www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Patria Bank, fosta Nextebank, anunta ca va avea 120.000 de clienti si 120 de sucursale proprii dupa fuziunea cu Carpatica

Autor: Bancherul.ro
2016-03-14 22:52

Nextebank anunta ca si-a schimbat denumirea in Patria Bank, incepând cu data de 10 martie 2016. "Prin această schimbare banca își dorește să întărească promisiunea de a căuta soluţiile potrivite fiecărui client și de a încuraja spiritul antreprenorial românesc. Operațiunea de rebranding se va finaliza în următoarele 3 luni", anunta banca, intr-un comunicat.


In realitate, schimbarea numelui bancii se produce pentru ca Nextebank, fosta MKB Romexterra, a fost cumparata, la inceputul lui 2014, de fondul de investitii Emerging Europe Accession Fund (EEAF) administrat de Axxess Capital, condus de Horia Manda, care controleaza si IFN-ul Patria Credit, specializat in credite pentru mici intreprinzatori, in special din domeniul agricol.


Anul trecut a inceput integrarea Patria Credit in Nextebank, prin achizitia de catre Nextebank a portofoliului de credite detinut de Patria Credit, in valoare de 62 milioane EUR si 10,000 clienti activi, incluzand peste 200 de salariati si 24 unitati care vor deveni unitati bancare, dupa cum s-a anuntat in acel moment.


"Tranzactia este un prim pas al unei tranzactii mai complexe care se va finaliza in urmatoarele luni prin preluarea de catre Nextebank si a pachetului majoritar de actiuni al Patria Credit", anunta atunci banca, ceea ce nu s-a mai intamplat.


Intre timp, Horia Manda a inceput negocierile de preluare si a Bancii Carpatica, tranzactie incheiata, intr-un final, la inceputul acestui an.


Bogdan Merfea, CEO Patria Bank a declarat, intr-un comunicat al bancii: „Patria Bank este un brand pentru o bancă românească, a cărei siglă și imagine pornește de la motivele covoarelor populare românești și care descrie dorința de a fi printre „ai tăi”. Plecând de la această simbolistică, dorim ca prin brandul Patria Bank să consolidăm obiectivul nostru de a fi o bancă în proximitatea clienților. Oferim cele mai simple și rentabile servicii bancare, accesibile și flexibile pentru clienți cu simț practic. Sperăm ca acesta să fie vectorul care va face din Patria Bank una dintre băncile cu cel mai rapid ritm de dezvoltare din România în următorii ani.”


In comunicatul bancii se mai arata urmatoarele:


Promisiunea noului brand Patria Bank este de a fi Pas cu pas alături de clienții noștri, fie ei persoane fizice din mediul urban sau rural, din orașe mari sau mici, fie antreprenori care operează afaceri medii, mici sau foarte mici. Să fim pas cu pas alături de clienți înseamnă să înțelegem realitățile lor economice, posibilitățile lor reale de a-și dezvolta afacerea sau de a-și întreține familia și să le oferim prin produsele și serviciile noastre un sprjin constant.


Propunerea comerciala a Patria Bank:


Chiar dacă este pentru prima dată când sloganul ne susține demersul, dorința de a fi pas cu pas alături de clienții noștri ne animă de 7 ani și a inspirat campaniile „Finanțăm oamenii, nu hârtiile” și „Finanțăm hărnicia” dedicate microintreprinderilor, producători agricoli din zona rurală.


Pentru a sprijini dezvoltarea clienților noștri la fiecare pas, chiar și atunci când le lipsesc garanțiile ipotecare pentru a obține un credit, în toamna anului trecut, în premieră pentru România, am lansat creditul EaSI în colaborare cu Fondul European pentru Investiții (FEI), un produs de creditare cu garanție europeană, destinat microintreprinderilor. Prin acest program estimăm că vom ajuta un număr de peste 1.500 de antreprenori să își dezvolte afacerile, chiar dacă nu dispun de garanții.


Dorim să continuăm acest gen de abordare inclusiv pentru clienții IMM cărora le oferim unele dintre cele mai flexibile produse de creditare de pe piața bancară. Înțelegând punctele forte ale fiecărei afaceri, le valorificăm în procesul de creditare și oferim cele mai bune soluții: plafon de creditare pe bază de contracte, cofinanțare pentru fonduri europene, produse dedicate agribusinessului - investiții în teren, utilaje și finanțare sezonieră pe ciclul agricol.


Patria Bank a lansat și noile sale produse de retail, printre care creditele de nevoi personale negarantate, în sume de până la 60.000 lei, dedicate clienților persoane fizice care realizează venituri lunare nete începând de la 500 lei.


Horia Manda, Presedintele Consiliului de Administrație al Patria Bank, a declarat: „Avem o serie de proiecte strategice. Una dintre cele mai interesante propuneri pe care o vom adresa publicului, sperăm, în curând, prin colaborarea strategică cu Poșta Româna, este aceea a unor servicii bancare accesibile populației în oficiile poștale din toată țară. Pentru a face față acestei provocări propunem viitorilor clienți de retail o abordare bazată pe tehnologie, însă o „tehnologie cu față umană”, pusă la dispoziție de Patria Bank în oficiile poștale. Mai mult, vizăm demararea, în cursul acestui an, a unei fuziuni cu Banca Comercială Carpatica, în care Patria Bank deține 54.79% din acțiuni. Anticipăm că banca ce va rezulta în urma fuziunii va deservi un număr de peste 120.000 de clienți prin 120 de sucursale proprii.”


Patria Bank este o bancă românească, fondată în anul 1993 sub denumirea de Banca Romexterra, redenumita ulterior Nextebank. Începând cu 30 aprilie 2014 acționarul principal al băncii este fondul de investitii Emerging Europe Accession Fund (EEAF). Principalii investitori în EEAF sunt Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Fondul European pentru Investiții (FEI) - parte din grupul Băncii Europene pentru Investiții, Banca de Comerț și Dezvoltare a Regiunii Mării Negre, DEG - parte a grupului bancar german KFW. Patria Bank finanțează, în principal, IMM-uri și microintreprinderi și dorește ca, în perioada următoare, să își extindă serviciile de retail, adresându-se atât populației din zonele urbane, cât și celei rurale.