BANCI | Interviu

Emre Unal, Garanti Bank: tot mai multi romani isi folosesc cardul pentru cumparaturile in strainatate; vezi statisticile si avantajele platii cu cardul in alte tari

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-02-07 17:20

Emre Unal (foto), Director Carduri la Garanti Bank, apreciaza, intr-un interviu acordat Bancherul.ro, ca tot mai multi romani isi utilizeaza cardurile pentru a plati comparaturile la magazinele din strainatate.

Fenomenul este confirmat si de statisticile BNR: numarul platilor cu cardul efectuate de romani la POS-urile magazinelor din strainatate a ajuns la 6 milioane in trimestrul trei al acestui an, fata de cinci milioane inregistrate in precedentele doua trimestre, (vezi aici graficele si tabelele cu satisticile BNR privind platile cu carduri).

Plata cu cardul in strainatate este mai convenabila decat utilizarea numerararului din mai multe motive: se elimina riscul pierderii sau furtului banilor, nu mai trebuie sa faci schimb valutar, intrucat poti plati in orice tara si cu un card in lei, si exista posibilitatea de a achita cumparaturile in mai multe rate, fara dobanda.

"Tranzacțiile internaționale cu Bonus Card cresc de la an la an. În 2015, comparativ cu 2014, numărul lor a crescut cu 13,2% și estimăm că în 2016 procentul de creștere a tranzacțiilor internaționale va fi similar sau chiar mai mare", spune Emre Unal.

Garanti Bank a început anul 2016 cu o campanie dedicată posesorilor de Bonus Card Classic și Avon Card care efectuază cumpărături în valută, online sau în magazinele din afara țării și va fi valabilă pe tot parcursul anului, până pe 31 decembrie 2016. In acest context am adresat bancii cateva intrebari la care a raspuns Emre Unal:

A mai avut Garanti în trecut campanii similare? Sau este aceasta prima campanie internațională?

Garanti Bank a mai desfășurat în trecut campanii prin care a urmărit să dea plus valoare cumparăturilor efectuate cu Bonus Card pe plan internațional. Clienții noștri s-au obișnuit deja să folosească Bonus Card inclusiv atunci când călătoresc în afara țării sau când fac cumpărături online la comercianții din străinătate.

Particularitatea campaniei de anul acesta este, însă, faptul că am extins termenul de valabilitate al campaniei, în așa fel încât posesorii Bonus Card să se poată bucura de beneficiile ei pe tot parcursul anului, nu doar în perioada concediilor de vară.

Care este motivația din spatele acestei campanii? De ce o campanie pentru cumpărături făcute în afara țării și care sunt beneficiile ei?

Bonus Card are în România o rețea vastă, de peste 6000 de magazine partenere, în care posesorii se pot bucura de rate fără dobândă și bonus la cumpărături, însă ne dorim să extindem beneficiile oferite clienților noștri și pe plan internațional.

O astfel de campanie poate susține procesul de vânzare, precum și cel de loializare a clienților noștri. Posesorii Bonus Card Classic vor avea, astfel, avantaje suplimentare tot anul. Ei vor beneficia de trei rate fără dobândă pentru toate cumpărăturile efectuate la comercianții din afară țării, inclusiv pentru cumpărăturile efectuate online, la tranzacții în valută, echivalentul a minim 150 de lei.

Campania este în principal adresată posesorilor de Bonus Card Classic și Avon Card pentru că ei sunt cei care solicită și tranzacționează în rate cel mai des, însă, la cerere, campania se poate aplica și clienților care dețin un card Gold sau Platinum.

Există tendințe anume în ceea ce privește modul de a face cumpărături în afară țării? Ne așteptăm ca în 2016 românii să fie mult mai dornici de a efectua cumpărături online pe site-uri străine sau pur și simplu să meargă la shopping în alte țări?

Un studiu făcut recent public de către RetailMeNot, una dintre cele mai mari companii din lume care oferă reduceri și vouchere pe site-ul lor dedicat, arăta faptul că în zona de Retail, e-commerce-ul are cea mai mare rată de creștere în Europa.

Industria de retail online este în continuă creștere de la an la an, cu atât mai mult cu cât cumpărăturile se pot face accesibil și rapid și prin intermediul telefonului mobil.

Garati Bank este mereu în pas cu tendințele și cu nevoile clienților săi, iar noua campanie de Bonus Card este un răspuns la noile direcții din industria de retail.

Ce fel de cumpărături se așteaptă să fie efectuate în urma aceastei campanii (haine, alimente, cărți, excursii, electronice și electrocasnice? De ce ar fi mai ofertante cele din afară României decât cele din România? 

În 2015, posesorii Bonus Card au efectuat cel mai adesea tranzacții la magazinele de îmbrăcăminte, hoteluri (rezervări), agenții de turism, restaurante și ne așteptăm ca preferințele lor în ceea ce privește tipurile de achiziții să fie asemănătoare și în 2016. Am ales să extindem beneficiile pentru posesorii de Bonus Card pentru a le fi alături și atunci când călătoresc, dar și pentru a nu le impune limite geografice atunci când fac cumpărături online.

Emre Unal, Garanti Bank: tot mai multi romani isi folosesc cardul pentru cumparaturile in strainatate; vezi statisticile si avantajele platii cu cardul

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua

Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii

 



 

Ultimele Comentarii