TEHNOLOGII BANCARE | Opinie

Nu cumva exageram cu tehnologia? Pana unde putem merge cu transformarea digitala?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-05-26 16:20

Robotul umanoid Linda raspunde la intrebarile lui Adam Wolszczak

“Vorbim tot mai mult despre inteligenta artificiala, cloud, automatizare, digitizare, date, analytics, apar tot mai multe aplicatii si noi jucatori in lumea tehnologizarii, care cu siguranta ca ne ajuta si ne transforma viata. Se ridica insa si problema daca ceea ce facem acum este corect si cat de mult putem automatiza, pana unde putem merge cu transformarea digitala?”, a intrebat Adam Wolszczak, CEO Asseco SEE in Romania, in deschiderea conferintei “Fast Forward your Business”, din 21 mai 2019, la Marriott in Bucuresti.

Robotii, precum cel umanoid Linda, primul de acest fel produs in Romania, cu care a discutat Adam in timpul conferintei, ne pot furniza informatiile utile de care avem nevoie, exact ca in filme, fara sa mai pierdem vremea sa le cautam pe Google sau sa intrebam pe cineva.

Dar robotii nu ne pot rezolva probleme ce tin de etica si de relatiile dintre oameni, precum cele ridicate de avansul tehnologic.

Asseco, a subliniat Adam, este unul dintre jucatorii implicati in acest mediu al tehnologizarii si vede beneficiile reale ale acesteia, in special ale automatizarii si digitalizarii, care ofera oamenilor o experienta mai buna, mai rapida si mai eficienta cu diversele servicii si produse cu care interactioneaza.

“Una dintre ingrijorarile noastre este daca nu cumva exageram cu tehnologia, vazand cum noile aplicatii ne schimba viata si ne fac sa petrecem mai putin timp interactionand intre noi, se nasc noi limbaje greu de inteles, apar probleme etice sau juridice, ca in cazul masinilor autonome”, a adaugat Adam.

Care este cea mai mare problema a tehnologizarii? a intrebat-o el pe Linda. Securitatea, a raspuns ea, precum atacurile cibernetice asupra aplicatiilor, sistemelor si dispozitivelor digitale.

Dezvoltarea multor afaceri, a adaugat Adam, este impiedicata de problemele de securitate. Oamenii sunt reticenti sa adopte noi tehnologii de frica sa nu-si piarda datele de identitate, documente personale, parolele de acces in aplicatii digitale sau financiare. Depasirea acestui obstacol, cu solutii de securitate, este un element cheie in dezvoltarea tehnologizarii.

De aceea, in cadrul conferintei au fost prezentate solutii de secutoritate in cloud de catre Adrian Badea, IT Security Consultant la Asseco SEE, impreuna cu Ciprian Stroe, Security Sales Engineer la CheckPoint.

Modul in care un Contact Center obisnuit, la care deseori asteptam zeci de minute sa raspunda cineva, poate fi transformat intr-o platforma moderna de relatii cu clientii (CRM), denumita Live by Asseco, care poate fi implementata rapid, in maxim 3 luni, a fost detaliat de Kresimir Suljak.

Este vorba de o platforma CRM avansata, practic o sucursala bancara virtuala, cu toate tipurile de canale de comunicare integrate, precum telefon, SMS, e-mail, chat, video chat, web-forms, canale sociale, contacte personale, conferinte. Este un fel de “omnichannel”, prin integrarea diverselor canale intr-o singura platforma, astfel incat clientii sa-l poata elege pe cel preferat, fie el social media, online sau mobile.

Studiile arata ca doar 20% dintre firme au o viziune integrata, singulara, a clientului, pentru a avea mai multe informatii despre el si astfel sa-i ofere servicii mai bune si mai eficiente.

In acest fel, clientii bancilor pot interactiona cu acestea exclusiv online, fara a fi nevoie sa se deplaseze intr-o sucursala, iar contractele se incheie tot la distanta, prin semnatura electronica, proces explicat de Mihai Babescu, din cadrul Asseco.

Tehnologia digitala schimba si modul in care facem afaceri, un ghid in acest sens fiind prezentat de Alex Olteanu, Business Development Manager Public Sector la Asseco si Alex Fecioru, Cloud Product Manager la Microsoft Romania.

Data din Star Trek abia ce a devenit o realitate printre oameni, ca acestia au si inceput sa se ingrijoreze cum le afecteaza viata robotii, ce avantaje, dar si probleme le poate crea stilul de viata tehnologizat.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



Banca Transilvania implineste 30 de ani

Mesaj top management BT, 16 februarie 2024 Banca Transilvania: Sunt 30 de ani de când creștem în România și de când vedem România crescând Astăzi este ziua Băncii Transilvania. Orice aniversare ne duce cu detalii

De cand si cat de mult ar putea sa scada dobanzile in 2024?

Diminuarea inflatiei ridica intrebarea cu privire la momentul in care ar putea sa inceapa sa scada si dobanda de referinta stabilita de Banca Nationala a Romaniei (BNR) si implicit cele la credite si depozite. Discutiile privind scaderea dobanzii BNR ar putea detalii

Ce responsabilitate au bancile in cazul fraudelor online?

„Am fost victima unei fraude prin Neocapital și mi s-au furat sume importante prin transfer online neautorizat de mine”, ne-a scris un cititor. „Sint grupuri organizate, iar băncile nu au sisteme de securizare eficienta a conturilor detalii

Creditele ipotecare ar putea creste in 2024, estimeaza Banca Transilvania

Banca Transilvania se asteapa ca cererea de credite ipotecare sa creasca in 2024, datorita reducerii dobanzilor si a unei oferte de preturi mai accesibile pe piata rezidentiala, conform declaratiilor directorului bancii, Omer Tetik. ”Creșterea detalii

 



 

Ultimele Comentarii