Consumatorul trebuie sa-si stabileasca limita maxima si limita minima acceptabila, atunci cand negociaza cu banca
Autor: Bancherul.ro
2020-11-03 16:41
"Concilierea are un scop dublu: să asigure un standard înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței financiar-bancare", spune Marieta Avram, care este avocat, profesor doctor si conciliator la CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar), în interviul de mai jos.
"Cel mai important este faptul că, în cadrul acestei proceduri, consumatorul redobândește încrederea că este un partener contractual care are dreptul și puterea să negocieze, chiar dacă, așa cum se spune, este ”partea slabă” în contract", adaugă ea.
⦁ În ce situații ar trebui clienții băncilor și IFN-urilor să contacteze CSALB?
Marieta Avram: În primul rând, vreau să subliniez că CSALB este o entitate a cărei temelie o regăsim în dreptul european al protecției consumatorilor, mai precis în Regulamentul UE 524/2013, transpus în România prin OG nr. 38/2015. Aceasta îi conferă stabilitate instituțională, pentru că CSALB nu răspunde unei nevoi de circumstanță, ci unei obligații a României de a pune în practică procedurile SAL.
În al doilea rând, concilierea are un scop dublu: să asigure un standard înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței. Deci, percepția că CSALB trebuie să fie în slujba interesului superior al consumatorului este corectă, dar este incompletă, pentru că acest scop nu este unul exclusiv.
Interesul profesionistului trebuie, de asemenea, înțeles și avut în vedere. Scopul final al concilierii este, așadar, acela de a găsi punctul de echilibru, de echitate, prin soluția de corecție/adaptare în favoarea consumatorului a contractului dezechilibrat. Cu titlu general, ori de câte ori un consumator constată că îi sunt încălcate drepturile sau interesele legitime, că se găsește într-un dezechilibru contractual, poate să sesizeze CSALB și să solicite soluționarea litigiului cu banca.
În al treilea rând, procedural, concilierea poate să fie precedată de o reclamație adresată băncii, prin care consumatorul încearcă soluționarea directă a problemei pe care o are. Spre deosebire de simpla reclamație, concilierea presupune o soluționare mediată a litigiului, prin intermediul unui terț, independent și imparțial, adică a conciliatorului.
Deși concilierea nu este o procedură prealabilă obligatorie procedurii judiciare și este posibilă chiar și în paralel cu un proces aflat pe rolul instanțelor de judecată, este recomandabilă încercarea de soluționare amiabilă a litigiului în cadrul CSALB, înainte de sesizarea instanței de judecată.
Rolul concilierii, ca metodă alternativă la justiție, este tocmai acela de a permite obținerea unei soluții mai rapide, mai eficiente și durabile, fără costuri pentru consumator, în comparație cu procedura în fața instanței de judecată. În cazul în care litigiul s-a judecat și există o hotărâre judecătorească definitivă, băncile au posibilitatea de a refuza soluționarea litigiului în cadrul CSALB.
⦁ Care sunt problemele pe care le-ar putea rezolva consumatorii în cadrul CSALB și în ce condiții?
Marieta Avram: Cele mai frecvente probleme rezolvate sunt legate de costurile creditului: dobânzi, comisioane (cu privire la care consumatorii susțin că sunt abuzive), precum și cele cauzate de evoluția cursului valutar (în special în cazul creditelor în CHF).
De asemenea, sunt situații în care consumatorii se află în dificultate de plată, din cauza unor evenimente personale (șomaj, deces în familie, boală, bătrânețe, accidente etc.) și care reclamă o soluționare rapidă și o adaptare a contractului.
Soluțiile sunt diferite: reducerea dobânzii, diminuarea sau eliminarea unor comisioane, diminuarea soldului creditului, conversia creditului acordat în valută.
În ce condiții? Încep prin a spune că, în procedura concilierii, nu se realizează o judecată bazată pe drept, ci o negociere bazată pe interese. În principiu, poate fi supusă discuției orice problemă sau dificultate justificată pe care consumatorul o întâmpină în relația cu banca. Multe dispute se nasc din faptul că nu s-a realizat la timp o comunicare și o informare clară și eficientă a consumatorului.
Dar, cel mai important este faptul că, în cadrul acestei proceduri, consumatorul redobândește încrederea că este un partener contractual care are dreptul și puterea să negocieze, chiar dacă, așa cum se spune, este ”partea slabă” în contract.
