www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum isi pacaleste ING clientii care platesc cu cardul in strainatate

Autor: Bancherul.ro
2018-08-19 21:02

Clientii ING care utilizeaza cardurile la magazinele din strainatate sau fac plati online in valuta descopera pe extrasele de cont ca au fost pacaliti cu sute de lei prin aplicarea de catre a banca a unui curs de schimb extrem de mare, comparativ cu cel strandard al bancii sau cursurile BNR si Visa.


Oficial, ING spune ca nu are un comision de schimb valutar pentru platile cu cardul in valuta, insa in realitate comisionul exista, fiind ascuns in cursul de schimb foarte defavorabil clientilor. Daca banca ar fi corecta si transparenta, ar aplica acelasi curs de schimb si pentru platie cu cardul si ar introduce comisionul de schimb valutar.


ING prefera, insa, sa-si pacaleasca clientii, bazandu-se, probabil, pe faptul ca putini verifica la ce curs au fost efectuate platile cu cardul. Iar celor care descopera marsavia, ING le ramburseaza diferenta de curs, banca recunoscandu-si astfel practica incorecta, care ar putea fi si ilegala, daca ANPC si-ar face treaba.


Iata cum a fost descoperita de un client pacaleala ING:


“Cursul de schimb valutar pentru platile cu cardul la POS in strainatate este 3,5% (in 19 iulie 2018, rata ING era 4,8183, la curs BNR de 4,6549). Nu vi se pare mare? Mie da, iar din discutiile cu alti clienti ING si lor li se pare mare”, a intrebat un client ING pe pagina Facebook a bancii.


ING a raspuns: “Cursul valutar aplicat pentru tranzactiile efectuate prin intermediul cardului intr-o alta moneda este stabilit in functie de cursul nostru intern si este afisat pe site-ul nostru, actualizat. Iti recomandam sa utilizezi un card de euro, pentru a evita diferentele de schimb valutar. Te rugam sa ne lasi un mesaj privat pentru a discuta mai multe.”


Un alt client al ING a reclamat aceeasi problema: “Mi-am facut o rezervare de hotel pe booking.com, am platit 470 de euro avans, suma fiind returnabila daca vreau sa renunt, am renuntat si mi-am primit banii inapoi, insa la plata cu cardul, cursul valutar ING a fost 4,8019 in 05 mai 2018, in timp ce la returnarea sumei, in 05 iunie, cursul ING a fost 4,4940 lei. ING a castigat 144 lei fara sa faca ceva.”


ING a raspuns: “Pe contul tau a fost realizat un schimb valutar pentru operatiunea de debitare si altul pentru operatiunea de creditare.”


“Deci sa-mi fac un card de euro si altul in dolari, in functie de ceea ce platesc online sau platesc direct in valuta corecta? Astfel incat voi sa nu mai puteti aplica schimburi valutare paguboase pentru clienti?”, a replicat clientul ING.


ING: “Noi recomandam utilizarea unui card de euro pentru tranzactii internationale, pentru a evita diferentele de schimb valutar.”


Clientul ING: “Cam tarziu faceti recomandari de genu asta, ca is clientul vostru de 14 ani si am avut norocul sa fac prin voi o gramada de tranzactii, dar nu-i bai, ca ma bag la Revolut si puteti sa va spalati pe cap cu serviciile voastre.


Nu-i deloc corect ceea ce faceti, ce-i mai trist e ca toti cacanarii aia din Parlamentul European fac tot felul de legi ca sa ne protejeze de chestii care nu trebuie sa ne protejeze insa ne lasa prada la banci si companii aeriene care ne fura cum pot de bine."


“De ce ar face ING un serviciu gratuit?” l-a intrebat cineva pe clientul ING pagubit.


Clientul ING: “Eu nu am cerut servicii gratuite, in schimb nu cred ca cer prea mult cand vreau putina decenta sau transparenta. Oare de ce as cere prea mult sa fiu anuntat: Atentie! Urmatoarele tranzactii au implicat costurile de x lei, altenative mai ieftine sunt x.


Nu sunt de acord cu lipsa transaparentei, cu faptul ca tre sa stau cu ochii pe tranzactii sa fiu sigur ca totul este in regula.


Cred ca-i evident pentru orice angajat ING ca aceasta practica nu-i corecta.”


“Da, e enorm comisionul”, a admis celalalt client ING.


“Nu-i comision, ci diferenta de curs. Practic de fiecare data cand platesti ceva in euro cu cardul de lei tu cumperi cu lei euro la un curs foarte dezavantajos pentru tine. Cam la 1.000 de euro cheltuiti tu nu primesti nimic pentru 80 de euro”, a explicat clientul ING pacalit.


Altcineva a recomandat card Banca Transilvania pentru tranzatii internationale: “Sa vezi ce tzeapa iti trage ING cand platesti ceva in moneda non-euro. Pe langa ca ING au curs valutar prost, daca platesti in lire sterline ei fac asa: cu lei cumpara euro, cu euro cumpara lire. Ca ei zic ca au moneda de decontare doar euro si te plimba prin euro si ies ei bine. Aceeasi plata costa cu 13% mai multi lei daca platesti cu cardul ING fata de card Banca Transilvania.”


“Acum am zis ca o sa-mi tin doar cardul de la BT iar pentru cumparaturi in alte monede o sa folosesc Revolut, unde cursul este la fel ca la BNR”, a adaugat clientul ING inselat.


“Am intampinat un scenariu similar la ING si mi-a returnat diferenta de curs. Le poti trimite un email si se rezolva”, l-a sfatuit al client patit.


“Si mie mi-au returnat acum diferenta, dar cei 144 de lei nu acopera nici o fractiune din multele plati facute de-a lungul anilor”.


Ce spune ING


Am trimis la ING urmatoarele intrebari:


- Nu cumva ING este incorecta cu clientii in privinta platilor cu cardul in valuta, aplicand un curs valutar foarte ridicat? Cu atat mai mult cu cat clientilor care reclama acest fapt le ramburseaza diferenta de curs.


- De asemenea, nu cumva ING nu este transparenta in privinta acestei probleme reclamate de multi clienti?


Raspunsul ING a fost urmatorul:


“Tranzactiile in alte valute au un cost transparent. Cursurile de schimb sunt actualizate zilnic pe ing.ro si pot fi verificate pe https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/curs-valutar. Valoarea cursului valutar este deasemenea publicata in Home´Bank la fiecare tranzactie.


Clientii care efectueaza tranzactii in alte valute au mai multe optiuni din care sa aleaga varianta potrivita nevoilor lor, precum deschiderea unui cont in euro cu zero costuri sau activarea unui card Gold pentru a beneficia de conditii mai bune.


Totodata, la fiecare sesizare venita din partea clientilor, indiferent ca este legata de cursul valutar sau oricare alt subiect, avem o echipa bine pregatita de oameni care analizeaza fiecare caz in parte si propun solutii personalizate fiecarui client.”