BANCI | Revista presei

Mugur Isarescu: Podul Calafat-Vidin ar putea sa apara pe o bancnota euro

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-06-15 09:01

Podul peste Dunăre Calafat-Vidin ar putea concura în viitor să apară pe una din bancnotele de euro, a declarat, vineri, guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, la inaugurarea obiectivului.

"Pentru că pe bancnotele de euro se folosesc poduri ca simbol al unităţii europene, al comunicării, al solidarităţii, cred că şi acest pod poate concura în viitor să apară pe una din bancnotele de euro", a spus guvernatorul Băncii Naţionale a României, cel care a semnat în martie 2000, în calitate de şef al Guvernului, acordul româno-bulgar referitor la construirea unui nou pod mixt.

Guvernatorul BNR a subliniat că în anul 2000, când s-a semnat contractul pentru construcţia acestui pod, spera ca acest obiectiv să fie realizat mai repede.

"Nu atât de repede ca romanii, care au făcut la 100 de kilometri de aici un pod în doi ani, dar oricum speram să-l facem mai repede", a precizat Isărescu, citat de Agerpres.

Acesta s-a arătat impresionat de modul în care arată podul Calafat-Vidin, apreciind că "efectiv, este un pod frumos".

"Acum pentru că îl văd finalizat, nu numai că am bucurie, dar sunt impresionat de cum arată. Este efectiv un pod frumos, un pod european, solid, eficient, care uneşte două părţi ale Europei", a menţionat guvernatorul BNR.

În încheierea discursului său, guvernatorul Băncii Centrale şi-a exprimat speranţa că podul va reprezenta în continuare prietenia româno-bulgară "într-o Europă unită".

La negocierile acestui proiect au participat Emil Constantinescu, preşedintele României din acea perioadă şi omologul bulgar, Peter Stoianov, dar şi premierii şi miniştrii de externe din cele două ţări.

Potrivit Ministerului Transporturilor, podul dintre Calafat şi Vidin, cofinanţat din Fondul de Coeziune al UE, este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de oraşul Istanbul din Turcia.

Podul are o lungime de aproximativ doi kilometri, patru benzi rutiere - două pe fiecare sens (3,75 m lăţime), linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Din punct de vedere tehnic, pe sectorul rutier s-au executat lucrări pe aproximativ 8,9 km de drum, dintre care 3,2 km cu două benzi de circulaţie pe sens, patru pasaje cu o lungime de 345 m, 290 m, 92 m şi, respectiv, 83 m şi o staţie de taxare, inclusiv punctul de trecere frontieră - staţia de lucru Calafat. Sectorul feroviar a vizat lucrări de modernizare a 5,9 km linie simplă existentă până la staţia Golenţi, 1,9 km - în staţia Golenţi (patru linii) şi construcţia a 3,2 km linie nouă simplă, electrificată, care permite accesul direct de pe pod la calea ferată existentă Golenţi-Calafat.

Valoarea totală a investiţiei pentru partea română, asigurată din fonduri de coeziune şi de la bugetul de stat, este de 70,6 milioane de euro, din care 66,9 milioane de euro pentru execuţia lucrărilor.

Exploatarea podului şi perceperea taxelor pentru traversare va fi asigurată de o societate mixtă româno-bulgară cu sediul la Vidin. Echipe mixte de poliţişti de frontieră români şi bulgari vor efectua controlul călătorilor şi a mărfurilor pe teritoriul românesc - în cazul traficului rutier şi pe cel bulgar - în cazul traficului feroviar.

Taxele percepute pentru traversarea podului Calafat - Vidin variază între 6 şi 37 de euro, funcţie de categoria de vehicul rutier, de plata taxelor fiind scutiţi pietonii, bicicliştii, ambulanţele sau vehiculele folosite de poliţie şi pompieri.

Tarifele sunt percepute la acelaşi nivel pentru ambele sensuri de trecere şi se aplică nediscriminatoriu pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state. Tarifele exprimate în lei se vor actualiza anual în funcţie de cursul euro. De asemenea, tarifele vor fi achitate de către persoanele fizice şi juridice române în lei şi în lei sau euro - de către persoanele fizice sau juridice străine.

Prin deschiderea circulaţiei pe podul Calafat -Vidin se va asigura fluidizarea traficului pe DN 7 (Valea Oltului) şi DN 6 (Arad - Turnu Severin - Calafat)

Podul mixt (rutier-feroviar) dintre Calafat şi Vidin, al doilea pod peste Dunăre, va facilita transportul combinat auto şi feroviar pe aripa sudică a Coridorului IV paneuropean, care se întinde de la Dresda, în Germania, până la Istanbul, în Turcia, precum şi interconectarea mai rapidă a axelor de transport din sud-estul Europei la marile coridoare de transport europene. Pe plan regional se asigură conectarea părţii de sud-vest a României cu nord-vestul Bulgariei, state membre ale Uniunii Europene, printr-o legătură modernă şi rapidă.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Revista presei



Banca Feroviara a fost cumparata de Olimpiu Balas, patronul New Business Dimensions, o firma care ofera servicii IT pentru banci

Olimpiu Balas, patronul New Business Dimensions, o firma care are ofera servicii IT pentru banci, a cumparat 63% din Banca Feroviara de la Valer Blidar, seful Astra Vagoane Calatori din Arad, conform informatiilor publicate in presa, care precizeaza ca tranzactia a fost aprobata de Banca detalii

NN Pensii a investit pagubos banii viitorilor pensionari romani intr-o firma falimentara din Germania - Wirecard

Fondul de pensii private NN Pensii, cel mai mare din Romania, a fost acuzat de Ziarul Financiar ca a investit intr-un mod pagubos banii viitorilor pensionari romani din Pilolul 2 de pensii intr-o firma germana, Wirecard, un procesator de plati prezent si in Romania, care a fost prins cu o frauda detalii

BNR dezvaluie ca 17 banci sunt suspectate de a fi implicate intr-un mecanism de spalare de bani proveniti din Rusia prin firme din Ghimpati - Giurgiu, caz in care a fost sesizat si DIICOT

Banca Nationala a Romaniei (BNR) dezvaluie ca nu mai putin de 17 banci sunt suspectate de a fi implicate intr-un amplu mecanism de spalare de bani negri proveniti din Rusia, prin intermediul unor firme din Ghimpati, judetul Giurgiu, care si-au deschis conturi la bancile romanesti, probabil cu detalii

In cel hal a ajuns Capital.ro! Un biet site de fake news (clickbait) promovat chiar de Google, desi e conflict de interese

Odata o revista de afaceri de calitate, pe vremea cand era detinuta de grupul de presa Ringier, Capital, cumparata in 2011, impreuna cu Evenimentul Zilei, de Dan Andronic, fiul celebrului caricaturist Adrian Andronic, a ajuns acum un biet site de "clickbait", adica de titluri inselatoare si detalii

 



 

Ultimele Comentarii