Ca să fac o comparație, la încheierea contractului de credit, este ca la căsătorie: vedem adeseori doar partea plină a paharului (de șampanie), bomboane, flori, dar nu toate implicațiile pe termen lung. Și, deși căsătoria se încheie pe viață, unele contracte de credit durează chiar mai mult decât o căsătorie, adică aproape că ajung să fie pe viață, dacă luăm ca exemplu un contract de credit imobiliar/ipotecar încheiat pe 30 de ani! Deci, putem spune că în viața unui om sunt doi oameni potențiali de cursă lungă: soțul/soția și bancherul. Și relația cu fiecare dintre aceștia, cu riscurile pe care le implică, odată cimentată, devine importantă pentru fericirea sau nefericirea noastră.
În practică, de regulă, la încheierea contractului, consumatorul s-a axat pe avantajul pe termen scurt al încasării rapide a sumei împrumutate de care avea nevoie, fără a analiza implicațiile pe termen lung și a negocia anumite condiții contractuale. Unele condiții nici nu ar putea fi anticipate (crizele economice). Or, procedura concilierii în cadrul CSALB face ca negocierea să fie posibilă și efectivă ori de câte ori se constată un dezechilibru contractual contrar intereselor consumatorului, care fie a existat la momentul încheierii contractului, fie a survenit în cursul executării contractului.
Înțelegând că esența procedurii în cadrul CSALB este negocierea, este important ca, atunci când face sesizarea la CSALB, consumatorul să identifice cât mai realist interesul concret pe care îl urmărește, și, în cadrul procedurii, să stabilească limita maximă și limita minimă acceptabilă și, cu sprijinul conciliatorului, să-și susțină argumentat interesul, pentru a obține un rezultat cât mai bun.
⦁ Care este rata de succes a negocierilor cu băncile și IFN-urile și ce probleme apar pe parcurs?
Marieta Avram: Din 2017, de când sunt conciliator CSALB, nu am avut nicio conciliere eșuată. Anul acesta este, însă, atipic, cu multe încercări pe fondul general al pandemiei de Covid-19, dar și în contextul special al suspendării plății ratelor la credite și al modificării legii dării în plată prin Legea nr. 52/2020. De asemenea, presiunea legislativă rămâne puternică asupra sistemului bancar și, în acest context, concilierea în cadrul CSALB poate suferi unele mutații.
Au fost două cazuri în care am închis procedura fără un acord. Într-un caz consumatorul a solicitat conversia unui credit din USD în RON și, ulterior, a considerat că, deocamdată, este mai bine să mențină creditul în valută, urmând să evalueze redeschiderea negocierilor mai târziu, în funcție de evoluția cursului valutar.
Într-un alt caz, în care s-a realizat executarea silită a imobilului ipotecat, consumatorul a abandonat de facto procedura concilierii, în sensul că nu s-a mai implicat în negociere, deși banca a făcut o ofertă cu mai multe variante de reducere a soldului. Dar, chiar și atunci când eșuează, pe consumator oricum nu te poți supăra.
Consumatorul este deja un om supărat atunci când vine la CSALB. Vorba aceea: ”Ajunge zilei necazul ei!”. Cum spuneam, esența acestei proceduri este negocierea și, ca în orice negociere, trebuie respectată libertatea contractuală a părților, care înseamnă și dreptul de a nu încheia un acord.
În schimb, conciliatorii întâmpină uneori dificultăți din partea băncilor, atunci când se întârzie nerezonabil formularea unei oferte sau atunci când oferta este improprie, încât este evident că nu poate fi acceptată de consumator.
Și, ca să încheiem într-un spirit pozitiv, am avut recent un caz în care consumatoarea a solicitat o soluție de reducere a datoriei, fiind pensionară și la o vârstă apreciabilă, cu un credit refinanțat într-un cuantum destul de mare raportat la veniturile din pensie și la cheltuielile lunare, suferindă de mai multe boli, care necesitau tratamente lunare costisitoare. Banca a oferit o ștergere totală de datorie.
