BANCI | Interviu

Irina Leganel, ProCredit Bank: "Niciodata nu am incercat sa atrag un client cu promisiuni desarte"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-07-26 13:23

Irina Leganel este de un an administrator regional clientela corporate in cadrul ProCredit Bank Constanta. Avand unul dintre cele mai dezvoltate portofolii de clinti corporate, Irina este un exemplu pentru modul in care ProCredit Bank doreste sa isi trateze clientii, se arata intr-un articol publicat in revista ProIMM editata de banca.

Mama a doi copii, Irina Leganel impaca cu succes munca si viata de familie si aduce din experienta personala puternea de a asculta si de a fi atenta la nevoile altora.

- Irina, care crezi ca este criteriul pentru care un client alege sa lucreze cu o banca sau alta?

- Consider că un client alege să colaboreze sau să renunţe la colaborarea cu o bancă sau alta, în primă instanţă, luând în considerare costurile, dobânzile şi comisioanele practicate de respectiva bancă.

În egală măsură sunt importante serviciile şi produsele bancare oferite, pentru că afacerea lui trebuie să aibă la dispoziţie toate instrumentele funcţionării optime. Consilierul cu care clientul intră în contact trebuie să ştie să asculte şi să răspundă rapid solicitărilor clientului. Un client care deţine o afacere pune preţ şi pe promtitudinea cu care îi sunt rezolvate problemele la un moment dat.

- Care este cel mai important lucru de care trebuie să ţii cont în relaţia cu un client?

- Cel mai important lucru de care trebuie ţinut cont în relaţia cu clienţii este profesionalismul. Trebuie să fim permanent pregătiţi să oferim soluţii competente clienţilor noştri.

Nu este un plus să îţi cunoşti produsele, ci este firesc, iar cine nu poate ţine pasul cu un om de afaceri, în mod evident, nu îl poate consilia în alegerea produselor şi serviciilor bancare potrivite.

- Cum reuşeşti să gestionezi un portofoliul vast de clienţi? Întâmpini greutăţi în a răspunde tuturor problemelor acestora?

- În momentul în care ai un portofoliu de clienţi corporate, care au nevoie de o atenţie specială, este într-adevăr solicitantă gestionarea lor. În acelaşi timp este o muncă frumoasă şi antrenantă, care solicită nu numai cunoştinţele în domeniu, dar şi, de foarte multe ori, inspiraţia şi imaginaţia.

Cred că este important să îţi facă plăcere să lucrezi cu oameni şi să ai puterea de a lua decizii. Lucrez cu oameni puternici, deci trebuie să fiu la fel.

- Preferi munca de teren, întâlnirile la sediul clientului sau discuţiile cu aceştia în bancă?

- Prefer întâlnirile la sediul clientului deoarece consider că, în momentul în care ajungi în „universul” lor, este mult mai uşor pentru tine să reuşeşti să îi cunoşti şi îţi poţi crea încă de la primele întâlniri o imagine completă asupra complexităţii afacerii sale.

De asemenea, în centrul afacerii lor, oamenii se simt mai bine, sunt mai deschişi şi mai implicaţi şi îţi poţi face o idee mult mai bună asupra personalităţii celui cu care stai de vorbă. În plus, îmi place să văd afacerea, să îi cunosc detaliile, atât pentru o analiză bună a solicitărilor, cât şi pentru dezvoltarea cunoştinţelor mele. Nu poate decât să mă ajute în gestionarea relaţiilor cu viitorii clienţi.

- Ce apreciezi cel mai mult în modul ProCredit Bank de a relaţiona cu clientul?

- Unul dintre lucrurile pe care le apreciez cel mai mult în modul în care ProCredit Bank îşi abordează clienţii este flexibilitatea. ProCredit Bank este o bancă deschisă, capabilă să găsească soluţii pentru fiecare client în parte, aşadar are o abordare personalizată şi o relaţie individuală, dedicată cu clientul.

De asemenea, apreciez faptul că toţi angajaţii ProCredit Bank manifestă o mare grijă faţă de clienţi, indiferent de mărimea lor, ceea ce nu se întâmplă peste tot, dar consider că este o atitudine normală şi care să ne facă mândri.

- Care este abordarea ta personală în relaţia cu clienţii? Ce crezi că apreciază la modul tău de a interacţiona cu ei?

- În momentul în care abordez un client, ceea ce încerc să fac este să îi înţeleg cât mai bine afacerea şi nevoile investiţionale pentru a îi putea oferi servicii potrivite şi relevante. Nu încerc niciodată la o primă vizită să vând un produs bancar clientului pentru că nu ar fi productiv.

Avem, pur şi simplu, o discuţie despre afacerea sa, despre nevoile sale, planuri de dezvoltare, iar eu, în mod firesc, prezint informaţii despre produsele şi serviciile ProCredit Bank.

Este o întâlnire pentru a ne cunoaşte şi pentru a ne înţelege. Acesta este un lucru apreciat de client pentru că nu se simte încorsetat într-o discuţie strict pe teme bancare, în care eu ofer şi el trebuie sau nu să primească.

Ascultarea este cheia. Clientul trebuie să simtă că îi înţelegi punctele de vedere şi să aibă, la rândul său, încredere.

Am fost întotdeauna foarte sinceră cu clienţii. Niciodată nu am încercat să atrag un client cu promisiuni deşarte. Odată încrederea câştigată, lucrurile merg de la sine.

Irina Legănel se bazează în munca sa pe cunoştinţele pe care le capătă în fiecare zi şi pe capacitatea sa de comunicare, însă recunoaşte beneficiile muncii de echipă şi este mereu deschisă colaborării.

Irina se bazează pe susţinerea colegilor săi şi pe expertiza coordonatorilor din sediul central.

„Există persoane care m-au ajutat foarte mult şi cărora nu ezit niciodată, când am o nelămurire, să le cer ajutorul. Sunt momente în care ne sfătuim înainte de a iniţia discuţii cu anumiţi clienţi pentru că fiecare dintre noi poate aduce un plus. Întotdeauna am primit sfaturi foarte bune şi doresc să le mulţumesc colegilor mei pe această cale.”

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

 



 

Ultimele Comentarii