www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Studiu ING: Ce impact au site-urile de socializare Facebook sau Twitter asupra consumatorilor de produse financiare

Autor: Bancherul.ro
2012-11-16 15:07
ING a realizat un studiu privind impactul site-urilor de socializare (social media), bazat pe un sondaj in randurile a 1.500 de consumatori din Olanda.

Concluzia principala a bancii a fost urmatoarea: consumatorii considera că social media este tot mai credibila: 65% au spus că găsesc informațiile din social media online ca fiind de încredere iar 40% au incredere si in postarile de pe Facebook, Google sau Twitter.

Principalele rezultate ale studiului "Impactul social media 2012":

- 55% dintre consumatori gasesc, cel puțin o dată pe săptămână, informații cu privire la sectorul financiar în mass-media on-line, cum ar fi site-uri de știri și site-uri de ziare; 33% dintre consumatori vad informații financiare postate pe social media precum Twitter și Facebook cel puțin săptămânal.

- Aproape două treimi din consumatori (65%) au declarat că informațiile publicate pe mass-media on-line sunt de încredere; 40% dintre ei apreciaza ca postarile făcute pe site-urile de socializare sunt de încredere.

- Încrederea în informațiile postate pe social media este în creștere puternica în rândul utilizatorilor frecventi ai acestor siteuri. Cei care viziteaza zilnic un astfel de site apreciaza ca informațiile financiare postate aici sunt de încredere, spre deosebire de vizitatorii sporadici, care sunt imparțiali atunci când vine vorba de a credibilitatea informațiilor financiare postate pe site-uri precum Facebook și Twitter.

- Utilizatorii frecventi de social media apreciaza ca postarile financiare de pe social media sunt la fel de credibile ca și informațiile postate pe mass-media online, site-uri de știri, cum ar fi site-uri web și ziare.

- Programe informative ale televiziunilor si ziarele sunt considerate a avea un impact de 4 sau 5 ori mai mare ca social media, iar impactul ziarelor online este apreciat a fi de 3 până la 4 ori mai mare.

- Cu toate acestea, informațiile financiare postate pe site-urile de socializare schimba mai des opinii, preferințele sau comportamente. Un sfert dintre respondenți au spus că mesajele de pe social media le-au schimbat opiniile despre ING într-un mod pozitiv, în comparație cu doar 15% dintre respondenți care au spus acest lucru despre mesajele de pe site-urile de stiri online.