Criza COVID-19 | Stirea Zilei

Cum se amana ratele, la fiecare banca si IFN

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-04-01 14:59

Va prezentam lista si datele de contact ale bacilor si IFN-urilor care ofera propriile solutii de amanare a ratelor sau de restructurare a creditelor clientilor afectati de criza pandemiei coronavirusului COVID-19:

Banca Transilvania (BT)

BT a anuntat ca pana la aparitia normelor de aplicare a OUG 37/2020 privind amanarea ratelor, masurile anuntate deja de BT raman in vigoare.

Atat persoanele fizice cat si firmele pot cere amanarea ratelor pe maxim 3 luni.

"Clientilor persoane fizice care au dificultati temporare la plata ratelor, fie de natura medicala, carantina, izolare, fie din cauza situatiei economico-financiare conjuncturale le punem la dispozitie posibilitatea amanarii pana la 3 rate a creditelor in sold", precizeaza BT.

Puteti solicita amanarea ratelor la numarul de telefon 0264 308 080 sau pe site-ul bancii, la acest link.

Si firmele pot sa-si reduca ratele la credite:

"Clientii Persoane juridice pot reduce ratele la credit pentru urmatoarele 6 luni cu pana la 100%, iar documentatia de care avem nevoie pentru justificarea situatiei este minimala."
Datele de contact ale BT le gasiti la acest link

Banca Comerciala Romana (BCR)

BCR a decis amanarea ratelor persoanelor fizice pe o perioada de pana la trei luni, cu capitalizarea dobanzii ulterior si achitarea acesteia pe restul perioadei de creditare.

Cererea de amanare a ratei trebuie sa o faceti pe site-ul BCR.ro, la acest link sau la telefonul *2227 (0800.801.227)

In cazul firmelor, BCR poate oferi o perioada de amanare a ratelor de pana la 6 luni.

Cererea de amanare a ratelor pentru firme se face pe site-ul BCR.ro, la acest link  sau la telefonul *2227 (0800.801.227)

BRD

La BRD se pot face, in prezent, cereri de amanare a ratelor, doar in conditiile OUG 37/2020, pentru care banca a publicat un formular de completat, pe site-ul BRD, la acest link

Vechiul formular pentru amanarea ratelor in conditiile bancii, pe o perioada de trei luni, cu prelungirea perioadei de creditare si mentinerea ratei la acelasi nivel, nu mai este disponibil.

Raiffeisen

Amanare la plata ratelor – clienti PF

Clientii bancii, persoane fizice cu credite in derulare, au posibilitatea prevazuta deja in contracte de a opta pentru o amanare la plata de pana la 3 luni la plata ratelor. 

In acelasi timp, pentru clientii care nu au o astfel de optiune, dar doresc sa beneficieze de amanare la plata ratelor, vom gasi solutii individualizate.

Ambele categorii de clienti sunt rugate sa sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00) sau sa trimita un mesaj pe adresa de email 123@raiffeisen.ro.

In cazul in care folositi adresa de email, va rugam sa mentionati urmatoarele informatii:
Subiect email: "Solicitare amanare la plata"

In continutul mesajului sa se regaseasca obligatoriu:
- nume si prenume,
- CNP
- creditul la care doriti amanarea la plata (ex: credit imobiliar, credit ipotecar sau credit de nevoi personale negarantat),
- numarul de rate pe care le doriti amanate (1, 2 sau 3).
Daca aveti mai multe credite, specificati informatiile separat pentru fiecare dintre ele.

Ne straduim sa preluam si sa inregistram toate solicitarile, de aceea, este important sa introduceti o singura solicitare. Veti fi informati imediat ce avem o rezolutie pentru dvs.

Informatii pentru persoane juridice

In calitate de reprezentant legal al unei persoane juridice, daca sunteti in carantina, auto-izolare sau alte situatii speciale si considerati ca veti avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, va rugam sa va adresati telefonic persoanei care gestioneza relatia cu compania dvs. (responsabilul dvs. de client sau director agentie) sau sa ne contactati la numarul de telefon 004 021 306 3007.

