www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Patria Bank, noua banca rezultata in urma fuziunii cu Banca Carpatica, are un nou simbol bursier: PBK

Autor: Bancherul.ro
2017-07-13 12:17

Acțiunile Patria Bank SA, instituție de credit care operează pe piața bancară din România, se tranzacționează la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) sub un nou simbol bursier, în urma finalizării cu succes a fuziunii cu Banca Comercială Carpatica SA, se arata intr-un comunicat de presa, in care se mai mentioneaza urmatoarele:


Astfel, începând de azi, 13 iulie 2017, simbolul „BCC” devine „PBK”. Acțiunile Patria Bank SA (PBK) sunt listate pe piața principală a BVB, la categoria Premium și sunt incluse în indicele BETPlus.


„PBK înlocuiește simbolul BCC la Bursa de Valori București, marcând intrarea într-o nouă etapă de creștere solidă a Patria Bank, după implementarea fuziunii cu Banca Comercială Carpatica. Schimbarea simbolului de tranzacționare al acțiunilor nu este o simplă schimbare formală, ci reflectă o noua strategie și identitate a băncii. Prin această strategie, dorim să creăm o instituție de credit solidă, cu o pondere semnificativă în finanțarea economiei românești și cu o ofertă atractivă pentru persoanele și micile afaceri din localitățile mai puțin dezvoltate ale țării. Prezența noastră pe piața de capital va fi din ce în ce mai activă și sperăm să atragem alături de noi cât mai mulți investitori în acest plan ambițios”, a menționat Horia Manda, președintele Consiliului de Administrație al Patria Bank.


„Bursa de Valori București este deschisă afacerilor și dezvoltării tuturor entităților care se străduiesc să devină mai mari, mai bune și mai relevante față de clienții lor. Suntem bucuroși că povestea Patria Bank continuă pe BVB nu numai pentru că sectorul bancar continuă să fie puternic reprezentat pe piața de capital, ci și pentru că investitorii au posibilitatea de a-și diversifica investițiile”, a spus Ludwik Sobolewski, CEO al BVB.


În urma fuziunii, noua bancă se va concentra pe segmentul de retail, integrând tehnologia pentru a simplifica accesul clienţilor la servicii financiare performante şi va continua să fie un partener solid şi de încredere pentru companiile româneşti mici şi mijlocii, contribuind la dezvoltarea mediului antreprenorial local.


„Noua noastră strategie comercială urmărește dezvoltarea retailului prin extinderea creditării în noi medii, consolidarea și diferențierea prin segmentele de microfinanțare, IMM și Agro, dar și menținerea unei relații solide și de încredere cu deponenții, obiectivele esențiale fiind performanța financiară și profitabilitatea în anii următori”, a declarat Bogdan Merfea, director general al Patria Bank.