www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Raportul tehnologiilor bancare din Romania, martie 2018

Autor: Bancherul.ro
2018-03-23 16:19

Bancherul.ro lanseaza primul raport al tehnologiilor bancare din Romania, care prezinta statistici si comparatii ale aplicatiilor de internet si mobile banking, testarea noilor aplicatii, opinii ale BNR si Transfond privind PSD2 si platile instant, interviuri, noutati.


Raport tehnologii bancare martie 2018


STATISTICI OLINE BANKING


Numar utilizatori internet/mobile banking


BCR


- 150.000 in 2016
- in prezent peste 1 milion de clienti digitali, 17.800 POS-uri, 2.500 ATM-uri, 41 sucursale cashless (conform unei prezentari pe Facebook din martie 2018)


BT


≈16,8 milioane este numărul tranzacțiilor realizate prin BT24 Internet Banking, respectiv peste 3,5 milioane prin Mobile Banking, în creştere cu 16,8%, respectiv 126%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.


BRD


- 1,4 milioane contracte internet/mobile banking, in crestere cu 21% (final 2017)


- 2,33 milioane clienti activi


- numarul tranzactiilor a crescut in 2017 cu 30% iar numarul conectarilor cu 45%


Raiffeisen


- 470.000 de useri activi in aplicatiile de online banking in februarie 2018 (180.000 in 2016)


- 2 milioane clienti pf si 100.000 companii.


ING


Rezultate H1 2017:


Cei peste 677.000 de clienți care au folosit aplicația în ultimele șase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, în 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil. În primul semestru din 2017, clienții au folosit aplicația pentru 10,4 milioane de tranzacții, cifră în creștere cu 26% față de S1 2016.


INTERNET BANKING


BRD


- 932 contracte (final 2017)


MOBILE BANKING


BT


- 350.000 clienti de mobile banking la finalul anului 2017, in februarie 2018 aproape de 400.000


- BRD: 460.000 contracte la final 2017


Comparatie mobile banking BCR si BT


Touch 24 (BCR)


are trei variante de logare: parola statica, e-token sau token


accesul cu parola plus numar utilizator


Operatiuni
deschidere depozit
plata facturi cu scanare cod bare
scchimb valutar
transfer intern
plata catre alte conturi IBAN
plata catre sabloane personalizate


BT 24 (BT)


are o singura varianta de logare, prin parola statica, compusa din 5 numere


Optiuni rapide:
trimite bani catre contul personal
plateste o factura de utilitati, si cu scanare cot de bare
schimba bani
plata in lei
plati sabloane


Parteneri Star link catre starbt.ro


aplicare ptr fonduri bt


cumpara rovinieta
reincarcare cartela telefonica
primeste bani wu


mesaje intreb bt


carduri
modificare limite
blocare temporar, pierdut, furat
activare sms alert
resetare pin


Comparare


Acces mai simplu in BT24
BT 24 are mai multe optiuni, precum: modificari functii carduri, cumparare rovinieta, incarcare cartele telefon, primeste bani wu, deschide cont nou, in lei sau valuta


Libra


Acces cu ID utilizator si parola alfanumerica din 8 semne


Operatiuni


Ordin de plata in lei
nu se pot defini beneficiar, doar din internet banking


Schimb valutar
Contituire depozit
Alimenteaza cont de economii
Istoric tranzactii termen 12 luni


Comanda card de credit datele personale fiind deja prestabilite
Blocheaza card existent


Porteaza in cont de economii banii de pe un card


STATISTICI CARDURI


BT (date la final de 2017)


3 milioane de carduri


Clienții au făcut în trimestrul patru 2017 cumpărături si plăți cu cardurile BT în valoare de peste 3,7 miliarde lei.


Aproape 1.800 de ATM-uri, bancomate multifuncționale (BT Express Plus) şi automate de plăți (BT Express)


BRD


- 2.36 milioane carduri la final de septembrie 2017.
~32000 milioane RON valoarea totala a tranzactiilor cu carduri la 31 decembrie 2016.


