Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC) a anunţat marţi că baza de date centralizată necesară pentru implementarea portabilităţii numerelor este capabilă să asigure toate funcţiile necesare desfăşurării proceselor de portare. rnrnPotrivit preşedintelui ANC, portabilitatea permite schimbarea furnizorului de telefonie cu păstrarea numărului de telefon, diminuându-se reticenţa utilizatoriilor la schimbarea furnizorului de servicii de telefonie şi asigurându-se o mai mare libertate de alegere. rnrnTotodată, prin creşterea puterii de negociere a utilizatorilor se stimulează operatorii să devină mai eficienţi şi să ofere servicii mai bune la tarife mai avantajoase şi să investească în atragerea şi păstrarea clienţilor. Pe termen lung, acest lucru ar putea impulsiona operatorii să reducă diferenţele dintre tarifele în “reţea” şi “în afara reţelei”. rnrn”De astăzi (marţi, 21 octombrie, n.r.) vă puteţi porta numărul de telefon, dar numai către o reţea de acelaşi tip, adică fix-fix sau mobil-mobil. Cererea de portare se va depune la operatorul la care doriţi să va portaţi numărul, această procedură durând maxim zece zile. De asemenea, tarifele pentru utilizatori sunt stabilite de fiecare operator, dar ele trebuie să fie accesibile, în foarte multe ţări portarea fiind gratuită pentru utilizator, operatorul care îl preia alegând să suporte toate costurile”, a spus Nistoran. rnrnEl a adăugat că facturile neachitate sau clauzele de fidelitate nu împiedică portarea, dar ele trebuie onorate chiar dacă se părăseşte reţeaua iniţială prin portare. rnrnDe asemenea, la fiecare apel se va insera un semnal acustic (ton distinctiv) prin care utilizatorul va fi avertizat că sună în altă reţea decât reţeaua sa (cel puţin în cazul numerelor portate). rnrn”Directiva UE garantează clienţilor că îşi pot menţine numărul întrucât mai mult de 47 milioane de utilizatori de telefonie mobilă din 23 de state membre UE şi-au portat numerele de telefon. Consumatorii au dreptul de a alege. În Finlanda, vă pot spune că 68% din abonaţii de telefonie mobilă au apelat la portabilitatea numerelor. Important acum pentru România este implementarea, timpul sau durata portării, dar trebuie să gândim portabilitatea la un nivel mai mare, adică portabilitatea numerelor fixe cu cele mobile”, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisarului pentru societate informaţională şi media la Comisia Europeană, Martin Selmayr.
Nu există comentarii pentru această știre.
Banca digitală germană Trade Republic, cu 8 milioane de clienți în 17 țări europene, s-a extins în Polonia, începând cu luna septembrie 2025, prima țară din afara zonei euro în... detalii
ANPC a anunțat că a verificat IFN-urile și casele de amanet și a găsit următoarele probleme: dobânzi excesive, clauze înșelătoare, anatocisme ascunse „dobândă la dobândă” comisioane raportate la valoarea totală... detalii
Banca Transilvania (BT) și Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) lansează un parteneriat pentru susținerea IMM-urilor din România, prin facilitarea accesului acestora la finanțări garantate, reducerea costurilor și simplificarea accesului la creditare, anunță... detalii
Banca Transilvania continuă să își consolideze poziția de lider, cu o creștere susținută a activelor și o performanță financiară solidă în primele nouă luni ale anului, anunță banca într-un comunicat,... detalii
Banca Transilvania a primit ratinguri mai bune
Intesa nu a făcut față crizei preluării clienților First Bank nici în a patra zi după fuziune
„Ne pare rău, numărul apelat nu răspunde” nici a treia zi, la Intesa
Ne pare rău, apelantul Intesa nu răspunde! Foștii clienți First Bank nu-și pot folosi cardurile și aplicațiile și nu au cu cine vorbi
Jumătate dintre clienții băncilor fac plăți instant gratuite tip RoPay
Cardurile Unicredit au probleme de funcționare
Cardurile și POS-urile Libra nu funcționează; problema a fost rezolvată
Codurile QR RoPay au ajuns în autobuzele și tramvaiele din Oradea
Credite fără comision de acordare pentru mici antreprenori, la Patria Credit și Patria Bank
Transferurile Ropay instant, doar cu numărul de telefon și fără comisioane, posibile la 9 bănci