Este greu de transmis în cuvinte emoția puternică trăită de consumatoare care a izbucnit în plâns când i-am dat vestea. Dincolo, însă, de emoțiile care însoțesc în mod firesc procesul de negociere și indiferent de soluția finală, conciliatorul rămâne un terț, neutru, independent și imparțial față de interesele părților. În realitate, el nu se bucură, nici nu se supără, dar cu siguranță empatizează cu supărarea consumatorului, dar și cu bucuria părților atunci când se realizează un acord.
Taguri: reclamatie banca banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) reclamatie IFN
Comentarii
GigiCe patetic...
Doamna, in casatorie cand sotul/sotia te insala iti faci bagajul, pleci si o iei de la zero. Cand bancherul (specia aia mizera pe care o aparati dvs dizgratios in instante) te insala, nu doar ca nu poti sa pleci nicaieri, dar esti chiar obligat sa stai si sa te uiti in liniste la adulter, ba mai trebuie sa si aplauzi. Cica asa e legea, ai semnat - iti asumi. Asa ca lasati-o balta cu comparatiile astea de doi bani...
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani
Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii
Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii
Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii
Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum
Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii
Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online
„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii
- Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online
- Cum poti fi inselat cu actualizarea datelor in aplicatia George BCR
- Linia de credit este noul instrument de tortura al IFN-urilor
- Este normal ca IFN-urile sa nu-si ajute clientii care nu mai pot plati creditele si sa-i execute silit?
- Topul bancilor cu cele mai bune dobanzi la depozitele in lei
- In atentia BNR: mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei!
- Profitul bancilor atinge un nou record, de 13,7 miliarde lei, in 2023
- Am vazut 17 clipuri false cu Mugur Isarescu, pe Facebook, intr-o singura zi
- De ce nu opreste Facebook videoclipurile trucate cu Mugur Isarescu?
- Trei banci dispar in acest an, concurenta scade
Profil de Bancher
-
Alina Dragan, Vicepresedinte Executiv responsabil de Divizia Resurse Umane si membru al Directoratului UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Bank
Alina Dragan este licentiata a Facultatii de ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
- Deficitul contului curent, redus cu 17%
- Inflatia a încheiat anul 2023 la 6,61%, semnificativ sub prognoza oficială
- Deficitul contului curent, redus cu o cincime după primele zece luni ale anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
Analize economice
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Deficitul comercial lunar a revenit peste cota de 2 miliarde euro
- România, 78% din media UE la PIB/locuitor în 2023
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Inflația anuală, în scădere la 7,23%
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, imediat sub pragul de 50% din PIB la începutul anului 2024
- Deficitul bugetar, deja -1,67% din PIB după primele două luni
- Datoria publică, sub pragul de 50% din PIB la finele anului 2023
- Deficitul bugetar, din ce în ce mai mare la început de an
- Deficitul bugetar după 8 luni, încă mai mare față de rezultatul din anul trecut
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- Inflația anuală a revenit la nivelul de la finele anului anterior
- Pensia reală de asigurări sociale de stat a crescut anul trecut cu 2,9%
- Producția de cereale boabe pe 2023, cu o zecime mai mare față de anul precedent
- România, țara UE cu cea mai mare creștere a costului salarial
- Deficitul comercial în prima lună a anului, la cea mai mică valoare din septembrie 2021 încoace
Statistici
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Comerțul cu amănuntul, în expansiune la început de an
- România, pe locul 2 în UE la creșterea comerțului cu amănuntul în ianuarie 2024
- Comerțul cu amănuntul, în creștere cu 1,9% pe anul 2023
- Comerțul cu amănuntul, în creștere pe final de an
- Comerțul cu amănuntul, stabilizat la +2% față de anul anterior
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
nevoia de banci
De ce credeti ca acum nu mai avem nevoie de banci si firme de asigurari? Pentru ca acum avem ... detalii
-
Mda
ACUM nu e nevoie de asa ceva .. acum vreo 20 de ani era nevoie ... ACUM de fapt nu mai e asa multa ... detalii
-
oprire pe salariu garanti bank
mi sa virat 2500de lei din care a fost oprit 850 de lei urmand sa mi se deblocheze restul sumei ... detalii
-
Amânare rate
Buna ziua, Am rămas în urma cu ratele , va rog frumos sa ma ajutați cumva , soțul a pierdut ... detalii
-
Am depus bani și nu mi au intrat in cont
Sa se rezolve ... detalii