www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING Bank a obtinut in 2015 un profit record, de 333 milioane lei

Autor: Bancherul.ro
2016-03-02 12:28

ING Bank a obtinut in 2015 un profit net de 333 milioane lei (392 milioane lei brut), cel mai mare din istoria bancii si al patrulea ca marime, pana acum, din sistemul bancar, dupa Banca Transilvania (2,4 miliarde lei), BCR (918 milioane lei) si BRD (467 milioane lei), probabil al cincilea dupa ce si Raiffeisen isi va anunta rezultatele.


Fata de 2014, profitul bancii olandeze a crescut cu 26%, datorita mentinerii marjei de dobanda (diferenta dintre dobanda la credite si cea la depozite), cresterii substantiale a volumelor de noi credite si scaderii provizioanelor, au declarat sefii bancii, Michal Szczurek (CEO) si Sven Foos (CFO), in cadrul unei conferinte de presa. (in foto, Foss este cel din dreapta)


Cea mai mare contributie la profit l-a avut sectorul wholesale & mid-corporate banking, cu 58%, in timp ce restul de 42% a venit din retail banking.


Costul de risc (provizioanele pentru credite neperformante) a scazut la 55 milioane lei, fata de 60 milioane lei in 2014, datorita unei politici de creditare prudenta de gestionare a riscului de credit, precizeaza banca.


Creditele au crescut cu 29%


Portofoliul de credite al ING a crescut in 2015 cu 29%, la 14,437 miliarde lei, cota de piata a bancii pe piata creditarii majorandu-se astfel la 6,3%, de la 4,8% in 2014.


Creditarea in lei a crescut cu 60%, la 8,658 miliarde lei.


Creditele pentru IMM-uri au avut cea mai mare crestere, de 77% fata de anul precedent.


Accentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, cresterea echipei de consultanta si adaptarea solutiilor bancare la profilul si nevoile IMM-urilor a determinat o crestere a numului de clienti cu 36%, la un total de 7.000 de clienti IMM la finalul lui 2015, fata de 5.124 in 2014.


Banca precizeaza ca avansul volumelor de credite a fost echilibrat, atat pentru persoane fizice (46%) cat si pentru companii (54%).


Banca s-a clasat a doua pe piata creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de aranjator principal.


Depozitele atrase de la clienti au avansat cu 29%, la 18,556 miliarde lei, cota de piata a ING pe piata depozitelor ajungand la 6,9%, de la 6% in 2014.


ING a atras in 2015 un numar de 96.000 de clienti individuali activi, fata de doar 40.000 in 2014, dintre care 93.000 cu salarii, fata de doar 54.000 cu salarii in 2014, ajungand la un total de 866.000 de clienti, la finalul lui 2015.


Banca spune ca aceasta crestere s-a datorat ofertei ING Card Complet, cu costuri zero pentru cei care isi incaseaza veniturile la banca, solutiei de portare a salariului de la alte banci, fara a fi nevoie de acceptul angajatorului, precum si creditului instant pentru nevoi personale, care se acorda in 10 minute, fara a fi nevoie de adeverinta de venit.


Veniturile ING Bank au crescut in 2015 cu 13%, la 1,022 miliarde lei.


Costurile totale au crescut cu 9%, la 575 milioane lei, datorita cresterii activitatii, investitiilor in dezvoltarea infrastructurii IT si aplicatii de business, costurilor de reglementare si cele cu noii angajati.


"Cred ca cea mai mare realizare a ING in 2015 este cresterea creditarii, atat pentru companii cat si pentru persoane fizice. Am crescut substantial finantarea noastra pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari, si am facut progrese in domeniul digitalizarii, reducand costurile de tranzactionare. De asemenea, pentru clientii individuali am creat produse care sa le simplifice si imbunatateasca viata", a declarat Michal Szczurek, CEO al ING Bank Romania, citat intr-un comunicat al bancii.


Raportul cost/venituri a scazut cu doua puncte procentuale, la 56%, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 24%, de la 20% in 2014.


Crestere de 8 ori a utilizarii aplicatiei de mobile banking


Clientii ING folosesc tot mai mult canalele digitale, in special telefoanele mobile, precizeaza banca.


In 2015, numarul de accesari a serviciului de internet banking, ING Home Bank, folosind calculatorul, a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai multe decat in 2014, in timp ce accesarea aplicatiei de mobile banking de pe telefonul mobil a crescut exploziv, de opt ori, la 10 milioane de accesari.


ING detine o cota de piata impresionananta, de 40% din tranzactiile prin internet si mobile banking in Romania, in timp ce la platile cu cardul, ING are o cota de piata de 17%.


Pentru a sustine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajati ai ING in 2015 au fost in domeniile IT, digital si business intelligence, precizeaza banca.


Grupul ING a avut in 2015 un profit de 4,2 miliarde euro, cu 23% mai mare decat in 2014.


Castigul a fost determinat in principal de castiguri mai mari din dobanzi pe fondul cresterii puternice a creditarii, cu 4,2%, precum si de costuri de risc mai mici, in ciuda cresterii substantiale a costurilor de reglementare.


Randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,8%, de la 9,9% in 2014.


[1]