Patria Bank, despre educatia financiara si relatia cu clientii: ne-am adaptat rapid la noua realitate
Autor: Bancherul.ro
2022-10-10 06:49
Patria Bank a raspuns la intrebarile Bancherul.ro pe tema educatiei financiare, a relatiei cu clientii si cu privire la modul de administrare a reclamatiilor:
- Ce considerati ca trebuie facut pentru cresterea nivelului de educatie financiara?
Patria Bank: Suntem alaturi de fiecare client prin:
- produse personalizate / pachete adaptate nevoilor
- informatii despre functionalitatea produselor si serviciilor intr-un mod simplu si clar care sa duca la utilizarea in mod facil si placut a acestora
- suport constant al Bancii pentru toate intrebarile
- pachete personalizate care sa ii ajute sa isi imbunatateasca afacerea
Sprijinim clientii sa ia cele mai bune si responsabile decizii, oferindu-le uneltele, consultanta și informatiile de care au nevoie.
- Care au fost programele de educatie financiara derulate de banca in 2021 si ce rezultate au avut acestea?
Patria Bank: In 2021 am fost mai aproape ca niciodata de nevoile si cerintele clientului prin toate canalele noastre de comunicare, i-am tinut informati fara intrerupere, cu sectiuni dedicate pe site-ul nostru adaptat la situatia momentului, Banca a dat posibilitatea conexiunior, parteneriatelor, schimburilor de opinii, sfaturilor pentru decizii financiare inteligente, strategiilor de business intre clienti.
De asemenea, a fost accelerata dezvoltarea programelor de digitalizare si educatie financiara a clientelei, au fost create produse, servicii si platforme online, a fost inlesnit accesul la diverse produse bancare, s-a lucrat la digitalizarea fluxurilor si proceselor interne din cadrul Patria Bank, dezvoltand experiente de neuitat pentru clienti.
Ne-am adaptat rapid la noua realitate a clienților nostri, a fost pentru noi una dintre poveștile de succes ale lui 2021, Patria Bank a dat dovada de rezistenta și rapiditate in a implementa solutii simple pentru clienți printre care :
- sprijinirea debitorilor si a clientelei afectate de criza pandemica;
- rolul de finantator al antreprenorilor si al persoanelor fizice, continuand sa sprijinim clientii Micro si IMM, accelerand procesul de finantare si de crestere constanta a numarului de clienti noi;
- asigurarea continua si permanenta a serviciilor bancare oferite clientilor atat prin Sucursale, Retea de bancomate cat si prin dezvoltarea canalelor de operare la distanta;
- dezvoltarea suplimentara a Platformei de Internet & Mobile Banking a Bancii, Patria Online, cu noi optiuni digitale ale clientului in relationarea tranzactionala cu Banca;
- promovarea noilor pachete de cont curent Retail cu o importanta componenta digitala in cadrul structurii acestora si cu costuri optimizate pentru clienti;
- dezvoltarea Blogului Patria Bank cu componente suplimentare de educatie financiara a tuturor celor interesati;
- Care credeti ca este cea mai buna metoda de educatie financiara la nivelul bancii?
Patria Bank: - modul in care sunt create produsele bancii (te ajuta sa castigi, te invata sa cheltuiesti si sa economisesti),
- sfaturile financiare oferite de consultantii nostri cu privire la economii, investitii, bugete si inflatie - cum sa folosim corect banii dar si produsele pe care le achizitionam astfel incat acestea sa raspunda nevoilor bancare si sa aduca beneficiile asteptate.
- Care considerati ca este nivelul educatiei financiare a clientilor bancii?
Patria Bank: Pentru Patria Bank fiecare client este important si incercam de fiecare data sa venim in intampinarea nevoilor. Nu avem o astfel de evaluare.
- Care sunt metodele si procedurile utilizate de banca pentru imbunatatirea relatiei cu clientii si administrarea reclamatiilor?
Patria Bank este preocupata constant de imbunatatirea relatiei cu clientii sai prin:
- calitatea serviciilor si produselor oferite imbunatatirea flow-urilor interne de lucru
- support pentru clienti in cat mai multe puncte de contact: site, aplicatii mobile, unitati, call centere si agenti dedicati
- pregatirea continua a angajatilor prin facilitarea accesului la training-uri
In ceea ce priveste administrarea reclamatiilor, putem spune ca acordam o atentie deosebita situatiilor intalnite, suntem implicati in fiecare caz, pe care incercam pe cat posibil sa il aducem intr-o directie echitabila, astfel incat solicitantul sa simta implicarea Bancii si in final sa aiba satisfactie, apreciere si multumire, pe care noi le numim valoare.
Incercam sa fim, in fiecare zi, din ce in ce mai buni in tot ceea ce facem!
- Ce proiecte de educatie financiara si de relatie cu clientii deruleaza banca, in contextul cresterii inflatiei si dobanzilor?
Patria Bank: In acest context, stilul de viata, perceptiile, nevoile si dorintele se vor schimba implicit iar noi vom aduce produse cat mai adaptate, care incorporeaza un volum mare de consultanta umana si de tehnologie, dar si in servicii de calitate individualizate in functie de segmentul de client care sa poata sustine costuri bune, adaptarea ofertei la nevoile reale si cu toata orientarea spre client.
- Care este numarul reclamatiilor primite de la clienti in anul 2021?
Patria Bank: Numarul de reclamatii primite din partea clientilor Bancii in anul 2021 este relativ restrans intrucat politica noastra este orientata spre a remedia punctual nemultumirea sau neconcordantele intalnite, evitand pe cat posibil ca situatiile neconfortabile sa se transforme in reclamatii.
- Care au fost cele mai frecvente trei motive de reclamatie?
Patria Bank: Cele mai intalnite motive care au generat reclamatii sunt reprezentate de motive care alcatuiesc un DOMENIU general (credite, operatiuni/tranzactii si alte produse non-credit).
- Cum au fost solutionate reclamatiile? Cate reclamatii au fost solutionate pe cale amiabila? Cate reclamatii au fost solutionate prin intermediul CSALB?
Patria Bank: Pentru Patria Bank experienta clientului este foarte importanta, de aceea venim cu solutii si suport catre acestia, cu informatii competente care sa ajute la clarificarea situatiilor intr-un mod simplu si prietenos prezentand in final un serviciu de calitate. Ne preocupam pentru fiecare situatie intalnita intr-o maniera profesionista si incercam sa pastram relatiile echilibrate pe termen lung.
- Cate reclamatii au fost solutionate pe cale amiabila?
Patria Bank: Aproximativ jumatate din numarul total de reclamatii din anul 2021 au fost solutionate in mod favorabil pentru client.
- Cate reclamatii au fost solutionate prin intermediul CSALB?
Patria Bank: In anul 2021, din totalul reclamatiilor receptionate din partea mediatorului de litigii CSALB, aproximativ jumatate au fost neintemeiate iar pentru cealalta parte, Patria Bank a oferit solutii favorabile situatiilor aduse in atentie, insa tinem sa mentionam faptul ca toate reclamatiile receptionate prin CSALB au facut parte din categoria creditelor neperformante, nerecuperabile.
- Care apreciati ca este cea mai buna practica in solutionarea reclamatiilor cu clientii?
Patria Bank: Tratam fiecare reclamatie in mod corect si deschis, tinand cont de toate aspectele implicate.
