BANCI | Legislatie

Legea insolventei persoanelor fizice (falimentul personal) intra in vigoare din 1 noiembrie, dar inca nu se poate aplica

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-10-05 10:51

Camera Deputatilor a decis ieri ca legea insolventei persoanelor fizice (falimentul personal) sa intre in vigoare de la 1 noiembrie, cu doua luni mai devreme decat a decis initial guvernul, care a amanat, la finalul anului trecut, aplicarea legii pentru 1 ianuarie 2017.

In prezent, legea falimentului personal nu poate fi aplicata, intrucat inca nu au fost aprobate nomele metodologice de aplicare a legii si nici nu au fost constituite comisiile de insolventa care trebuie sa aprobe cererile clientilor bancilor de intrare in faliment personal, a declarat, pentru Bancherul.ro, presedintele Autoritatii pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Bogdan Pandelica.

ANPC este responsabila cu implementarea legii falimentului personal, insa pana acum nu a reusit sa constituie comisiile de insolventa, in care trebuie sa angajeze in jur de 300 de persoane, din lipsa fondurilor pe care trebuie sa le primeasca in acest sens de la bugetul de stat, spun oficialii institutiei.

Este greu de crezut, asadar, ca legea se va putea aplica din 1 noiembrie.

De altfel, legea insolventei persoanelor fizice, initiata de deputata PSD, Ana Birchall, a aparut ca o alternativa la propuneri de legi mai drastice initiate impotriva bancilor, precum cea de conversie a creditelor in valuta si franci elvetieni sau legea darii in plata.

Iar propunerea de intrare in vigoare a legii mai devreme decat termenul propus de guvern, initiata tot de Birchall, a fost sustinuta de catre bancheri, prin ARB, inca din aceasta primavara, dupa intrarea in vigoare a legii privind darea in plata, astfel ca lobby-ul bancherilor pe langa Ana Birchall nu a fost prea eficient.

De ce s-a amanat intrarea in vigoare a legii

Guvernul a decis sa amane cu un an intrarea invigoare a legii insolventei persoanelor fizice motivand "imposibilitatea aplicării procedurii administrative de insolvență pe bază de plan de rambursare și a procedurii simplicate de insolvență, în condițiile inexistenței, respectiv, subdimensionării structurilor administrative de implementare." (vezi aici detalii)

Ulterior, Ministerul Economiei a publicat "Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice".

Potrivit acestui plan, pentru aplicarea legii insolventei persoanelor fizice este nevoie de personal suplimentar de nu mai putin de 2.030 de persoane la nivelul ANPC, Registrului Comertului si instantelor de judecata. (vezi aici detalii)

La inceputul lunii ianuarie, Guvernul a adoptat Hotărârea prin care se vor constitui Comisiile de insolvență la nivel central și teritorial, una dintre etapele incluse în Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice. (vezi aici detalii)

De atunci, nu s-a mai auzit nimic despre planul de actiune pentru implementarea legii.

Ministerul Economiei si ANPC nu au raspuns la intrebarile Bancherul.ro privind stadiul implementarii legii.

Taguri: dobanzi credite firme  TBI Bank  reclama inselatoare  BNP Paribas Personal Finance  reclamatie Unicredit  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  Legea insolventei persoanelor fizice  Executare silita  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Legislatie



Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010

Care sunt prevederile legale privind rambursarea anticipata a unui credit de nevoi personale fara garantii imobiliare, conform OUG 50/2010: Rambursarea anticipată Articolul 66 (1) Consumatorul are dreptul, în orice moment, să se libereze în tot sau în parte de obligațiile sale care decurg dintr-un contract de credit. În acest caz, consumatorul are dreptul la o reducere a costului total al creditului, această reducere constând în dobânda și costurile aferente perioadei dintre data rambursării anticipate și data prevăzută pentru încetarea contractului de credit. (2) Dreptul consumatorului de a rambursa anticipat nu poate fi condiționat de plata detalii

OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata

ORDONANȚĂ nr. 21 din 21 august 1992 (**republicată**)privind protecția consumatorilor
EMITENT
GUVERNUL
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 208 din 28 martie 2007
**) Republicată în temeiul art. V din Legea nr. 476/2006 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.018 din 21 decembrie 2006, dându-se textelor o nouă numerotare.
Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 a fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994 și a mai fost modificată și completată prin:– Legea nr. 178/1998 pentru modificarea art. 47 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind detalii

Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare

LEGE nr. 190 din 9 decembrie 1999
privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare EMITENT
PARLAMENTUL
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 611 din 14 decembrie 1999 Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Capitolul I
Creditul ipotecar pentru investiții imobiliare. Definiții
(la 06-03-2006, Titlul Cap. I a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 34 din 1 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 3 martie 2006. )
Articolul 1
(1) Prezenta lege reglementează regimul juridic al creditului ipotecar pentru investiții imobiliare.
(2) Creditul ipotecar pentru investiții imobiliare poate fi acordat exclusiv de către instituțiile autorizate, cu detalii

Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR

Banca Nationala a Romaniei Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR (operaționale începând cu data de 11 noiembrie 2019) 1. Dispoziții generale Prezentele reguli definesc principiile, modul de stabilire și de publicare a ratelor de referință, drepturile și obligațiille părților implicate pe durata stabilirii ratelor de referință ROBID și ROBOR aferente pieței monetare interbancare așa cum este definită de Norma BNR nr.4/1995 privind funcționarea pieței monetare interbancare, cu modificările şi completările ulterioare. În sensul prezentelor Reguli, termenii de mai jos au urmǎtoarele semnificaţii: Zi lucrătoare – o zi, cu excepţia zilelor de detalii

 



 

Ultimele Comentarii