www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum se face actualizarea datelor personale la Banca Transilvania

Autor: Bancherul.ro
2021-01-22 14:21

"Ce faci primul lucru cand iti schimbi numarul de telefon? Anunti persoanele apropiate, ca sa tineti legatura in continuare.


Ce faci, de exemplu, cand ti-ai luat casa noua si ti-ai schimbat adresa? Sarbatoresti 😊, dar mai este necesar ceva pentru ca unele schimbari din viata trebuie anuntate si la banca, cum ar fi adresa noua, carte de identitate noua, e-mail nou sau job nou", se arata intr-un articol publicat de Banca Transilvania, in care se mai arata:


Prin actualizarea datelor personale o data pe an sau ori de cate ori e nevoie, o persoana sau o companie contribuie la relatia buna pe care o are cu banca.


La Banca Transilvania, acest lucru cere un minim efort pentru ca ai 4 optiuni:


1. Online, pe site-ul bancii:


Pe pagina Actualizare date, daca ai domiciliul in Romania si ai peste 18 ani.


Prin chatbotul Ino, cu care poti intra in contact chiar pe homepage-ul bancii, sub aceasta forma:


[1]


2. Telefonic (0264 30 80 28 sau *8028), unde te ajuta colegii nostri din echipa Call Center (daca trebuie sa actualizezi doar numarul de telefon si e-mail-ul)


3. In agentiile si sucursalele BT.


4. Prin aplicatia BT Pay, din sectiunea Profil


Daca esti in strainatate si nu iti este la indemana niciuna dintre variantele de mai sus, poti lua legtura cu noi telefonic (0264 30 80 28 sau *8028) si te pot ajuta colegii nostri din echipa Call Center daca e necesar sa actualizezi numarul de telefon, e-mail-ul sau daca e nevoie sa clarificam rezidenta fiscala.


De ce e necesar sa ai actualizate la banca datele personale?


Actualizarea datelor se face periodic de toate bancile pentru ca este o cerinta legala si in Romania, si in Europa.


Avand in vedere pandemia prin care trecem, pentru a fi cat mai usor pentru tine, la BT am extins termenele de actualizare de mai multe ori si am simplificat cat am putut de mult fluxurile de actualizare.


Autoritatile si bancile centrale din intreaga lume tin mult la ideea de actualizare periodica a datelor clientilor tocmai pentru ca sistemul financiar este o infrastructura critica, prin care circula toate fluxurile financiare. Este vital, astfel, ca toate informatiile personale pe care le folosesc bancile sa fie actualizate si corecte.


- Asa poti avea o relatie buna cu banca, prin acces la produse si servicii, operatiuni bancare, acces la informatii;


- Eviti ca informatii pentru si despre tine sa ajunga la alte persoane, cum ar fi vechiul tau numar de telefon, care acum e al altei persoane;


- Este o masura de precautie privind tranzactiile prin BT;


- Respectam impreuna legislatia (Legea Nr. 129/2019 si Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei Nr. 2/2019), dar si ce tine de GDPR (Regulamentul UE 679/2016- Regulamentul general privind protectia datelor).


Human banking, dar si legea-i lege


Noua, la BT, ne place sa vorbim cu clientii. Printre multe altele, asta inseamna pentru noi human banking.


Actualizarea datelor personale face parte din aceasta relatie pentru ca ne da siguranta ca ne cunoastem bine, dar si pentru ca ne ajuta sa tinem legatura atunci cand este nevoie – fie cand avem un subiect punctual, fie cand este vorba de anumite produse si servicii.


Mai important este ca respectam impreuna legislatia care are legatura cu prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.


Din pacate, daca datele personale nu sunt actualizate, asa cum spune legea, consecinta poate fi blocarea accesului la conturi sau inchiderea relatiei de banking pe care o avem. Dar sigur ca nu de dorim asta, de aceea putem parea insistenti cu actualizarea informatiilor 😊.