www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Probleme cu functionarea sistemului informatic al BRD: carduri, POS-uri, bancomate, aplicatiile de internet si mobile banking myBRD

Autor: Bancherul.ro
2019-09-16 12:35

Sistemul informatic al BRD, compus din carduri, POS-urile pentru platile cu carduri, ATM-urile (bancomate) pentru retragerea banilor de pe carduri, precum si aplicatiile de internet banking si mobile banking (mybrd) nu a functionat mai multe ore in cursul zilei de astazi, banca spunand ca din cauza unei pene de curent.


"În urma unei avarii a rețelei de electricitate, funcționarea aplicațiilor de internet și mobile banking, a ATM-urilor și POS-urilor, precum și a call-center-ului băncii, a fost întreruptă, dar revine progresiv la parametrii normali. Ne cerem scuze pentru neplăcerile pe care acest incident tehnic le poate cauza și vă mulțumim pentru înțelegere. Serviciile sunt repuse succesiv în funcțiune. Echipele noastre tehnice lucrează la remedierea situației; revenim cu detalii de îndată ce serviciile devin funcționale", a anuntat BRD, pe pagina Facebook.


"De ce nu a intrat generatorul de electricitate dacă a avut loc o avarie la rețeaua electrica? Sau a luat foc propria rețea electrică?", a intrebat cineva, dar fara raspuns.


Cauza nefunctionarii sistemului BRD, pana de curent, este necredibila pentru mai multe persoane: "Sincer nu cred că este o avarie la rețeaua electrică, ci cred că alta este problema. In 2019 până si un amarat de restaurant ce organizează diferite evenimente are generator sau alte soluții de backup....iar ditamai BRD-ul nu are backup electric la servere!??!! Lăsați vrajeala că nu ține."


Clientii BRD s-au plans ca nu au fost anuntati ca nu pot folosi cardurile: "Am descoperit aceasta problema exact la casa. A fost minunat..."


"La ora 15.00, agentia BRD Grigorescu din Cluj-Napoca, goala. Functionara da din umeri - „nu va putem ajuta cu nimic, nu merge nimic”. Aveam de platit doua facturi si de luat extrasele de cont. Nimic. Azi la ora 12.00 aveam de luat un card la Turnul BRD Cluj-Napoca, functionarii s-au gandit sa ii anunte pe clienti (la 20 minute de la declansarea intreruperii) ca sistemul nu mai merge si ca va fi repus in functiune in 30 de minute. Noroc ca nu i-am crezut, si nu am mai stat", a comentat un client BRD.


In urma cu o ora, in jurul orei 14,30, BRD a anuntat ca "tranzacțiile cu carduri BRD, la ATM și POS, funcționează acum normal."


Iar in urma cu o jumatate de ora, la 15, BRD a informat ca si "platforma MyBRD, cu serviciile de mobile și internet banking, funcționează acum normal."


Clientii BRD s-au plans ca in prezent nu functioneaza nici sistemul informatic din cadrul unitatilor teritoriale ale BRD, unde nu se pot efectua operatiuni.


(stire in curs de actualizare)