respectiv finalul lunii iunie 2020.


Evoluția pozitivă a fost determinată în principal de
creșterea portofoliului de credite gestionat de Bancă, +5,7% față de finalul anului precedent și +9,5% comparativ cu finele aceleași perioade din 2020.


La nivelul Băncii, creditele nete la finalul lunii iunie 2021 reprezintă 42,7 miliarde lei, toate segmentele de business înregistrând o evoluție pozitivă față de finalul anului.


În perioada ianuarie – iunie 2021 au fost acordate peste 114.000 credite noi clienților persoane fizice și companiilor.


Soldul provizioanelor:


Banca Transilvania a înregistrat la finele lunii iunie 2021 o cheltuială netă cu ajustările pentru active financiare pentru alte riscuri și angajamente de creditare în sumă de 121 milioane lei (incluzând recuperările din credite scoase în afara bilanțului).


Soldul provizioanelor a atins nivelul de 3,5 miliarde lei la sfârşitul semestrului încheiat.


Rata expunerilor neperformante NPE conform EBA este de 3,47% la 30 iunie 2021 iar gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform EBA este de 148%.


Profitul net obținut de Banca Transilvania la 30.06.2021, în sumă de 901 milioane lei, este cu 48,3% mai mare față de aceeași perioadă a anului 2020, când însuma 607 milioane lei.


La
nivelul Grupului s-a înregistrat aceeași dinamică pozitivă, profitul net fiind la 30.06.2021 în sumă
de 1.015 milioane lei, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020 când era de 690 milioane lei.
La nivel de Grup, depozitele clientelei au
ajuns la 97.166 milioane lei la 30 iunie 2021, în creștere cu 6,8% față de finalul anului precedent și
cu 21,5% față de 30 iunie 2020. La nivel de Bancă, soldul depozitelor clientelei a ajuns la 94.406
milioane lei la 30 iunie 2021, în creștere cu 6,9% față de finalul anului precedent și cu 22,4% față
de 30 iunie 2020.
Atât pentru Grup cât și pentru Bancă, aproximativ 68% din totalul depozitelor clientelei reprezintă
economiile persoanelor fizice iar aproximativ 32% economiile persoanelor juridice. Ponderea
conturilor curente este de aproximativ 60% în timp ce depozitele la termen reprezintă 38% din
totalul soldurilor depozitelor clientelei la 30 iunie 2021.
Raportul credite-depozite la nivel de Bancă este de 48.88% la sfârşitul semestrului I 2021,
volumul creditelor brute fiind de 46.1 miliarde lei în timp ce resursele atrase de la clientelă sunt de
94.4 miliarde lei.
În 2021, Banca continuă să fie un partener relevant în programele de sprijin guvernamental,
acordând în primul semestru credite în valoare de peste 560 milioane de lei prin programul IMM
Invest si AGRO IMM Invest.
Solvabilitatea Băncii calculată la 30 iunie 2021, luând în considerare profitul cumulat al primelor
şase luni ale anului 2021 este de 23,54% (21,83% fără profit inclus), fiind la un nivel confortabil,
peste pragul minim de referință de 8%, valoare impusă prin Regulamentul (UE) nr. 575/2013
privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit, care se aplică începând cu anul 2014.
Banca Transilvania este lider de piață în domeniul cardurilor, cu 4,5 milioane de carduri în
portofoliu din care peste 550.000 carduri de credit. BT are în prezent cea mai completă paletă de
alternative de plată, de la cardul fizic, la cardul digital, BT Pay, ApplePay, Fitbit Pay, Garmin Pay,
wearables etc., permiţând clienţilor să folosească, complementar, ceea ce este mai convenabil
pentru ei în diverse momente. Tranzacţiile efectuate cu cele 4,5 milioane carduri au crescut cu 38%
față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Banca deține la 30 iunie 2021 o rețea de 1.762 ATM-uri, din care 557 sunt multifuncționale, prin
care se poate face self-banking – de la depuneri de numerar în lei şi valută, la schimb valutar şi
retrageri de numerar contactless sau pe bază de cod. De asemenea, Banca are aproximativ 500 de
terminale BT Express care sunt utilizate pentru diverse operaţiuni, inclusiv pentru plata facturilor,
78.159 POS-uri instalate și colaborează cu aproximativ 3.300 de comercianți utilizatori de ecommerce.
Numărul de clienţi digitalizați care utilizează cel puţin una din aplicaţiile de banking la distanţă a
depășit numărul de 2 milioane, din care 1,4 milioane folosesc BT Pay, însemnând o creștere cu 74%
a numărului utilizatorilor de BT Pay față de finele semestrului 1 2020.
La 30.06.2021 existau aproximativ 1,4 milioane de clienți Internet Banking, cu circa 0,4% mai
mulți decât la finele S1 2020.
Numărul angajaţilor activi ai Grupului la 30 iunie 2021 a fost de 10.066 angajaţi (2020: 10.009
angajaţi).
Numărul angajaţilor activi ai Băncii la 30 iunie 2021 a fost de 8.429 angajaţi (2020: 8.359
angajaţi).
. Portofoliul de clienţi BT este în continuă expansiune, ajungând la 3.5 milioane
clienţi la sfârșitul semestrului I 2021 (+3% faţă de 31 decembrie 2020), iar numărul de
împrumuturi noi acordate a fost de peste 114.000 (cu 66% mai multe decât în aceași perioadă a
anului 2020), valoarea lor fiind de aproximativ 9 miliarde lei (+51% faţă de valoarea acordărilor în
primele șase luni ale 2020).