Liviu Fenoghen, CSALB: bancile trebuie sa renunte la procesele cu consumatorii si sa solutioneze amiabil litigiile
Autor: Bancherul.ro
2022-05-09 09:49
Irina Rîmaru - consumator de servicii financiare, care a avut două negocieri reușite, cu două bănci diferite, în cadrul CSALB, în dialog cu Liviu Fenoghen - directorul CSALB și cu Cătălin Bălan - comunicator.
„În ultimii șase ani CSALB a împăcat cu băncile peste 3.200 de consumatori, prin intermediul negocierilor și prin facilitarea înțelegerilor directe între cele două părți.”
„Noi ne dorim o relație bună cu banca, dar dacă vedem că ne pune bețe în roate, ne pierdem încrederea”
„Simplitatea cu care se completează o cerere de negociere cu banca este un semn de normalitate”
„Aceasta ar fi proiecția pentru perioada următoare: tot mai multe bănci să renunțe la litigiile pe care le au în instanță și să le rezolve amiabil, prin CSALB”
Reporter: Vom afla recomandări și sfaturi pentru consumatorii de servicii financiare chiar din partea unui consumator care a purtat două negocieri în cadrul CSALB, cu două bănci diferite.
Din fericire ambele bănci au făcut concesii importante în conciliere. Una dintre ele a șters întregul sold în CHF, de 43.000 de franci, iar a doua bancă a redus cu 30% datoria totală.
Privind puțin în urmă, pentru că aceste cazuri au fost în pandemie, nu foarte departe în timp, cum v-au ajutat negocierile cu băncile?
Irina Rîmaru: Vreau să vă mulțumesc pentru faptul că, efectiv am fost salvată dintr-o situația în care nu mai făceam față nici eu, nici soțul meu datoriilor. Aveam fiecare câte două servicii, ratele se dublaseră efectiv și cu trei copii este foarte greu să asiguri toate cheltuielile necesare. Cu alte cuvinte, nu ne ajungeau banii de pe o lună pe alta.
Am avut noroc de suportul părinților mei care ne-au ajutat cu cei mici, însă familia nu mai locuia împreună. S-a pus în discuție chiar să vindem una dintre proprietățile părinților ca să trecem peste greutăți. De exemplu, dacă vindeam apartamentul pentru care aveam un credit, trebuia să ne mutăm cu chirie. Însă chiria ar fi fost aproape cât rata, dar noi ar fi trebuit să plătim la bancă în continuare până la achitarea integrală a creditului. Am preferat să tragem cât de mult am putut și să ne plătim în continuare rata.
Reporter: Și cum ați ajuns la Centru?
Irina Rîmaru: Întâmplarea a fost că mama mea, urmărind o emisiune la televizor a găsit un reportaj despre dumneavoastră. Mi-a zis: Irina, aplică și poate reușești! Am zis să încerc! Am trimis prima dată un email, iar banca mi-a răspuns foarte repede, cam într-o săptămână. Apoi mi-am dat acordul cu privire la negociatorul stabilit de CSALB și cam după o lună banca a venit cu o primă propunere de ajustare a creditului. Mi-a propus o reducere a soldului de 25%. Am făcut un calcul și am întrebat dacă este posibil măcar 30%.
Trebuie spus că apelasem deja la avocați și eram implicată în procese colective. Odată ce am demarat concilierea prin CSALB am renunțat și la procese. Însă avocatul care se ocupa de cazul nostru în instanță ne-a spus că prin proces aș putea obține o reducere de cel mult 19%. Dar, eu am obținut 30% reducere la unul dintre credite, iar la celalalt ștergerea integrală a datoriei.
Când am primit vestea eram în parcare. Când mi-a spus doamna conciliator credeam că glumește! Am început să tremur și până nu am văzut pe mail și nu am primit dovada de la bancă nu am spus nimănui. Mi-am anunțat familia când am primit confirmarea de la bancă. M-am bucurat că totul a fost real, adevărat!
Reporter: Domnule Fenoghen, care ar fi problemele cel mai des întâlnite în cazul consumatorilor care se adresează Centrului?
Liviu Fenoghen: Spețele sunt foarte diferite, în funcție de problemele concrete pe care le are fiecare consumator și de puterea pe care o are de a-și continua raportul contractual cu banca. Cazul doamnei Rîmaru nu este nici singura ștergere de datorie și nici cea mai mare ca valoare, dar nu putem să facem niciodată o comparație între cazuri.
Ne apropiem deja de 10 mii de cereri primite la CSALB de la începutul activității operaționale, de la 1 martie 2016. Multe dintre ele au fost soluționate prin împăcarea părților. În ultimii șase ani CSALB a împăcat cu banca peste 3.200 de consumatori, prin intermediul negocierilor și prin facilitarea înțelegerilor directe între cele două părți.