Raiffeisen


La final de 2016 aveam un portofoliu total de carduri active ((card utilizat cel putin o singura data - pentru plata, transfer sau retragere/depunere in acest an) - PJ/PF/ carduri de debit/ de credit 


2.308.549 carduri active emise de Raiffeisen Bank;


 


ING


Q2 2017
Nr de carduri emise - 1.622.000 carduri emise (19% crestere yoy)
Volumul tranzactiilor - 8.5 miliarde lei (22% crestere yoy)
Numarul tranzactiilor - 31.4 milioane (37% crestere yoy)


Date la H1 2017:


Astăzi, ING emite numai carduri contactless, care generează 20% din totalul tranzacțiilor realizate la POS-uri și 27% din tranzacțiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie.


Cum ING deține o cotă de piață pe segmentul de carduri emise de 9,2%, clienții băncii sunt de două ori mai activi în comparație cu ceilalți posesori de carduri din România.


ING are 1.054.000 de clienti activi.


CEC Bank


Carduri in circulatie la 31.12.2016
1.017.159
Numar tranzactii financiare in 2016 emitere + acceptare
24.321.912
Valoare tranzactii in 2016 (Lei) emitere + acceptare
10.826.626.484



Alpha Bank


Numarul total de carduri in portofoliul Alpha Bank Romania este de 302. 259, conform datelor finale la 30 septembrie 2017.


Numarul total al tranzactiilor cu carduri in anul 2016 s-a ridicat la 8, 4 milioane.


OTP Bank


Otp Bank avea emise la data de 31 decembrie 2016 un număr total de 350.000 de carduri, cu care s-au efectuat pe tot parcursul anului trecut 6,8 milioane de tranzacții, în valoare de aproximativ 2,3 miliarde lei.


interviu din banci/tech/master


Mastercard


BT despre BT Pay


psd2 lege


intrebari bnr pe tema tehnologiilor


Va rog sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari privind serviciile de
plati:


- Care este abordarea BNR cu privire la platile instant, in contextul initiativelor europene in acest sens si care sunt normele sau alte initiative luate de BNR pentru adoptarea platilor instant si in Romania?
Pe de alta parte, exista o preocupare a BNR pentru reducerea timpului de procesare a platilor in lei?


- Care este abordarea BNR cu privire la directiva serviciilor de plati (PSD 2) care va intra in vigoare de anul viitor? Cum si cand se va implementa aceasta in Romania? Care sunt initiativele in derulare ale BNR cu privire la acest aspect? Ce impact ar putea avea PSD 2 asupra sistemului bancar si asupra clientilor?


În ceea ce privește plățile instant, în România, prestatorii de servicii de plată vor decide - în perioada următoare - în ce măsură vor furniza servicii de plată de tip instant clienților lor, în funcție de analizele proprii care determină cererea pentru aceste servicii din piața de profil.
Pentru a permite procesarea interbancară a plăților de acest tip, operatorul sistemului de plăți de mică valoare - Transfond S.A. - a demarat un proiect de adaptare a infrastructurii existente de procesare a plăților de mică valoare. Pe de altă parte, Banca Națională a României, în acord cu atribuțiile sale statutare, va decide în perioada următoare cu privire la implicarea sa la nivel operațional pentru a asigura decontarea plăților instant procesate prin sistemul de plăți de mică valoare.


