BANCI | Stirea Zilei

BCR majoreaza substantial comisioanele pentru operatiunile cu numerar la ghisee

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-12-21 13:12

BCR va percepe un comision fix de 10 lei (sau 10 euro in cazul tranzactiilor valutare) pentru unele operatiuni efectuate de clientii bancii la ghisee. In acelasi timp, banca va reduce taxele pentru operatiunile fara numerar, strategia urmarita fiind aceea de reducere a cheltuielilor si eficientizarea activitatii.

Banca Comercială Română (BCR) modifică, începând de vineri, 26 decembrie 2008, politica de comisioane pentru operaţiunile desfăşurate prin intermediul contului curent, de către persoanele fizice şi persoanele fizice autorizate, precizeaza banca intr-un comunicat de presa.

„Unul din principalele obiective ale BCR este garantarea competitivităţii prin adaptarea în permanenţă a preţurilor ofertei de produse şi servicii bancare, în funcţie de nevoile clienţilor şi de condiţiile pieţei. Prin această măsură urmărim si continuarea programului de educare a clienţilor în ceea ce priveşte utilizarea canalelor alternative. Prin majorarea comisioanelor pentru operaţiunile cu numerar şi, concomitent, diminuarea comisioanelor pentru operaţiunile fără numerar, încurajăm orientarea către 24 Banking sau către alte variante alternative, mai avantajoase pentru clienţi” a declarat Sorin Mititelu, director executiv al Direcţie Dezvoltare Afaceri şi Produse Retail în cadrul BCR.

Prin această masură, pentru un număr de 12 operaţiuni şi servicii comisioanele aferente sunt reduse la zero, printre care: întocmirea contractelor de garanţie imobiliară de către personalul băncii; eliberarea scrisorii de bonitate/referinţă; transmiteri prin fax privind diverse mesaje ce privesc activitatea bancară, solicitate de client; consultarea arhivei CRB (pentru alte scopuri decât obţinerea de credite.

Totodată, comisioanele privind depunerile de numerar în conturile altor clienţi (persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice), la ghişeele băncii, retragerile de numerar, la ghişeele băncii, plăţile intrabancare în valută şi vânzarea de cecuri comerciale se modifică în scopul redirecţionării clienţilor către alternative mai avantajoase, ce vizează efectuarea de operaţiuni fără numerar.

„În afară de avantajele băneşti de care beneficiază clienţii BCR care efectuează operaţiuni fără numerar, ca şi consecinţă a diminuării numărului de operaţiuni la ghişeele, calitatea servirii se va îmbunătăţi semnificativ” a adăugat Sorin Mititelu.

În scopul simplificării tarifului, BCR introduce un nivel de comisionare fix de 10 RON sau 10 EUR, în funcţie de moneda caracteristică serviciului/operaţiunii furnizate. Lista acestora este disponibilă în toate unităţile teritoriale ale băncii, precum şi prin intermediul Contact Center. Printe ele se află: speze remitere cec în numele clientului; investigaţii cec-uri; cecuri returnate neonorate; anulare cecuri la cererea ordonatorului; taxa emitere cecuri în regim de urgenţă; corespondenţa letrică, etc.

O altă contribuţie la ridicarea standardelor de calitate o are procedura de închidere automată a conturilor curente inactive, aparţinând persoanelor fizice. BCR va continua şi în 2009 să închidă conturilor inactive.

Un cont curent devine inactiv atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
 contul nu a avut nici o mişcare pe o perioada de timp de 6 luni consecutive (exceptând plata dobânzilor, comisioanelor de administrare, ori alte cheltuieli de aceeaşi natură);
 soldul contului este mai mic de 40 RON, inclusiv (sau lei echivalent);
 contul nu este ataşat altor produse, active, în legătură cu care acestea funcţionează (depozite/ credite etc).

„Prin descărcarea din portofoliu a conturilor ce nu vor fi reactivate, se eficientizează timpii de procesare a operaţiunilor în sistemul băncii. În acest mod BCR face încă un pas înainte în ridicarea standardelor de calitate a servirii clienţilor săi” a continuat Mititelu.

Începând cu luna aprilie 2009 clienţii titulari ai conturilor inactive vor fi notificaţi şi invitaţi să şi le reactiveze, efectuând cel puţin o tranzacţie prin orice canal la care aceştia au acces.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii