www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Raiffeisen renunta la oferta proprie de amanare a ratelor, in favoarea OUG 37/2020

Autor: Bancherul.ro
2020-04-07 08:52

Raiffeisen Bank nu mai preia cereri pentru amanarea ratelor la credite din partea clientilor afectati de criza COVID-19 conform propriei oferte, care presupunea trei luni de gratie la plata ratei, cu prelungirea perioadei de creditare, fara majorarea ulterioara a ratei.


Suspendarea ratelor se poate face acum doar conform OUG 37/2020, ale carei norme de aplicare au fost publicate in Monitorul Oficial de ieri, 6 aprilie (vezi aici normele).


Raiffeisen a scos de pe site-ul propriu vechea oferta proprie si a inlocuit-o cu cea aferenta OUG 37/2020.


Restul bancilor mari, cu exceptia BRD, mentin in continuare si ofertele proprii de amanare a ratelor, in general pe perioade de pana la trei luni, cu prelungirea perioadei de creditare si fara majorarea ulterioara a ratelor, cu exceptia BCR, unde ratele se esaloneaza dupa perioada de amanare, la fel ca la OUG 37/2020, astfel ca rata se majoreaza putin.


Cum se amana ratela la Raiffeisen


Informatii pentru persoane fizice


• Suspendare la plata ratelor, conform OUG 37/2020
Aceasta facilitate de suspendare la plata ratelor, conform OUG 37/2020 se acorda clientilor bancii, persoane fizice, cu credite in derulare :


- ale caror venituri au fost afectate direct sau indirect de situatia generata de pandemia COVID-19 si


- care nu inregistreaza restante la data de 16 martie 2020 (data instituirii starii de urgenta) sau, daca au astfel de restante, le achita integral pana la data trimiterii solicitarii si


- nu a fost declarata scadenta anticipata a creditului, pana la data intrarii in vigoare a OUG 37/2020


Clientii bancii, persoane fizice cu credite in derulare, care indeplinesc conditiile de mai sus, au posibilitatea de a trimite catre banca solicitarea de a beneficia de suspendarea la plata ratelor pentru o perioada de pana la 9 luni, conform prevederilor OUG 37/2020, prin urmatoarele modalitati:


- apel telefonic la *2000
- posta sau email, la adresele prevazute in contractele de credit
- email dedicat la suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro
- depunerea direct in agentii


Solicitarea trebuie adresata Bancii intr-un termen maxim de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 37/2020, respectiv pana pe data 13 mai 2020, inclusiv.


Banca va analiza solicitarile primite si le va procesa, dupa caz, aproba in conditiile prevazute in Normele de aplicare a ordonantei, ce urmeaza sa fie publicate in Monitorul Oficial.


Informatii pentru persoane juridice


• Informare IMM OUG37/ 2020


Urmarim cu atentie noutatile legislative si masurile adoptate in aceasta perioada, pentru a putea raspunde cat mai clar solicitarilor companiei tale legate de OUG37/ 2020, privind acordarea unor facilitati pentru creditele in derulare.


Lucram deja la posibilitatea de preluare online a solicitarii tale, dedicata intreprinderilor mici si mijlocii, iar mai multe detalii vom avea in momentul in care vor fi publicate si normele de aplicare ale ordonantei guvernului.


Vom reveni in acest sens cu o informare oficiala din partea bancii.

Pana atunci ne poti transmite solicitarea ta prin canalele cunoscute:
- Telefonic, contactand persoana dedicata care gestioneaza relatia cu compania ta
- La adresa de mail centrala@raiffeisen.ro mentionand numele companiei, CUI si contractele de credit pentru care doresti aplicarea OUG


De asemenea, iti reamintim ca poti accesa pentru compania ta facilitatile oferite de OUG37/2020 in urmatoarele conditii:


- Compania detine credite care nu au ajuns la maturitate si pentru care nu a fost declarata scadenta anticipata de catre banca anterior intrarii in vigoare a ordonantei mentionate;


- Creditele in cauza nu au inregistrat restante la data instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei (este acceptata plata acestor restante, daca exista, pana la data suspendarii obligatiei de plata);


- Masurile din OUG37/2020 se acorda exclusiv companiilor ale caror venituri au fost afectate total sau partial de situatia generala grava generate de pandemia COVID-19 (conform mentiunilor din normele de aplicare ce urmeaza a fi publicate);


- Este necesar sa soliciti aplicarea acestor masuri in maxim 45 de zile de la intrarea in vigoare a OUG37/2020;


- Compania ta poate beneficia de suspendarea obligatiilor de plata (rate, dobanzi si comisioane) pentru o perioada cuprinsa intre o luna si noua luni de zile, dar nu mai mult de 31 decembrie 2020


• Alte informatii utile pentru compania ta in contextul pandemiei COVID-19


In calitate de reprezentant legal al unei persoane juridice, daca sunteti in carantina, auto-izolare sau alte situatii speciale si considerati ca veti avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, va rugam sa va adresati telefonic persoanei care gestioneza relatia cu compania dvs. (responsabilul dvs. de client sau director agentie) sau sa ne contactati la numarul de telefon 004 021 306 3007.


Colegii nostri din zonele de Corporate si IMM discuta cu clientii persoane juridice sa inteleaga care este situatia si sa gasim impreuna solutii pentru sustinerea activitatii acestora, cu prioritate a companiilor din industriile cele mai afectate pe termen scurt.


In plus, banca acorda pentru clientii sai, persoane juridice, comision 0 pentru platile la POS-uri pana la 30 aprilie, pentru a incuraja platile electronice la comercianti.


De asemenea, banca a luat decizia transmiterii cardurilor comerciale de debit sau de credit business, prin curier, la adresa de corespondenta sau, dupa caz, in lipsa acesteia, la adresa de domiciliu a utilizatorului de card. Masura luata este temporara.