Colegii nostri din zonele de Corporate si IMM discuta cu clientii persoane juridice sa inteleaga care este situatia si sa gasim impreuna solutii pentru sustinerea activitatii acestora, cu prioritate a companiilor din industriile cele mai afectate pe termen scurt.

Unicredit

Unicredit a fost printre ultimele banci care a anuntat masuri pentru situatia pandemiei coronavirusului. Mai mult, spre deosebire de alte banci mari, nu a oferit facilitatea de amanare a ratelor pe o anumita perioada, de trei luni, de regula, nici la persoane fizice, nici la firme.

Anuntul bancii: "UniCredit a implementat un set de măsuri menite să ajute clienții pe parcursul acestei perioade dificile, care pot presupune, în funcție de solicitarea clienților persoane fizice și de fiecare situație în parte, inclusiv amânarea ratelor la credite.

În acest sens, clienții care deja parcurg o perioadă dificilă cauzată de contextul actual pot să contacteze UniCredit la numărul de telefon 021.200.20.80, de luni până vineri, între 9.00 – 17.00.

Trimiteti si e-mail la adresa: ROUCFinCollection@unicredit.ro.

Pentru clienții IMM cu facilități de credit în derulare, care sunt temporar afectați de Covid-19 și vor solicita suport, UniCredit a implementat un flux rapid de decizie pentru a găsi cea mai potrivită soluție, în termene scurte.

Colegii nostri sunt disponibili 24/24

+4021 200 2020 (apel cu tarif normal din orice retea fixa Telekom Romania)

*2020 (apel cu tarif normal din retelele mobile)

E-mail: infocenter@unicredit.ro"

ING

Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare.

Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa: contact@ing.ro.

Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situații, cu grijă și responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului. Ca și mai sus, clienții sunt rugați să trimită un e-mail la adresa: contact@ing.ro.

Pentru persoanele juridice, avem fie varianta de a merge pe soluții de restructurare, fie aceea a unor aranjamente de plată, în funcție de tipul clientului și situația concretă a acestuia. Analizăm și monitorizăm zilnic cererile clienților.

CEC Bank

CEC Bank a publicat o pagina cu intrebari si raspunsuri utile pentru criza COVID-19, la acest link

Ce se intampla cu ratele daca sunt in carantina sau autoizolare?

Iti recomandam sa utilizezi canalele bancare la distanta – Mobile Banking, Internet Banking – pentru a te asigura de disponibilitatea sumelor in cont. Pentru cei care nu au acces la Mobile Banking sau Internet Banking, CEC Bank a anuntat ca, pe durata starii de urgenta, este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor la creditele acordate persoanelor fizice. Masura se aplica automat si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.

Atragem atentia ca este vorba de o amanare, nu de o re-esalonare sau o rescadentare a creditului si ca, in perioada urmatoare, vor trebui achitate si rata amanata, si ratele curente.

Ce solutii aveti pentru clientii afectati de COVID 19?

Suntem aici pentru a gasi solutii pentru clientii afectati de criza COVID-19 care se confrunta cu situatii precum somajul tehnic, pierderea locului de munca sau probleme grave de sanatate. Aceste situatii sunt analizate de la caz la caz pentru a putea veni cu solutii adaptate precum reesalonarea creditului, acordarea unei perioade de gratie si prelungirea duratei de creditare etc.

Daca te afli intr-una din aceste situatii, te rugam sa te adresezi consilierilor din unitatile CEC Bank, respectand reglementarile privind circulatia persoanelor.

In ceea ce priveste declaratiile oficialilor privind amanarea ratelor cu noua luni, asteptam adoptarea actelor normative necesare. Suntem in contact continuu cu autoritatile si vom implementa aceste masuri imediat ce vom avea un cadru legal.

Ce trebuie sa faci pentru amanarea ratelor?

