www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Casieriile UniCredit Tiriac, inlocuite cu bancomate la care clientii fac singuri operatiuni

Autor: Bancherul.ro
2008-12-03 14:39
UniCredit Ţiriac Bank a lansat serviciul Non Stop Banking, pe care îl oferă începând de astăzi în 21 de unităţi ale băncii în care clienţii pot efectua singuri principalele operaţiuni cu numerar, a anuntat astazi banca.

Accesul se face non-stop, pe baza de card bancar emis de orice banca - aceasta intrucat serviciile de schimb valutar si de plata facturi sunt disponibile tuturor celor interesati, indiferent daca sunt sau nu clientii bancii.

Serviciul Non Stop Banking este disponibil prin intermediul zonelor de self banking amplasate în sucursale în care angajaţii băncii vor oferi preponderent servicii de consultanţă şi vânzare. Zonele de self banking sunt dotate cu echipamente multifuncţionale şi PC-uri conectate la internet (care facilitează utilizarea serviciului Online Banking al UniCredit Ţiriac Bank), fiind disponibile în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară. Până la sfârşitul anului 2008, banca va instala în unităţile băncii 30 zone de self banking, care vor funcţiona în paralel cu modelul tradiţional de deservire existent în restul reţelei.

Bancomatele multifuncţionale înlocuiesc casieriile clasice, permiţând retrageri şi depuneri de numerar – pe baza cardului bancar sau a unui cod de bare emis de sucursală, schimb valutar din EUR în RON dar şi plata facturilor. Plăţile se efectuează pe baza codului de bare de pe facturile furnizorilor agreaţi, în prezent Romtelecom şi Vodafone, urmând ca în cursul anului 2009 să se poata efectua plăţi şi către alţi furnizori de servicii de telefonie, utilităţi şi asigurări.

“Conceptul de self banking face loc unei abordări noi a unităţii bancare, în care timpul alocat de către clienţi principalelor operaţiuni bancare este mult eficientizat. Serviciile de tip self banking vor aduce o flexibilitate superioară pentru cele mai frecvente operaţiuni cu numerar realizate într-o unitate de bancară, ceea ce va conta îndeosebi pentru persoanele fizice şi clienţii IMM, care au adesea nevoie de servicii de numerar şi în afara programului de lucru, inclusiv în zilele nelucrătoare,” – a declarat Cristian Cosmescu, Business Network Development Director.

“Sucursala fără casierie a fost introdusă de mult în Italia şi în alte subsidiare ale UniCredit din Europa, cu diverse soluţii din punct de vedere tehnic, însă putem spune că noi suntem pionieri la nivel de Grup în privinţa utilizării de echipamente de depunere şi retragere de numerar cu posibilitatea reutilizării, a recirculării bancnotelor, care vor ajuta la reducerea costurilor operaţionale prin limitarea costului cu numerarul. Până la sfârşitul anului, vom adăuga opţiunea de constituire de depozite şi schimbul valutar din USD în RON la facilităţile deja existente în aceste zone de self banking, iar în 2009 va fi posibilă emiterea ordinelor de plată şi încărcarea cartelelor telefonice,” a precizat Daniel Ghiulea, Operations Channels Director.

Despre UniCredit Ţiriac Bank

UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 4,5 miliarde de euro (la 30 septembrie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 210 sucursale. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration.