www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Informatii utile pentru clientii CEC Bank, in perioada pandemiei coronavirusului COVID-19

Autor: Bancherul.ro
2020-03-29 15:03

CEC Bank a publicat pe site-ul sau o pagina cu informatii utile pentru clientii sai in contextul crizei coronavirusului COVID-19, sub forma de intrebari si raspunsuri:


Cum pot avea acces la serviciile CEC Bank in aceasta perioada?


In primul rand, iti recomandam sa nu te expui la riscuri si sa iti iei toate masurile de precautie recomandate de autoritati.


Evita sa te deplasezi in unitatile bancii daca nu este ceva urgent.


Foloseste CEConline - Internet Bankingul sau CEC Bank Mobile Banking pentru operatiunile cde zi cu zi: verificare solduri, plata facturilor, a ratelor si acces la depozite.


Daca vrei sa devii client CEC Bank, o poti face 100% online, accesand linkul CEC_IN. Fara hartii si drumuri la banca. Vei primi cardul direct acasa si ai acces la aplicatia de Mobile Banking, direct de pe telefon.


Foloseste cardul pentru plati contactless sau plateste direct cu telefonul in magazine. Daca ai un telefon cu Android, descarca si foloseste aplicatia CECPay. Daca ai iPhone, inroleaza-ti cardul CEC Bank in Apple Pay.


Limiteaza folosirea bancnotelor si a monedelor. Bancnotele trec prin multe maini si pot transmite virusi si bacterii.


Ce masuri de igiena au fost implementate in unitatile CEC Bank?


CEC Bank este si va continua sa fie alaturi de clientii sai, iar unitatile CEC Bank raman deschise. Respectam pe deplin toate regulile de igiena recomandate de autoritati.


Toate suprafetele si spatiile sunt dezinfectate corespunzator (manerele usilor, suprafetele birourilor etc.).


Am pus la dispozitia clientilor solutii de dezinfectare a mainilor.


Recomandam tuturor celor care ne viziteaza sa le foloseasca.


Limitam numarul de persoane prezente simultan in cadrul unei unitati, astfel incat sa pastram limita de siguranta de 1,5 metri.


Care va fi disponibilitatea unitatilor CEC Bank in aceasta perioada?


CEC Bank este si va continua sa fie alaturi de clientii sai si sa ofere acces la servicii bancare prin intermediul retelei de unitati teritoriale.


Avand in vedere ca in aceasta perioada un numar de salariati sunt fie in grupe de risc, fie beneficiaza de zile libere pentru supravegherea copiilor sau au rude care s-au intors din tarile afectate, numarul personalului disponibil este in scadere si am ajustat programul unitatilor sau am inchis anumite agentii a caror activitate va fi preluata de unitatile din proximitate.


Puteti consultati programul unitatilor aici


CEC Bank a activat Planul de Continuitate de business, iar diferite masuri vor fi activate in functie de evolutia evenimentelor, astfel incat sa asiguram continuitate in furnizarea serviciilor bancare.


Bancomatele functioneaza normal in aceasta perioada?


Bancomatele noastre sunt alimentate constant. Monitorizam cu atentie ritmul retragerilor de numerar in vederea realimentarii acestora.


Ce se intampla cu ratele daca sunt in carantina sau autoizolare?


Iti recomandam sa utilizezi canalele bancare la distanta – Mobile Banking, Internet Banking – pentru a te asigura de disponibilitatea sumelor in cont. Pentru cei care nu au acces la Mobile Banking sau Internet Banking, CEC Bank a anuntat ca, pe durata starii de urgenta, este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor la creditele acordate persoanelor fizice. Masura se aplica automat si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.


Atragem atentia ca este vorba de o amanare, nu de o re-esalonare sau o rescadentare a creditului si ca, in perioada urmatoare, vor trebui achitate si rata amanata, si ratele curente.


Ce solutii aveti pentru clientii afectati de COVID 19?


Suntem aici pentru a gasi solutii pentru clientii afectati de criza COVID-19 care se confrunta cu situatii precum somajul tehnic, pierderea locului de munca sau probleme grave de sanatate.


Aceste situatii sunt analizate de la caz la caz pentru a putea veni cu solutii adaptate precum reesalonarea creditului, acordarea unei perioade de gratie si prelungirea duratei de creditare etc.


Daca te afli intr-una din aceste situatii, te rugam sa te adresezi consilierilor din unitatile CEC Bank, respectand reglementarile privind circulatia persoanelor.


In ceea ce priveste declaratiile oficialilor privind amanarea ratelor cu noua luni, asteptam adoptarea actelor normative necesare. Suntem in contact continuu cu autoritatile si vom implementa aceste masuri imediat ce vom avea un cadru legal.


Ce solutii are CEC Bank pentru clientii IMM si companii afectati de COVID-19?


CEC Bank este pregatita sa isi sprijine clientii pentru a putea trece peste aceasta perioada.


Banca a intrerupt orice procedura de colectare pentru cei care au inregistrat restante pentru prima data in luna martie.


De asemenea, pentru clientii ale caror afaceri sunt afectate in acest context sunt sfatuiti sa ia cat mai repede legatura cu banca, prin intermediul Client Manager-ul alocat.


CEC Bank va cauta solutii personalizate pentru business-urile afectate si va trata cu celeritate fiecare caz si situatie in parte, de la rescadentari pe termen scurt, la solutii complexe precum reasezarea structurii de finantare.


In ceea ce priveste declaratiile oficialilor privind amanarea ratelor cu noua luni, asteptam adoptarea actelor normative necesare. Suntem in contact continuu cu autoritatile si vom implementa aceste masuri imediat ce vom avea un cadru legal.


Recomandati sa avem mai multe fonduri disponibile pe contul curent daca intram intr-o criza economica din cauza virusului?


Serviciile bancii raman disponibile in aceeasi maniera ca si pana acum, iar operatiunile CEConline (Internet Banking) sau CEC Bank Mobile Banking raman disponibile, 24/24 ore si 7 zile din 7. Banii tai vor fi intotdeauna in siguranta la CEC Bank, indiferent ca ii tii intr-un cont curent sau intr-un depozit la termen.


Ce tipuri de atacuri cibernetice pot fi in perioada urmatoare si la care trebuie sa fiu atent?


In primul rand, trebuie sa tii cont de faptul ca banca nu iti va cere niciodata sa ii transmiti date cu caracter personal sau legate de contul tau prin email, telefon sau SMS, si nici nu va include link-uri in comunicari, ci te va ruga sa te inregistrezi direct in canalele oficiale.


Te rugam sa acorzi atentie mesajelor legate de COVID-19 pe care le primesti in aceasta perioada. Ar putea fi mesaje de tip Phishing, criminalii cibernetici profitand de orice eveniment major pentru atingerea scopurilor.


In acest caz, acestia profita de frica si trimit mesaje ce vin aparent de la entitati recunoscute, care contin atasamente/linkuri ce ar furniza informatii importante despre COVID-19 (masuri de protectie, cazuri noi, harti de raspandire a cazurilor), ofera vanzarea de echipamente de protectie la preturi foarte bune sau sunt chiar cereri de donatii pentru a ajuta in lupta impotriva COVID-19.


La fel ca in cazul oricaror mesaje de tip phishing, vigilenta si atentia la detalii sunt importante. Nu deschideti mesaje nesolicitate sau a caror sursa nu o recunoasteti.


 Sursa: Cec.ro