Taguri: Patria Bank banca Educatie financiara
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat
Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii
Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua
Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii
Problema de functionare a aplicatiei Raiffeisen persista: clientii se plang ca nu pot face plati (actualizat)
Aplicatia Raiffeisen Smart Mobile continua sa aiba probleme de functionare si in aceasta dimineata, reclama clientii bancii, dupa ce ieri nu a fost disponibila intreaga zi. Astfel, clientii bancii spun ca astazi pot sa intre in aplicatii, insa nu reusesc sa faca detalii
Raiffeisen explica de ce nu au functionat aplicatiile bancii in 29 octombrie: nu a fost un atac informatic
Aplicatiile Raiffeisen Bank nu au functionat in ziua de 29 octombrie 2023 timp de peste 12 ore, conform reclamatiilor clientilor bancii. Motiv pentru care am trimis la Raiffeisen cateva intrebari: - Care a fost cauza problemelor tehnice care au detalii
- ANPC a primit 500 de reclamatii privind ratele la creditele ipotecare
- Nu poti sa te informezi serios doar de pe internet. Ai nevoie si de carte.
- Banca te ajuta cand nu-ti poti plati rata la credit
- BRD: Avem soluții de conversie, de amânări, de refinanțări ale creditelor, în funcție de nevoia clientului
- Banca trebuie sa se raporteze la nevoile clientilor, nu la produse
- Bancile trebuie sa ofere produse fara caracteristici ascunse
- Bancile au invatat ca pierd daca arunca tot riscul pe client
- Inainte de a lua un credit, trebuie sa ne antrenam economisind
- Cei cu credite la BCR nu sunt afectati de cresterea dobanzii
- Dobânzile sunt foarte ridicate, iar daca vreau un credit trebuie sa ma intreb: „pot sau nu pot să plătesc?”, avertizeaza Vladimir Kalinov, Raiffeisen Bank
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
- Deficitul contului curent, redus cu 17%
- Inflatia a încheiat anul 2023 la 6,61%, semnificativ sub prognoza oficială
- Deficitul contului curent, redus cu o cincime după primele zece luni ale anului
- Deficitul contului curent, redus cu 24% după primele nouă luni ale anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
Analize economice
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Inflația anuală, în scădere la 7,23%
- Avansul PIB pe 2023, recalculat la 2,1%. Rezultatul nominal, majorat cu circa 15 miliarde lei
- Produsul Intern Brut (PIB), modificat in prognoza de iarna
- Costul împrumuturilor pe termen lung, scădere la 6,14% în ianuarie 2024
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, sub pragul de 50% din PIB la finele anului 2023
- Deficitul bugetar, din ce în ce mai mare la început de an
- Deficitul bugetar după 8 luni, încă mai mare față de rezultatul din anul trecut
- Deficitul bugetar, cvasistaționar în iunie dar problematic la mijlocul anului
- Datoria publică a trecut din nou pragul de 50% din PIB pe date operative
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- România, țara UE cu cea mai mare creștere a costului salarial
- Deficitul comercial în prima lună a anului, la cea mai mică valoare din septembrie 2021 încoace
- Prețurile industriale la intern, în scădere anuală cu 8%
- Prognoza CE pentru România, mai pesimistă decât cea a CNSP
- România, pe primul loc în UE la inflația anuală in ianuarie 2024
Statistici
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- România, pe locul 2 în UE la creșterea comerțului cu amănuntul în ianuarie 2024
- Comerțul cu amănuntul, în creștere cu 1,9% pe anul 2023
- Comerțul cu amănuntul, în creștere pe final de an
- Comerțul cu amănuntul, stabilizat la +2% față de anul anterior
- Creșterea economică, doar 1,1% după primele trei trimestre ale anului curent
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Refinantare
... detalii
-
tema
Salutare tuturor! Vreau să împărtășesc experiența mea cu online-credit.ro - o soluție ... detalii
-
Cont restricționat la ing
... detalii
-
Restricție cont
Buna mi sa restricționat contul la ing după ce am primit o sumă de la o vecina de a mea și mia ... detalii
-
Intrebari
1.) Din total active: cat reprezinta creditele acordate si cat reprezinta titlurile de stat? 2.) ... detalii