Cererile se poate completa direct de pe site-ul www.csalb.ro sau via e-mail. În măsura în care formularul de pe site nu îți permite să completezi mai multe detalii, poți descărca cererile, le poți completa și le poți transmite ulterior pe adresa office@csalb.ro. Nu este nevoie de termeni juridici, nu este vorba de cunoștințe de specialitate în domeniul financiar-bancar.
Oamenii completează așa cum se pricep. Și noi ne mândrim că această simplitate este un semn de normalitate. Eu mă adresez CSALB, dar prin intermediul CSALB mă adresez băncii cu cuvintele mele. Trebuie explicată situația concretă, așa cum este ea.
Reporter: Dați-le consumatorilor câteva detalii: ce ar trebui să adauge în cerere sau cum să-și justifice cererea?
Irina Rîmaru: Documentele se pot scana sau le poți fotografia cu telefonul și le atașezi la cerere. I-aș sfătui să adauge scrisorile către bancă, actele care să justifice dacă este cazul unei boli, a unui deces sau o familie cu mulți copii pentru care au crescut cheltuielile.
Liviu Fenoghen: Sunt diverse elemente pe care banca le poate cere ca să-și facă o imagine completă asupra situației concrete. Și, evident, consumatorul trebuie să păstreze legătura până la final, să răspundă la telefon sau la e-mailul pe care a început dialogul cu CSALB.
Când primește o soluție să spună dacă este de acord cu ea, mai ales că aceasta are puterea unei hotărâri judecătorești, a unui titlu executoriu. Dar ca să se asigure că este transpusă în realitate, să se ducă și la bancă să se intereseze. Nu trebuie lăsate în nelucrare aceste aspecte!
Observăm în ultima perioadă că tot mai multe bănci sunt foarte receptive la astfel de situații în care consumatorii întâmpină dificultăți. Că se micșorează anumite costuri, că se majorează perioada de rambursare, unele comisioane sunt eliminate sau diminuate. Sunt exemple de soluții obținute la CSALB pentru ca obligațiile să fie reechilibrate spre beneficiul reciproc al părților.
Reporter: Cât au durat la CSALB negocierile pentru cele două dosare?
Irina Rîmaru: La unul dintre dosare a fost cam o lună și ceva, la cel cu ștergerea de datorie a durat jumătate de an.
Liviu Fenoghen: Termenul legal este de 90 de zile pentru soluționarea unui diferend prin intermediul CSALB. Este adevărat că legea permite depășirea acestui termen dacă este o situație mai complicată. Unele negocieri sunt mai lungi. Media anului trecut este de 33 de zile, însă. În mod clar timpul pentrecut într-o conciliere este cu mult mai mic decât soluționarea în instanță, unde un proces poate dura câțiva ani.
Irina Rîmaru: În cazul nostru procesul dura de peste cinci ani, timp în care a stagnat. Multe din colege mă întrebau dacă am plătit ceva. Le spuneam că nu am plătit absolut nimic. Totul este gratuit, iar colegii dumneavoastră chiar își dau interesul să ajute. În comparație, plătești un avocat timp de cinci ani și nu ai niciun rezultat.
Liviu Fenoghen: Procedura rămâne voluntară. Atât banca, cât și consumatorul pot decide dacă vor să vină și să își rezolve problema prin intermediul CSALB. Consumatorii au vocația sesizării, ei pot veni la CSALB să formuleze o cerere. Banca, la rândul său, poate accepta sau nu să intre în respectiva conciliere.
Dar în măsura în care se intră într-o negociere, să se intre cu sufletul deschis, adică să se intre cu gândul că se va obține o soluție, nu doar că facem un simplu act de acceptare a concilierii, dar fără să ne gândim care va fi și soluția. O soluție prin intermediul CSALB presupune compromisuri reciproce, o ajustare a așteptărilor reciproce.
Sunt multe bănci care au făcut pasul următor și și-au invitat consumatorii cu care deja erau în instanța de judecată, să-și rezolve problemele prin intermediul CSALB. Aceasta ar fi proiecția pentru perioada următoare pe care ne-o dorim: tot mai multe bănci să renunțe la litigiile pe care le au în instanță și consumatorii să facă același pas, să se adreseze CSALB.
Reporter: V-a schimbat în vreun fel această experiență? Ce ați recomanda altor consumatori?
Irina Rîmaru: Am devenit foarte atentă la documente și la ceea ce semnez. Mă uit de două-trei ori să vad dacă îmi permit un anumit lucru. Oamenilor le recomand să fie foarte atenți când aleg banca. Să se intereseze de istoricul ei în privința a cât de maleabilă este și dacă a venit în ajutorul consumatorilor care au avut probleme.
