www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BCR pierde clienti fideli de zeci de ani, dupa ce le-a blocat conturile fara sa-i anunte (actualizat cu dreptul la replica al BCR)

Autor: Bancherul.ro
2018-09-11 21:00

Mai multi clienti ai BCR spun ca vor schimba banca, invocand problemele recente privind actualizarea datelor personale, cand banca le-a blocat conturile fara sa-i anunte in prealabil, dar si din cauza birocratiei excesive, a modului greoi de comunicare si a comisioanelor mari in comparatie cu alte banci.


“Mi-a fost blocat cardul si nu am mai putut face plati. Am aflat asta la benzinarie, dupa ce am facut plinul. Nu mi se pare corect ca BCR sa procedeze astfel, motiv pentru care voi trece la alta banca. Oricum, din cate am vazut sunt banci cu comisioane mult mai mici decat la BCR”, ni s-a plans recent un client al BCR de peste 20 de ani, la Reclamatiibanci.ro.


“Bancile abuzeaza in continuare. Desi sunt un prestator de servicii, in loc sa serveasca, au acel comportament teribil de non-business, forcing, tipic unui serviciu IMPUS si nu cu adevarat concurential”, comenteaza un cititor pe site-ul Bancherul.ro.


Un client al BCR si-a exprimat indignarea, pe pagina Facebook a BCR, dupa ce banca i-a blocat contul fara sa fie anuntat, motiv pentru care ameninta ca va schimba banca:


“Buna ziua. Am si eu o firma. Mica, amarata, asa cum este ea, dar din ea traim si eu si familia mea. Acum ceva zile m-am trezit cu cardul blocat, fara motiv. Datorii nu am, taxele sunt platite. Mi-e greu sa ajung la BCR Otelu Rosu, pentru ca, pentru a intra ceva bani in firma aia mica si nenorocita, trebuie sa muncesc pana imi ies ochii din cap in punctul de lucru al firmei. Am facut un efort si m-am dus - mi se spune ca mi-ati blocat cardul pentru ca nu am adus actele pe care dvs le aveti de cand am deschis firma!! Actele nu le am la mine, pentru ca nu ati spus de ce am nevoie cand am venit in oras.
Deci, pe banii mei, imi blocati cardul meu. Ok. Azi, pentru ca v-am zis ca o sa incheiem colaborarea cat de curand, mi-ati blocat contul cu totul. Adica eu nu mai am acces la banii mei, cu care trebuie sa platesc taxele si sa fac celelalte plati ale firmei. Repet, fara a avea vreo datorie catre BCR sau vreo institutie a statului!! Fizic, imi este imposibil sa ajung la banca, pana saptamana viitoare, tarziu. Contul mi-l mut clar, imediat ce am timp sa imi deschid un altul la alta banca. Vreau sa imi explicati exact, cu legi toate citatele posibile, cum aveti dreptul sa imi blocati banii MEI.”


Raspunsul BCR a fost urmatorul: “Toți clienții noștri au fost informați atât letric, cât și prin SMS, cu privire la procesul de actualizare a datelor. Aceasta este o inițiativă legală ce se aplică la nivel național în domeniul bancar și trebuie să respectăm reglementările în vigoare. Mulțumim pentru înțelegere!”


Insa clientul a raspuns ca nu a fost deloc informat si nici nu a primit vreun telefon de avertisment inainte de blocarea conturilor, dupa cum a patit si clientul BCR mentionat mai sus: “Nu am primit niciun SMS și nicio scrisoare. Verificați dacă au fost trimise. Nu am nicio înțelegere pentru ce se întâmplă, pentru că se întâmplă pe banii mei, munciți de mine, fără a avea nicio datorie. Dacă ați văzut ca nu am adus ce trebuie, era greu sa fie dat un telefon? Sau nu aveți minute? Măcar un bip, ca sunam eu înapoi, ca îmi permiteam câteva minute de convorbire pana sa îmi blocați contul...”


“Am patit-o si eu astazi! Nu am primit nici o instiintare! Mi-au blocat conturile si cardul!”, se plange un alt client BCR.


“Astazi ne-au blocat si noua conturile si cardul, tot! Fara a fi notificati in nici un fel! Astazi cand trebuia sa platesc o factura urgenta si acum imi cer toate actele care le-am depus la deschiderea contului - in conditiile in care nu s-a schimbat nimic. In conditiile in care anul trecut am fost la BCR si am actualizat datele. In conditiile in care luna trecuta am fost la banca dupa un extras si nimeni nu mi-a zis nimic! BCR este o bataie de joc la adresa oamenilor, si nu se poate numi banca in anul 2018. Daca mai aveti de lucru si cu agentia de la Targu-Jiu, nasol a-ti pus-o pe romaneste. PS: Stie cineva daca ii putem da in judecata?! Putem sa ne unim intr-un grup comun, si sa facem o actiune comuna? Nu se poate sa-si bata joc de noi pe banii nostri si nervii nostri!!!!! “, se plange altcineva.


Problemele de comunicare ale BCR cu clientii, multi cu mare vechime in relatia cu banca, sunt reflectate si de urmatoarea izbucnire de furie:


“Cum e posibil sa ma anuntati ca daca nu actualizez datele imi restrictionati accesul la cont incepand din 1 septembrie, iar de azi nu mai pot face nici o operatiune? Este rusinos si abuziv ceea ce faceti. O sa primiti notificare avocatiala ca va dau in judecata, iar maine trimit angajatii organizatiei mele la dvs la sediu sa le dati salariile. Banca de incompetenti, aste sunteti!!!! 
Asta ca sa nu mai spun ca imi inchid contul de la voi dupa 20 de cand colaboram.”


Dureros pentru banca si clienti depotriva este faptul ca aceasta decizie surprinzatoare de blocare a conturilor a fost luata impotriva unor clienti cu o vechime de zeci de ani in relatia cu banca!


“O banca care isi permite sa faca ce vrea cu banii tai . Nu poti sa blochezi un cont fara sa verifici atent ce se intampla.O banca care schimba intelegerile unilateral si care nu-si trateaza cu respect clientii si doar le foloseste banii...
Asta este experienta mea cu BCR dupa 26 de ani. Pacat !!!”, spune un client al BCR.


Este incredibil ca BCR a decis sa blocheze conturile unui client pe care-l cunoaste de 26 de ani!


Superficialitatea de care a dat dovada BCR in actualizarea datelor personale rezulta si din urmatoarea plangere a unui client:


“Draga BCR, in acest moment sunt in situatia delicata de a nu ma putea folosi de banii mei din contul meu pentru ca "datele nu au fost actualizate" desi acestea sunt actualizate de la sfarsitul lunii iulie. Angajati-va oameni care sa-si faca treaba cum trebuie. Ati reusit cu adevarat sa ma dezamagiti.”


Din raspunsul BCR, “Ne cerem scuze pentru această situație. Ne poți spune în ce unitate ai mers pentru actualizarea datelor?” rezulta ca fosta banca nr.1 din Romania, intrecuta acum de Banca Transilvania, nu dispune de un sistem centralizat de administrare a datelor clientilor, ceea ce a provocat si haosul in acest caz si, pe deasupra, si incompetenta angajatilor.


Clientul BCR a revenit cu detalii: “Pentru actualizarea datelor m-am prezentat in agentia BCR din Drobeta Turnu Severin, bd. Revolutiei 16-22 Decembrie 1989. Insa, in urma conversatiilor avute cu colegii dvs de la asistenta, am inteles ca persoana care a facut actualizarea nu s-a ocupat si de partea necesara pentru persoane juridice. Din pacate, lipsa de comunicare si, probabil, insuficienta pregatire a personalului din unitatea dvs. au dus la aceasta situatie extrem de neplacuta pentru mine. Inteleg ca nu sunt singura persoana care pateste asa ceva. Firesc ar fi fost sa mi se fi transmis pe loc ca pentru actualizarea datelor pentru PFA sunt necesare si alte documente decat copia actului de identitate. Inteleg ca este necesar sa ma prezint la o unitate BCR pentru a treia oara. Colaborez cu dvs. de 20 de ani, dar e prima data cand patesc asa ceva. Si e neplacut sa nu ma pot folosi de proprii bani pentru plata taxelor doar pentru ca un functionar al bancii, din neglijenta sau din nepricepere, nu si-a facut treaba asa cum ar fi trebuit. “