Noua directivă europeană privind serviciile de plată lărgește aria de aplicabilitate a actului normativ care reglementa anterior aceste servicii. Astfel, vor fi incluse în sfera de reglementare instituțiile care prestează servicii de inițiere a plăților și instituțiile care prestează servicii de informare cu privire la conturi. Totodată, directiva extinde aria de aplicabilitate la toate monedele și la toate tranzacțiile care se procesează pe teritoriul Uniunii (inclusiv cele în care doar unul dintre prestatorii de servicii de plată implicați în tranzacție este situat în spațiul comunitar).
În plus, actul normativ european introduce cerințe de securitate adaptate la riscurile specifice erei digitale. Cerințele de securitate sporită aplicabile prestatorilor de servicii de plată definiți de directivă se referă, în principal, la autentificarea strictă a clienților și la comunicarea sigură în contextul prestării de servicii de plată.
Actul european se aplică prestatorilor de astfel de servicii în contextul noii configurații a pieței plăților determinate de avansul tehnologic și utilizarea internetului pe scară largă, adaptând vechile reglementări în domeniu unor modele de business noi. În acest fel, directiva asigură o deschidere a pieței pentru noi categorii de participanți stimulând competiția și, prin aceasta, eficiența furnizării serviciilor de plată la nivelul Uniunii. Totodată, prin introducerea unor reglementări mai riguroase în ceea ce privește securitatea serviciilor de plată se asigură o protecție adecvată utilizatorilor de servicii de plată situați în spațiul comunitar.
Directiva va avea un impact important asupra prestatorilor de servicii de plată situați pe teritoriul Uniunii Europene, cerințele actului normativ impunând acestora adaptarea modelului actual de prestare a serviciilor de plată la noile condiții ale pieței și la noile cerințe de reglementare, prin modificarea infrastructurii specifice activității desfășurate pe această piață și prin adoptarea unor măsuri de securitate sporită atât în relația cu clienții cât și în relația cu ceilalți prestatori de servicii de plată. Ca urmare, intrarea în vigoare a noilor prevederi va avea impact la nivel organizational, tehnic și legal asupra activității prestatorilor de servicii de plată care furnizează servicii cont.


transfond


plati instant


Noutati


BT Pay


Prezentare ing platforma imm


https://play.google.com/store/apps/details?id=com.comarch.security.mobilebanking


user guide: https://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1004089


Clientii Raiffeisen Bank autorizeaza platile cu amprenta sau prin Face ID



Bucure[ti, 20 februarie 2018 - In aplicatia de mobile banking, Smart Mobile, autorizarea platilor se poate face prin amprenta, atat pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, cat si pentru cele pe iOS. Mai mult, pentru utilizatorii iPhone X, autorizarea se poate face cu Face ID. Clientii Raiffeisen Bank vor avea posibilitatea sa faca mai multe tranzactii in limita a 10.000 lei/zi, iar pentru confirmare va fi suficienta scanarea amprentei sau a fetei.


Chiar daca nu se va mai utiliza card reader-ul, plata unei facturi, transferurile catre conturile Raiffeisen Bank sau ale altor banci raman la fel de sigure.


“Avem peste 470.000 de useri activi in aplicatiile noastre de online banking si, datorita feedback-ului primit de la ei, reusim sa imbunatatim mereu serviciile noastre digitale. In 2016, ne-am ascultat clientii si am creat primul widget prin care iti puteai verifica soldul instant, fara logare. In 2017, deja se puteau loga cu amprenta sau Face ID. Astazi, pot face o plata prin atingerea telefonului sau prin scanarea fetei, iar anul acesta vom lansa o aplicatie care va permite autorizarea 100% online, indiferent de sumele tranzactionate sau de tipul de platforma folosita: internet sau mobile banking”, spune Florin Boldescu, Head of Digital Banking.


Pentru a activa optiunile de autorizare a platilor prin amprenta sau Face ID, este suficienta actualizarea aplicatiei Smart Mobile din Google Play, respectiv Apple Store, si acceptarea setarilor automate, dupa logare.


Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate in piata bancara din Romania, sustine peste 100.000 de companii sa-si dezvolte afacerile si este banca pe care au ales-o peste 2 milioane de clienti persoane fizice.


Prin platformele digitale, 470.000 dintre clientii Raiffeisen Bank fac, anual, milioane de tranzactii in tara si in lume.


Unicredit introduce portofelul electronic in aplicatia de internet banking


Unicredit a anuntat introducea unui portofel electronic in aplicatia de internet banking, care va permite clientilor bancii sa-si introduca datele cardurilor, pentru o mai buna administrare a acestora.
Portofelul nu are insa si functia de plati contactless, lansata recent in premiera in Romania de Banca Transilvania.