Băncilor le-aș recomanda să ofere sprijin pentru că sunt mulți consumatori de bună-credință. Noi ne dorim o relație bună cu banca, dar dacă vedem că banca ne pune bețe în roate, ne pierdem încrederea. Când copiii noștri ne văd pe noi că trecem prin greutăți, vor prefera să facă economii decât să mai apeleze la acea bancă.
Taguri: reclamatie banca banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) reclamatie IFN
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat
Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii
Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua
Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii
Problema de functionare a aplicatiei Raiffeisen persista: clientii se plang ca nu pot face plati (actualizat)
Aplicatia Raiffeisen Smart Mobile continua sa aiba probleme de functionare si in aceasta dimineata, reclama clientii bancii, dupa ce ieri nu a fost disponibila intreaga zi. Astfel, clientii bancii spun ca astazi pot sa intre in aplicatii, insa nu reusesc sa faca detalii
Raiffeisen explica de ce nu au functionat aplicatiile bancii in 29 octombrie: nu a fost un atac informatic
Aplicatiile Raiffeisen Bank nu au functionat in ziua de 29 octombrie 2023 timp de peste 12 ore, conform reclamatiilor clientilor bancii. Motiv pentru care am trimis la Raiffeisen cateva intrebari: - Care a fost cauza problemelor tehnice care au detalii
- ANPC a primit 500 de reclamatii privind ratele la creditele ipotecare
- Nu poti sa te informezi serios doar de pe internet. Ai nevoie si de carte.
- Banca te ajuta cand nu-ti poti plati rata la credit
- BRD: Avem soluții de conversie, de amânări, de refinanțări ale creditelor, în funcție de nevoia clientului
- Banca trebuie sa se raporteze la nevoile clientilor, nu la produse
- Bancile trebuie sa ofere produse fara caracteristici ascunse
- Bancile au invatat ca pierd daca arunca tot riscul pe client
- Inainte de a lua un credit, trebuie sa ne antrenam economisind
- Cei cu credite la BCR nu sunt afectati de cresterea dobanzii
- Dobânzile sunt foarte ridicate, iar daca vreau un credit trebuie sa ma intreb: „pot sau nu pot să plătesc?”, avertizeaza Vladimir Kalinov, Raiffeisen Bank
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
- Deficitul contului curent, redus cu 17%
- Inflatia a încheiat anul 2023 la 6,61%, semnificativ sub prognoza oficială
- Deficitul contului curent, redus cu o cincime după primele zece luni ale anului
- Deficitul contului curent, redus cu 24% după primele nouă luni ale anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
Analize economice
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Inflația anuală, în scădere la 7,23%
- Avansul PIB pe 2023, recalculat la 2,1%. Rezultatul nominal, majorat cu circa 15 miliarde lei
- Produsul Intern Brut (PIB), modificat in prognoza de iarna
- Costul împrumuturilor pe termen lung, scădere la 6,14% în ianuarie 2024
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, sub pragul de 50% din PIB la finele anului 2023
- Deficitul bugetar, din ce în ce mai mare la început de an
- Deficitul bugetar după 8 luni, încă mai mare față de rezultatul din anul trecut
- Deficitul bugetar, cvasistaționar în iunie dar problematic la mijlocul anului
- Datoria publică a trecut din nou pragul de 50% din PIB pe date operative
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- România, țara UE cu cea mai mare creștere a costului salarial
- Deficitul comercial în prima lună a anului, la cea mai mică valoare din septembrie 2021 încoace
- Prețurile industriale la intern, în scădere anuală cu 8%
- Prognoza CE pentru România, mai pesimistă decât cea a CNSP
- România, pe primul loc în UE la inflația anuală in ianuarie 2024
Statistici
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- România, pe locul 2 în UE la creșterea comerțului cu amănuntul în ianuarie 2024
- Comerțul cu amănuntul, în creștere cu 1,9% pe anul 2023
- Comerțul cu amănuntul, în creștere pe final de an
- Comerțul cu amănuntul, stabilizat la +2% față de anul anterior
- Creșterea economică, doar 1,1% după primele trei trimestre ale anului curent
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Refinantare
... detalii
-
tema
Salutare tuturor! Vreau să împărtășesc experiența mea cu online-credit.ro - o soluție ... detalii
-
Cont restricționat la ing
... detalii
-
Restricție cont
Buna mi sa restricționat contul la ing după ce am primit o sumă de la o vecina de a mea și mia ... detalii
-
Intrebari
1.) Din total active: cat reprezinta creditele acordate si cat reprezinta titlurile de stat? 2.) ... detalii