Pentru a beneficia de amanarea ratelor, ne poti contacta prin:

Telefon: 031.423.2020
Email: alaturidetine@cec.ro (pentru persoane fizice) sau suntemparteneri@cec.ro (pentru persoane juridice)

Tot ce trebuie sa faci este sa ne comunici urmatoarele date:

Daca esti persoana fizica:

Nume si prenume
CNP
Agentia unde ai creditul
Adresa de corespondenta
Adresa de email
Numar de telefon
Tipul creditul
Numarul de rate amanate

Daca esti persoana juridica:

Denumire firma
CUI
Reprezentant legal
Agentia unde ai creditul
Adresa de email
Numar de telefon
Tipul creditul
Numarul de rate amanate

Alpha Bank

Avem disponibile solutii de sprijin adaptate contextului, inclusiv facilitati de amanare la plata a ratelor (1-3 luni).

Daca intampini dificultati la rambursarea creditului din motive medicale sau economice, te rugam sa ne contactezi la asistentacovid19@alphabank.ro sau 0800 825 742.

Vom lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna varianta de sprijin, adaptata situatiei in care te afli.

Banca Romaneasca

Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii, www.banca-romaneasca.ro în secțiunea Asistență Clienți/Solicitări (la acest link), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.

Pentru clienții care dețin unul dintre produsele "Card de credit MasterCard Standard" sau "Card de credit MasterCard Gold", Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație.

Garanti BBVA

Anuntul bancii: "Pentru persoanele fizice, cu credite ipotecare sau de nevoi personale, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau impactați tranzitoriu de Covid-19, vă rugăm să ne contactați telefonic în agenții sau prin e-mail la contact@garantibbva.ro.

În baza cererilor putem amâna plata ratelor cu până la 3 luni.

Clienții noștri care fac această solicitare vor fi informați individual pe canalul de comunicare ales care sunt următorii pași.

Pentru persoanele juridice, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau întâmpinați alte probleme ce vă împiedică să achitați la timp creditele, vă rugăm să contactați agenția de care aparțineți prin telefon sau e-mail pentru a găsi împreună o soluție favorabilă.

OTP Bank

Dacă ești client persoană fizică și deții credite de nevoi personale, cu sau fară ipotecă sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casă, acordate înainte de 20.03.2020, îți oferim posibilitatea plății ratelor la scadență sau oricând ulterior până la data de 29.05.2020, fără a fi trecut la restanță și fără penalități de întârziere.

Plata tuturor ratelor acumulate și neachitate integral în perioada 24.03-29.05.2020 se va face începând cu prima scadență ulterioară datei de 29.05.2020.

Ce fac dacă sunt în imposibilitatea de a plăti integral ratele după 29.05.2020?

Dacă te afli în imposibilitatea achitării integrale a ratelor acumulate în această perioadă, te rugăm să te adresezi din timp băncii pentru a găsi împreună cea mai bună soluție pentru tine, fără niciun fel de costuri suplimentare. În caz contrar, punerea în întârziere se va face începând cu prima scadență lunară ulterioară datei de 29.05.2020 pentru toate sumele acumulate și neachitate până în acel moment.

În cazul în care nu poți trimite cererea de amânare rate prin e-mail la adresa office@otpbank.ro, ne poți contacta la următoarele numere de telefon: 0800 88 22 88 apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România

+ 4021 308 57 10 apelabil și din străinătate

Mai multe detalii, de pe site-ul OTP Bank, la acest link

Credit Europe Bank

Credit Europe Bank România a anuntat ca "vine în sprijinul clienților săi persoane fizice care dețin credite ipotecare și sunt afectați de pandemia de COVID-19 cu posibilitatea de a-și amâna ratele la cerere.

Totodată, Banca implementează o măsură adițională de protecție și decide suspendarea inițierii de noi proceduri de executare silită a clienților persoane fizice."

Pentru a solicita amanarea ratelor, sunati la telefon 0750.000.000 (număr apelabil din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, inclusiv internaţional), disponibil non-stop sau trimiteti un e-mail la adresa office@crediteurope.ro.