Operațiuni mai simple pentru clienții UniCredit în aplicația de Mobile Banking (comunicat de presa)
UniCredit Bank lansează facilități noi în varianta actualizată a aplicației sale de Mobile Banking, cu scopul de a le oferi clienților o experiență de utilizare cât mai simplă și mai rapidă. Printre noutăți se numără introducerea portofelului electronic, simplificarea plăților și posibilitatea rambursării pentru cardurile de credit, precum și activarea funcției Face ID recognition pentru telefoanele iPhone X. Totodată, clienții pot anula plățile în lei în așteptare direct din aplicație și se pot bucura de un design optimizat pentru ecranele hartă ATM, curs valutar, detalii contact și mesaje.


„Strategia UniCredit Bank pe segmentul de retail este să devenim un jucător cât mai puternic, printr-o creștere susținută a numărului de clienți. De aceea, încercăm mereu să inovăm, oferind clienţilor noştri platforme digitale moderne, procese simplificate și oferte competitive, care să le ușureze viața și interacțiunea cu banca. În acest context, aplicația de Mobile Banking de la UniCredit este un produs-cheie, pe care l-am dezvoltat permanent în ultimul an. Iar rezultatele nu s-au lăsat aşteptate, în condiţiile în care, pe parcursul anului 2017, numărul de utilizatori ai aplicaţiei de Mobil Banking s-a triplat”, a declarat Septimiu Postelnicu, Șef Divizie Retail în cadrul UniCredit Bank.
Modulul de plăţi are acum o interfaţă de utilizare îmbunătăţită, care ajută clienţii să efectueze plăţi mai rapid şi mai uşor utilizând gesturi swipe şi scroll.


Suplimentar, portofelul electronic oferă control asupra tuturor cardurilor emise de UniCredit dintr-un singur loc, iar rambursarea sumelelor utilizate pe cardul de credit se face acum cu o simplă atingere a ecranului. Nu în ultimul rând, deținătorii unui telefon iPhone X au acum posibilitatea de a se autentifica în aplicație și de a semna tranzacții prin funcția Face ID Recognition.


Îmbunătățirea aplicației de Mobile Banking face parte dintr-un demers continuu al băncii de a investi în digitalizarea activității sale. De exemplu, în 2017, UniCredit Bank a lansat Business Mobile – o versiune a aplicației dedicată întreprinderilor mici și mijlocii, liber profesioniștilor și persoanelor fizice autorizate –, a implementat semnarea plăților de până la 800 de lei prin scanarea amprentei digitale și a oferit o dobândă mai mare pentru depozitele constituite prin canale digitale faţă de depozitele constituite la casieriile băncii.


În plus, clienţii care folosesc aplicaţia Mobile Banking de la UniCredit se bucură de numeroase beneficii, printre care: Happy Hour Exchange Rate (o oră pe zi în care pot face o operaţiune de schimb valutar la curs publicat de BNR), bani înapoi pentru plata facturilor de utilităţi (3 lei lunar pentru minimum trei facturi plătite/lună), +0,15 puncte procentuale faţă de dobânda standard la depozitele constituite prin Mobile Banking sau Online Banking. Detalii sunt disponibile în secţiunea Digital de pe website-ul UniCredit Bank.


Aplicațiile mobile ale UniCredit Bank nu au în prezent costuri de administrare. Mai multe informații despre aplicații sunt disponibile în secțiunile Mobile Banking și Business Mobile de pe website-ul UniCredit Bank. Aplicaţia Mobile Banking poate fi descărcată din Google Play sau App Store.



Functiile aplicatiei


VERIFICI soldul conturilor asociate serviciului
VIZUALIZEZI toate detaliile cardurilor in portofelul electronic
PLATESTI facturile de utilitati catre furnizorii agreati
TRANSFERI sume in lei
RAMBURSEZI cardul de credit
ANULEZI plati in asteptare
MODIFICI limite pentru POS sau ATM
SCHIMBI bani pentru vacante
CONSTITUI DEPOZITE la termen cu o dobanda mai buna decat la casierie
BLOCHEZI/DEBLOCHEZI instant cardurile de debit sau de credit, inclusiv tranzactiile online
SETEZI bugete si urmaresti cheltuielile lunare
CREEZI obiective de economisire
LOCALIZEZI cel mai apropiat ATM UniCredit Bank


 


Studii