www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Saptamana de cosmar pentru trei mari banci si MasterCard, ale caror aplicatii de online banking si de plati cu carduri au avut probleme de functionare (actualizat)

Autor: Bancherul.ro
2018-07-15 21:32

Saptamana trecuta a inceput prost pentru trei mari banci romanesti, BRD, Unicredit si ING, ale caror aplicatii de online banking au fost indisponibile pentru clientii acestora aproape toata ziua, in cazul ING, si chiar mai mult in cazul Unicredit, si s-a incheiat rau si pentru MasterCard, al carei sistem de plati nu a functionat cateva ore in seara zilei de joi.


In cazul BRD, problema cu accesul la platforma de internet banking (mybrdnet.ro) de pe unele telefoane mobile inca nu s-a rezolvat, banca rereusind, timp de o saptamana, sa repare o eroare la introducerea parolei.


Cea mai grava problema s-a inregistrat, se pare, in cazul Unicredit, ai carei clienti s-au plans ca platforma de internet banking si aplicatia de mobile banking nu au functionat zile in sir, de vineri pana marti.


Banca nu a raspuns la intrebarile Bancherul.ro cu privire la ceea ce s-a intamplat si care este situatia in prezent. Dupa cateva zile, Unicredit a respins aceste informatii, sustinand ca aplicatiile de online banking au fost indisponibile doar pentru cateva minute, in 6 iulie. (vezi aici detalii)


Aplicatia Home Bank a ING dat si ea rateuri toata ziua de luni, clientii bancii devenind foarte suparati si multi au amenintat ca vor schimba banca, fiind satui de nenumaratele probleme ale aplicatiei din ultimii aproape doi ani, dupa ce in septembrie 2016 intreg sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de aproape o zi din cauza afectarii serverelor din centrul de date in urma simularii unui exercitiu de stingere a incendiilor. (vezi aici detalii)


Problema Home Bank a aparut dupa ce in ziua precedenta ING a introdus, pentru o scurta perioada, optiunea de plati contactless prin functia NFC a telefoanelor cu Android, retrasa ulterior din aplicatie. ING a negat insa ca asta ar fi fost cauza problemelor de functionare ale Home Bank. (vezi aici detalii)


Cu toate acestea, ING inca nu a lansat nici pana acum optiunea de plati cu telefonul mobil, asteptata de clienti inca de la inceputul anului, dupa ce Banca Transilvania i-a luat-o in fata, cu aplicatia BT Pay.


BRD s-a confruntat de asemenea cu reclamatii de la multi clienti care nu au mai reusit sa se logheze in platforma de internet banking mybrdnet.ro de pe telefoanele mobile, intrucat nu le-a mai aparut fereastra de selectare a parolei, problema nefiind semnalata in cazul aplicatiei de mobile banking mybrd mobile, care trebuie instalata pe telefoanele mobile.


BRD nu a rezolvat nici in prezent aceasta problema si nici nu a semnalat-o clientilor. (vezi aici detalii)


Clientii bancilor romanesti au avut probleme si joi seara, cand detinatorii de carduri MasteCard nu le-au putut folosi la bancomate, pe net sau la POS-uri din cauza unei defectiuni a sistemului de plati MasterCard la nivel mondial.


MasterCard nu a anuntat aceasta problema, reactionand abia a doua zi. (vezi aici detalii)