First Bank

First Bank a anuntat ca "propune soluții personalizate clienților care semnalează dificultăți generate de pandemia COVID -19. Au fost deja implementate amânări la plata ratelor la credite pentru companiile puternic afectate."

Telefon:021 303 69 69
E-mail:office@firstbank.ro

Libra Bank

Libra Bank este printre putinele banci care nu au oferit clientilor masuri de amanare a ratelor la credite, inainte de adoptarea OUG 37.

Dupa adoptarea ordonantei, banca a postat un anunt, pe site-ul propriu, despre amanarea ratelor la credite: 

"Avand in vedere proiectul de OUG prin care clientii afectati de pandemia COVID -19 pot solicita suspendarea platii ratelor (principal, dobanzi si comisioane aferente), va informam ca va punem la dispozitie urmatoarele cai de a ne transmite eventualele solicitari:

email la adresa help@librabank.ro sau
telefon la numarul 08 008 55555

Solicitarea va cuprinde:

Numele companiei (sau PFA, II etc. ori Nume persoana fizica)
CUI/CNP
Perioada de suspendare solicitata
Certificatul de urgenta (pentru persoane juridice)
Vom reveni cu mai multe detalii, imediat ce vor fi publicate normele de aplicare ale prezentei ordonante.

Procredit Bank

Procredit Bank nu a anuntat amanarea ratelor la credite.

Banca a precizat urmatoarele: "Susținem ca și până acum mediul de business românesc. În specia,l în această perioadă, venim în înâmpinarea clienților noștri cu soluții personalizate pentru a susține sau pentru a asigura continuitatea activității acestora. Atât clienții direct afectați, cât și cei indirect afectați de pandemie sunt sustinuți."

Pentru orice infrormații suplimentare sau asistență, vă stăm la dispoziție, fie la numărul de telefon 0372-100.200 sau 021-201.55.55, fie prin e-mail la ROU.ProcreditCallCenter@procredit-group.com.

Credit Agricole

Credit Agricole nu a anuntat masuri de amanare a ratelor pentru clienti.

Date de contact: 

021 30 40 300*

conect@credit-agricole.ro

Provident

Provident, una dintre cele mai mari IFN-uri pentru credite de consum la domiciliu si online, nu a anuntat nicio masura pentru amanarea ratelor clientilor.

Telefon:

021 9877 (apel cu tarif normal).
021 275 75 75 (apel cu tarif normal)

E-mail: relatiicuclientii@provident.ro

Cetelem

Cetelem, una dintre cele mai mari IFN-uri pentru credite de consum, nu a anuntat amanarea ratelor clientilor.

Vedeti aici mesajul conducerii Cetelem.

Date de contact Cetelem:

Telefon: 021.312.02.20

Fax: 021.312.02.19

Relatii clienti (context special Covid-19)

Email: covid@cetelem.ro

Relatii clienti (daca esti deja clientul nostru)

Telefon: 021.305.12.00/ 0374.500.001

Program: Luni - Vineri, 08.00 - 18.00

Email: relatii.clienti@cetelem.ro

www.cetelem.ro

BRD Finance

BRD Finance nu a anuntat amanarea ratelor la credite.

Tel. +4021-301.48.30

E-mail: contact.brdf@brd.ro

www.brdfinance.ro

TBI Credit

TBI Credit nu a anuntat masuri pentru clientii afectati de COVID-19.

Contact
Serviciul Relatii Clienti
T: 021 / 529 86 00
E: ccc@tbicallcenter.ro

www.tbicredit.ro

Credius

Credius, un IFN care acorda credite de consum, nu a anuntat amanarea ratelor la credite, pe perioada pandemiei coronavirusului.

Contact
Tel: +40 312 293 000
E-mail: salut@credius.ro

www.credius.ro

Unicredit Consumer Financing

Unicredit Consumer Financing, un IFN care acorda credite de consum, inclusiv prin intermediul bancii Unicredit, nu a anuntat masuri de amanare a ratelor la credite.

