BANCI | Profil

Primul trimestru profitabil din istoria OTP Bank Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-11-17 14:35

OTP Bank România (OBR) a înregistrat primul trimestru profitabil din istoria băncii, se arata intr-un comunicat de presa.

Profitul, după impozitare pentru al treilea trimestru din 2008 s-a ridicat la 931 de milioane forinţi comparativ cu pierderea de 1.095 milioane forinţi din trimestrul anterior, profitul după impozitare cumulat a inclus pierderea de 273 milioane forinţi în 2008, ceea ce înseamna o creştere anuala de 88%.

Controlul strict al costurilor, deblocarea provizioanelor, precum şi creşterea semnificativa a creditelor şi a depozitelor (cu 52%, respectiv 27% faţa de aceeaşi perioada a anului trecut) au sprijinit obţinerea acestor rezultate.

Primele nouă luni din 2008 au demonstrat ca toate elementele venitului total au cunoscut performanţe considerabile. Venitul net din dobânzi a crescut cu 44%, venitul net din comisioane şi speze a crescut de aproape 3,5 ori, în timp ce alte venituri nete din surse alte decât dobânzile s-au majorat cu 37%.

De asemenea, provizioanele pentru posibilele pierderi din împrumuturi au crescut cu 56%, dar dinamica costurilor de operare de 16% se situeaza mult peste creşterea nivelului venitului total, consecinţa fiind o imbunataţire a costurilor/rata venitului 90.4%.

Trimestrul III al 2008 a fost caracterizat de obţinerea unui venit constant luna de luna: în această perioadă, venitul net din dobânzi (-7%) a fost afectat de creşterea ratelor dobânzilor pe termen scurt, ceea ce a dus la o majorare a cheltuielilor cu dobânzile la depozitele clienţilor şi pasivele interbancare. Venitul net din F&C a scăzut cu 2%, dar alte venituri nete din surse alte decât dobânzile au înregistrat o performanţă bună, cu o creştere trimestrială de 11%. Provizioanele pentru posibile pierderi din împrumuturi au înregistrat o evoluţie favorabilă: printr-o deblocare a acestora s-a obţinut o contribuţie pozitivă la rezultate.

Rapoartele de calitate ale împrumuturilor s-au îmbunătăţit în cazul portofoliului de credite pentru corporaţii, motiv pentru care numărul de credite neperformante a scăzut. Raportul creditelor neperformante a scăzut la 4,9% (-1,6% comparativ cu trimestrul anterior şi -0,2% comparativ cu perioada similară din anul precedent). Acoperirea creditelor neperformante s-a îmbunătăţit cu 4% comparativ cu trimestrul anterior şi 9,9% comparativ cu anul precedent, până la 13,3%.

Activele totale au crescut cu 36% comparativ cu perioada similară a anului precedent şi cu 6% faţă de trimestrul anterior. Creditele brute (inclusiv creditele transferate) au înregistrat o dinamică remarcabilă: +52% comparativ cu anul precedent şi +14% comparativ cu trimestrul anterior. În cadrul categoriei de credite de retail, creditele pentru locuinţe, inclusiv cele garantate cu capital propriu, au înregistrat o creştere anuală de 128% (+22% comparativ cu trimestrul precedent). Creditele corporative au crescut cu 35% pe bază anuală şi 12% pe bază trimestrială.

Creşterea depozitelor în sectorul corporativ a fost de 6% în trimestrul al treilea; depozitele totale ale clienţilor au crescut cu 4,4% chiar şi într-un mediu de piaţă extrem de competitiv.

În trimestrul III al acestui an, OTP Bank România a reuşit să îşi crească poziţiile pe piaţă. Cota de piaţă pe segmentele de depozite şi împrumuturi de retail s-a îmbunătăţit cu 3 puncte de bază, pe segmentul de depozite corporative cu 5 puncte, iar pe segmentul de credite corporative cu 8 puncte.

Numărul sucursalelor a crescut la 105, în timp ce numărul de angajaţi a fost extins cu 22 de persoane, atingând nivelul de 1.120 de angajaţi în trimestrul al treilea.

OTP Bank România este membra a OTP Group, unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Europa Centrală şi de Est. În afara Ungariei, OTP Bank are operaţiuni în Romania, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ukraina, Slovacia, Serbia. OTP Group deserveşte nu mai puţin de 13 milioane de clienţi, în 9 ţări, prin intermediul a 1500 de unitati teritoriale, prin intermediul retelei de ATM-uri şi prin sistemul de canale electronice.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Cum poti primi dobanda pentru restul economisit la platile cu BT Pay

250.000 de persoane care folosesc BT Pay economisesc prin opțiunea Round Up din aplicație. 8 din 10 persoane care au conturi de economii la Banca Transilvania folosesc inclusiv Round Up, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Cu peste 12.000 de detalii

ING Bank majoreaza comisioanele pentru retrageri de numerar si plati la jocuri de noroc

ING Bank majoreaza, din 14 iunie 2024, comisioanele pentru retragerile de numerar de la bancomate, cele pentru cresterea limitelor zilnice, precum si pentru platile destinate jocurilor de noroc. Clientii ING Bank care retrag bani de la bancomatele bancii vor fi detalii

Banca Transilvania pregateste o noua premiera in relatia cu clientii, cu ajutorul noilor tehnologii

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România È™i din sud-estul Europei, colaborează cu Evam, care oferă platforma de top MarTech, pentru a crea experienÈ›e în timp real, pe toate canalele, pentru clienÈ›ii săi, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Este o detalii

Cont cu comisioane reduse pentru femeile de afaceri, la Patria Bank

Patria Bank lansează “Pachetul Patria pentru Femeile Antreprenor”, un pachet care include o serie de avantaje financiare personalizate pentru a sprijini afacerile conduse de femeile din România, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

 



 

Ultimele Comentarii