www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum isi schimba BRD modelul de business prin digitalizare

Autor: Bancherul.ro
2017-11-13 07:47

BRD, subsidiara grupului francez Societe Generale, inregistreaza o crestere sustinuta a utilizarii canalelor digitale de catre clienti, in paralel cu reducerea de unitati stradale, principala strategie de schimbare a modelului de business.


BRD pregateste un proces de automatizare si digitalizare totala in cazul creditelor retail.


Conform datelor prezentate de banca in cadrul unei conferinte telefonice destinata investitorilor si analistilor, prilejuita de prezentarea rezultatelor financiare la finalul trimestrului trei, BRD si-a majorat in ultimul an cu 25% numarul contractelor de internet si mobile banking.


O crestere mult mai puternica, de 55%, au avut-o contractele de mobile banking, pe cand cele de internet banking au avansat cu doar 15%.


BRD avea la finalul lunii septembrie 2017 un numar de 2,27 milioane de clienti activi, dintre care 895.000 aveau contracte de internet banking (myBRD Net) si 407.000 contracte de mobile banking (myBRD Mobile).


Gradul de penetrare a canalelor digitale a atins 43% in cazul myBRD Net si 20% la myBRD Mobile, in crestere anuala cu 5, respectiv 7 puncte procentuale.


In cazul clientilor companii mici, ponderea platilor in lei prin canale digitale este de 74%, numarul platilor electronice crescand cu 132.000 in ultimul an, la 3,23 milioane in total.


BRD a adaugat noi functionalitati aplicatiilor de online banking:


cumpararea de fonduri de investitii integral online prin myBRD Net si accesul in timp real, atat prin myBRD Net cat si Mobile, la portofoliile de fonduri.
Incasarea de bani trimisi prin Wester Union in aplicatiile myBRD Net si Mobile
autentificarea in myBRD Mobile cu amprenta digitala


In acelasi timp, BRD si-a optimizat procesul de aprobare si acordare a creditelor si a nivelului de automatizare si a implementat un proces de dematerializare pentru creditele retail, in vederea digitalizarii integrale a procesului de creditare.


In paralel cu cresterea gradului de digitalizare, BRD continua sa-si diminueze reteaua de unitati, care s-a redus cu 29 de unitati in ultimul an, la un total de 783 in septembrie 2017.