www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum se face o reclamatie la Unicredit Bank

Autor: Bancherul.ro
2021-09-13 13:48

Procesul de reclamatii al Unicredit Bank:


Informatiile publicate de banca:


In aplicarea regulilor privind administrarea reclamatiilor in sectorul financiar-bancar, UniCredit Bank S.A. (“UniCredit Bank/ Banca”) pune la dispozitia publicului, si pe pagina de internet http://www.unicredit.ro, urmatoarele informatii:



  • Prin petent se intelege persoana fizica sau juridica care a depus o reclamatie catre Banca cu privire la prestarea unei activitati sau unui serviciu oferit de Banca.

  • Prin reclamatie se intelege cererea sau sesizarea formulata in scris, prin care un petent isi exprima nemultumirea cu privire la activitatile si serviciile prestate de Banca. Orice reclamatie va fi formulata in scris, semnata de catre petent sau imputernicitii legali ai acestuia (care actioneaza exclusiv in numele petentului si fara un interes comercial propriu) si poate fi depusa la sediul central sau la oricare dintre sediile unitatilor teritoriale ale Bancii, sau poate fi transmisa prin:
    i) posta, la adresa Bd. Expozitiei nr.1F, sector 1, Bucuresti, cod postal 012101
    ii) posta electronica, la adresa infocenter@unicredit.ro
    iii) sistem on-line pe site-ul UniCredit Bank, Sectiunea “Opinii si Sesizari”.

    De asemenea, sesizari pot fi formulate si telefonic la numarul +40 21 200 2020 (apel cu tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone).

    Petentul poate verifica stadiul solutionarii reclamatiei depuse utilizand mijloacele de contact mentionate mai sus.

  • Petitia trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

    – datele de identificare ale petentului (pentru persoane fizice: nume si prenume petent, CNP, act de identitate, domiciliu, numar de telefon, e-mail; pentru persoane juridice: denumire petent, numar de inregistrare in Registrul Comertului (J), CUI, sediul social, numar de telefon, e-mail, reprezentant legal);

    – calitatea petentului care formuleaza petitia (titular/reprezentant legal);

    – obiectul petitiei: serviciul ori activitatea reclamata;

    – orice documente sau alte informatii relevante.

    Petitiile sunt inregistrate de catre Banca in Registrul unic de petitii.

    Banca va raspunde la fiecare reclamatie primita in termenul legal, potrivit dispozitiilor relevante aplicabile.

    In scopul solutionarii reclamatiei, Banca poate contacta petentul pentru furnizarea de informatii suplimentare.

    In cazul in care nu poate fi furnizat un raspuns in termenul respectiv, Banca va informa petentul cu privire la cauzele intarzierii si va indica termenul probabil in care va fi finalizata analizarea reclamatiei.

    In cazul in care solutia finala nu raspunde pe deplin solicitarii petentului, Banca va oferi explicatii detaliate privind masurile adoptate, petentul avand dreptul de a utiliza modalitatile de solutionare pe cale amiabila a litigiilor (medierea, concilierea, arbitrajul), prevazute de dispozitiile legale in vigoare, si de a se adresa organelor si autoritatilor competente, cum ar fi:

    – Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) – Bucuresti, Str. Sevastopol nr. 24, sector 1, office@csalb.ro;

    – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) – Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, office@anpc.ro;

    – Autoritatea Nationala De Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) – Bucuresti, Bld. Gheorghe Magheru nr. 28 – 30, sector 1, cod postal 010336, anspdcp@dataprotection.ro;

    – Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) – Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, office@asfromania.ro;

    – instantele de judecata competente in solutionarea litigiilor.


Sursa: Unicredit.ro