www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BRD si-a bugetat pentru 2014 o crestere modesta a creditarii, de doar 4%, si revenirea pe profit

Autor: Bancherul.ro
2014-04-17 09:07

BRD supune astazi aprobarii actionarilor, in cadrul AGA, bugetul pentru anul 2014 si programul de activitate, care prevede o crestere modesta a creditarii, de doar 4%, ceea ce reprezinta in cifre absolute un volum de credite nete de 29 miliarde lei. Imprumuturile pentru persoane fizice urmeaza sa fie mai mic cu 1,5% decat anul trecut, respectiv 16 miliarde de lei, in timp ce finantarile pentru companii vor crestere mult mai mult, cu 11,8%, adica aproape 13 miliarde lei.


Este vorba, totusi, de o schimbare radicala in privinta apetitului de risc al BRD, avand in vedere ca in 2013 banca si-a redus substantial volumul de credite, cu 11,8%, la 27,8 miliarde lei, in special pe seama diminuarii finantarilor pentru firme, in scadere cu 24%, creditele pentru persoanele fizice fiind in stagnare.

Pe de alta parte, BRD intentioneaza sa-si reduca cu 3,6% volumul de depozite atrase de la clienti, la 34,8 miliarde lei, fata de 36,1 miliarde lei in urma cu un an, cand a inregistrat o crestere substantiala, de 13,5%. Banca vrea sa-si  majoreze ponderea depozitelor atrase de la persoane fizice, pe care vrea sa le sporeasca cu 7,5%, la 18,1 miliarde lei, reducand substantial, pe de alta parte, cu 13,3%, volumul de depozite ale firmelor, la 16,8 miliarde lei.

In acest fel, BRD isi va majora u 6,1 puncte procentuale raportul credite/depozite, de la 77% in 2013 la 83% in acest an. Anul trecut, BRD si-a redus abrupt acest raport, cu 22,1 puncte, de la 99% in 2012 la 77%.

In privinta rezultatelor financiare, BRD si-a propus sa revina pe profit in acest an, dupa pierderi de 385 milioane lei in 2013 si 331 milioane lei in 2012, datorita „ameliorarii semnificative a costului net al riscului, care a crescut anul trecut cu 7,5%, la 2 miliarde lei.

BRD se asteapta ca venitul net bancar sa scada si in acest an, din cauza reducerii veniturilor nete din dobanzi, dupa o reducere de 6,9% si in 2013, la 2,7 miliarde lei.


In ceea ce priveste numarul de clienti, BRD vrea sa-l mentina constant in 2014, la 2,333 milioane, cu doar 54 de clienti mai mult decat in anul precedent.