BANCI | Stirea Zilei

Bancile isi ameninta clientii cu inchiderea conturilor daca nu-si actualizeaza datele personale

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-07-25 22:08

Unele banci, precum BCR si Raiffeisen, isi etaleaza in continuare pozitia de forta, abuziva, in relatia cu clientii, pe care-i ameninta cu inchiderea conturilor daca nu se prezinta la sucursale pentru a-si actualiza datele personale.

O relatia normala banca-client nu ar trebui sa implice amenintari si masuri radicale pentru neindeplinirea unor cerinte legale si contractuale.

Normal ar fi ca banca sa-si contacteze clientii si sa convina cu acestia modalitatile de actualizare a datelor personale (la sucursale, online sau prin telefon) in functie de timpul acestora (multi lucreaza in timpul orarului de functionare a bancilor), si de disponibilitate (este perioada concediilor si este inacceptabil sa te trezesti cu contul blocat in timpul vacantei).

De asemenea, bancile ar trebui sa implementeze optiuni de actualizare online sau prin telefon a datelor personale, dat fiind ca am intrat de ceva vreme in era digitala.

Pacat ca dupa atatia ani de scandaluri cauzate de relatia defectuoasa pe care unele banci le-au avut cu clientii carora le-au acordat credite (BCR si Raiffeisen fiind printre ele), ele nu au invatat inca sa se poarte cinstit si profesionist cu ei.

Dar cum exista ceva competitie pe piata bancara, clientii BCR si Raiffeisen nemultumiti de serviciile acestora pot sa se mute la alte banci, in cautarea unor servicii mai bune.

Clientii Raiffeisen protesteaza

“Ce inseamna aceste amenintari prin telefon sa vin in agentie sa fac actualizarea datelor pentru a evita blocarea conturilor? Am vreo datorie fata de banca si nu stiu eu? Nu va ganditi ca avem job-uri intre 9 si 18 si nu putem ajunge? Eu stiu ca un cont poate fi blocat in urma unei datorii a titularului, ci doar daca nu se poate recupera datoria. Ma voi plange la BNR”, se plange un client al Raiffeisen.

Banca se justifica spunand ca “legislatia ne obliga sa trecem prin anumiti pasi atunci cand vine vorba de cunoasterea clientelei”.

Legislatia invocata de Raiffeisen este Regulamentul BNR nr. 9/2008 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, care insa nu obliga bancile sa inchida conturile clientilor care nu-si actualizeaza datele personale. 

Raiffeisen mai spune ca “daca nu au intervenit modificari ale datelor din actul de identitate, actualizarea datelor se poate face si prin telefon.” Dar daca nu au intervenit modificari, de ce mai trebuie actualizate datele?!

De altfel, in contractele sale cu clientii, denumite Conditii generale de derulare a operatiunilor bancare, nu exista prevederi explicite cu privire la obligatia clientilor de a-si actualiza datele personale si nici masurile pe care le poate lua banca in caz contrar, precum inchiderea conturilor.

Pe de alta parte, in contract se prevede ca “Banca va putea sa ia orice masuri pe care le considera necesare in relatia cu Clientul, in vederea respectarii dispozitiilor legale in materia prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.”

Conform contractului, Raiffeisen isi rezerva dreptul de a rezilia contractele si de a bloca conturile clientilor imediat, fara avertisment, “in urmatoarele cazuri de neexecutare corespunzatoare a clauzelor:

a) in cazul in care Clientul nu respecta conditiile de functionare ale Contului impuse de Banca, prevederile legale în vigoare sau normele de lucru ale Bancii, ori Clientul este suspectat de efectuarea unor operatiuni prin care incalca prevederi legale (precum, dar fara a se limita la prevederi ce reglementeaza incidentele de plati majore cu cecuri, bilete la ordin, cambii, cele din materia prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului) ori a furnizat Bancii informatii si/sau documente false ori refuza furnizarea catre Banca a informatiilor si/sau documentelor si/ori acordurilor necesare indeplinirii de catre Banca a obligatiilor contractuale si/ ori legale (inclusiv in scopul aplicarii cerintelor FATCA si/sau CRS); in acest caz Banca va notifica Clientului masura luata, in cel mult lucratoare de la luarea acestei decizii.

b) in cazul in care soldul Contului nu mai acopera costurile aferente executarii Contractului specific de Cont Curent, fara notificare.

c) in cazul Conturilor ”dormant” reglementate la sectiunea 3.6.5., fara notificare.

Raiffesen Bank isi rezerva, de asemenea, dreptul de a denunta un contract, adica de a inchide un cont, “oricând, fara a fi necesara justificarea unei astfel de decizii, cu un preaviz scris de 2 luni calendaristice.”