Date de contact

Telefon: +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania)

*2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone

email: ucfin.contaclienti@unicredit.ro

www.ucfin.ro

Ferratum

Ferratum, un IFN care acorda credite online cu dobanzi foarte mari, cu DAE in jurul a 8.000% (opt mii) pe an, a anuntat:

"Ne-am luat angajamentul sa analizam fiecare caz in parte pentru a atenua orice eventuala dificultate financiara din aceasta perioada. Pentru a evalua cererea dvs., va vom solicita o dovada care sa confirme circumstantele in care va aflati."

Cererea de amanare a ratei se face pe site, la acest link, sau la telefon +40376300031.

Viva Credit

Viva Credit, un IFN care acorda credite online cu dobanzi foarte ridicate, cu DAE de peste 4.000% (patru mii), nu a anuntat masuri pentru a-si ajuta clientii afectati de criza coronavirusului COVID-19.

Cererile de amanare se pot face, asadar, doar in baza OUG 37/2020, la Tel: 021 303 0080 sau 0372 402 500 si prin email: suport@vivacredit.ro

Unicredit Leasing

Unicredit Leasing nu a anuntat o oferta de amanare a ratelor de leasing, insa puteti depune cereri in baza OUG 37/2020 privind amanarea ratelor la credite, la tel. 021.200.7777 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania), *8252 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone), sau prin email la adresa: infoclient@unicreditleasing.ro

ICredit

ICredit, un IFN care acorda credite de consum prin agenti, la domiciliul clientilor, dupa modelul Provident, cu dobanzi foarte mari, cu DAE de peste 200%, nu a anuntat masuri pentru amanarea ratelor clientilor.

Cereri pentru amanarea ratelor se pot face doar in baza OUG 37/2020, la telefoanele 031 7171 100 si 0312297015 sau prin e-mail la adresa: office@icredit.co.ro.

Eximbank

Eximbank, banca detinuta de statul roman, nu a anuntat masuri pentru clientii sai afectati de coronavirusul COVID-19.

Se pot face cereri de amanare a ratelor in baza OUG 37/2020, la telefon +40 21 405 30 96 sau prin email: informatii@eximbank.ro

BCR Leasing

BCR Leasing nu a avut o oferta proprie de amanare a ratelor la leasing, insa puteti face cerere de amanare, conform prevederilor OUG 37/2020.

Trimiteti cererea prin e-mail la adresa: office@bcr-leasing.ro sau prin telefon: +4021.323.73.10

Easy Credit

Easy Credit, un IFN care acorda credite rapide si cu garantii imobiliare cu dobanzi ridicate, care ajung la aproape 50% pe an, nu a avut o oferta de amanare a ratelor, inainte de aparitia OUG 37/2020.

Ulterior, s-a publicat un numar de telefon pentru amanarea ratelor la Easy Credit: 031.438.20.16; e-mail: contact@easycredit.ro

(pagina in curs de actualizare)

Taguri: UniCredit Bank  First Bank  Patria Bank  BRD Groupe Societe Generale  ING Bank  Easy Credit  TBI Bank  OTP Bank  Raiffeisen Bank  ProCredit Bank  BT  Banca Transilvania  Banca Comerciala Romana (BCR)  TBI Credit IFN  Alpha Bank  Garanti BBVA  Intesa Sanpaolo Bank  Ferratum  CEC Bank  amanare rate credite  BRD Finance  Banca Romaneasca  UniCredit Leasing  Idea Bank  Credit Europe Bank  banca  Credit Agricole  Unicredit Consumer Financing  Provident  Viva Credit  Patria Credit IFN  Cetelem  Libra Internet Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online

A trecut mai bine de o luna de zile, din 5 februarie 2024, de cand Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat un comunicat in care atragea atentia asupra clipurilor false (deepfake) care circula pe Facebook cu guvernatorul Mugur Isarescu recomandand diverse „platforme detalii

 



 

Ultimele Comentarii