Interesant este ca cei care au avut probleme cu BCR si-au exprimat hotarat intentia de a trece la alta banca, in ciuda faptului ca sunt clienti vechi. Un indiciu al competitiei in crestere pe piata bancara nu doa in privinta costurilor, cat mai ales a calitatii servicilor.


“Si eu am avut un "show" cu BCR. Din discutiile avute cu ei a rezultat ca stiau ce s-a schimbat si ce nu, nu vad rostul pentru care trebuia sa intreprind eu ceva in acest scop. Mai devreme mi-a mai zis o persoana ca a patit exact ca Lili Tudor Bordea. Decizia mea a ramas sa "divortam", desi am avut o casnicie lunga”, spune un client BCR.


“Si decizia mea este de divort in stil italian. Cred ca isi bat joc de clienti in mod discretionar. Nimeni nu are nici o raspundere si nu ai cu cine sa stai de vorba. Actualizarea datelor inseamna date care au fost modificate si nu toate actele. Cred ca BCR a pierdut actele vechi sau nu le mai are si ne pune pe drumuri. De ce trebuie act constatator ? Sa- l plateasca daca au nevoie”, considera un alt client BCR.


ACTUALIZARE


Articolul a fost actualizat in 12 septembrie 2018, cu dreptul la replica transmis de BCR:


"Am transmis publicatiei Bancherul.ro dreptul nostru la replica si precizarile referitoare la articolele incorect documentate referitoare la procedurile derulate in conformitate cu legislatia privitoare la legislatiei de cunoastere a clientelei (L656/2002 (R1). Pozitia noastra a fost reflectata cu intarziere nepermisa, iar abordarea editoriala a publicatiei Bancherul.ro a ramas in mod inexplicabil neschimbata, in termeni de obiectivitate a relatarii. Ca atare suntem nevoiti sa reiteram precizarile si explicatiile detaliate si complete ale bancii, oferite atat clientilor cat si mass-media.


Regretam inconvenientele survenite in urma aplicarii procedurilor administrative privitoare la cunoasterea clientilor. Facem tot posibilul pentru a diminua orice incovenienta administrativa si a ne concentra pe servicii care conteaza si asistenta cu valoare adaugata pentru clienti. Aceasta include atat vizite ale consilierilor nostri la clienti, informari telefonice, informari letrice si notificari prin SMS, dar mai ales reducerea riscului juridic pentru acestia in cazul in care datele lor nu sunt actualizate.


Am transmis tuturor clientilor aflati in situatia de a-si actualiza datele personale notificari in conformitate cu prevederile legislatiei, cu reglementarile bancare si strategia bancii de a elimina orice fel de riscuri juridice pentru clienti. Din pacate, in cazurile fara reactie la notificarile repetate (email, telefon, scrisoare, SMS) ale bancii, a trebuit sa luam o serie de masuri de restrictionare pentru a ne asigura de respectarea legii si regulamentelor bancare, precum si eliminarea oricarui fel de riscuri juridice pentru clienti. Suntem la dispozitia clientilor nostri pentru a asigura servicii de calitate solutionarea rapida a oricarui incident, in acest context.


Articolul curent publicat de catre publicatia Bancherul.ro, a ignorat atat precizarile noastre anterioare, cat si realitatea efectiva.


Ne este inexplicabila atitudinea publicatiei Bancherul.ro."