In contract, Raiffeisen nu face nicio referire expresa la actualizarea datelor personale. Doar pe site (vezi foto) se invoca respectarea Regulamentul BNR nr. 9/2008.

Ce prevad contractele BCR

In contractele BCR se specifica in mod clar obligatia clientului de a-si actualiza datele personale, in caz contrar banca putand decide inchiderea contului, insa doar dupa ce-i notifica cu doua luni inainte.

Conform contractelor standard incheiate de BCR cu clientii persoane fizice (Contract cadru pentru servicii bancare – CCSB), banca poate inchide conturile clientilor daca:

1. raman datori, adica nu-si platesc comisioanele
2. contul este inactiv timp de 3 luni si nu mai sunt bani in el
3. se produc incidente de plati majore cu instrumente de debit
4. banca identifica un risc reputational
5. clientul nu respecta conditiile de functionare a contului

La acest din urma punct poate fi inclusa si problema actualizarii datelor personale, contractul BCR obliga clientii sa notifice banca, “pe costul sau (al clientului), in scris, in termen de 5 zile calendaristice de la survenirea acesteia, asupra oricarei modificari cu privire la situatia sa sau la orice informatii si/sau documente anterior puse la dispozitia BCR.”

Daca nu apar modificari privind identitatea sau identificarea clientului intr-un interval de 3 ani, “clientul se obliga sa contacteze din proprie initiativa BCR, pentru a confirma informatiile respective”.

Asadar, conform contractului incheiat cu BCR, clientii acesteia sunt obligati sa anunte banca atunci cand isi schimba datele de indentificare sau alte date furnizate anterior bancii, iar o data la trei ani trebuie, de asemenea, sa confirme ca vechile date au ramas valabile.

Insa inainte de inchiderea contului, BCR trebuie sa-si notifice clientii cu cel putin doua luni inainte.
De asemenea, BCR poate acorda lientului un termen pentru remedierea problemelor.

Comentarii

Dana Stamatoiu
BCR pozitie de forta nejustificata la un prestator de servicii
Asa este, bancile abuzeaza in continuare. Desi sunt un prestator de servicii (mai putin in cazul in care ai un credit ceea ce nu este cazul), in loc sa serveasca au acel comportament teribil de non-business, forcing, tipic unui serviciu IMPUS si nu cu adevarat concurential. De exemplu, in loc sa SOLICITE date sau sa viziteze clientii corporate, ii pun pe acestia sa faca o "CERERE" de actualizare date. Pe bune? Cine cere asa ceva? Nu cumva este motivul pentru care sunt angajati la banca acei ACCOUNTI? Sa intretina relatii si date? Pai cere clientul sa-i dea bancii informatii care oricum sunt publice (vezi recom si mfinante?) Exista vreo banca comerciala cu servicii decente in Romania care sa inteleaga ca "serviciul bancar" trebuie sa fie "serviciu" si nu obligatie de partid pt. client? Sau devenim toti clienti ai bancilor din UE ca sa scapam de mizeria locco? Ce fac toti acei middle management / top management care ar trebui sa se ocupe si de clientela nu numai de raportari? Ati uitat precum bugetarii de unde vin banii ? De la clienti.

Thobescu Theodor
Abuz de drept al băncilor dar numai contra Românilor
Și mie ING mă amenință că îmi blochează contul dacă nu mă duc la notar să declar că nu s-a schimbat nimic. În sec 21 sînt atît de incompetenți încît nu poți da această declarație în fața ofițerului de cont, după ce acesta te identifică. Habar nu au că poți trimite o declarație semnată de tine digital sau să teimiți niște documente scanate. În olanda nu există așa ceva. Dar olanda ne interzice intrarea în schenghen și ing firmă de naționalitate olandeză își bate joc de cetățenii români umilindu-i și punîndu-i pe drumuri dar fără a fi capabili să indice exact articolul de lege care le dă dreptul să încalce Constituția României, nu că așa zice timmerman, că nu avem dreptul la Constituție, să scrie negru pe alb și să semneze precizînd art. din ce lege le dă dreptul să îmi confiște banii proprietatea mea. Dar statul român și bnr tac mălc să nu supere sultanul de la bruxelles. O să îmi mut contul la altă bancă cu agajați mai destupați la minte nu rămași în sec. 18. O zi frumoasă să aveți.

Bogdan IONITA
REGULAMENT STUPID FACUT DE UN BIROCRAT
Daca intervin schimbari in datele personale este obligat sa le anunti la banca. Ce s-a gandit trogloditul? De ce restul sa stea linistiti? Sa vina si cei care nu au modificat! Muncim, muncim....

Tanasescu Viorel
Ing si actualizarea datelor firmei
Ca de obicei probleme la ING privind reactualizarea datelor firmei. Din 2011 nu am modificat nimic in dosarul juridic al firmei si cu toate astea nu se poate da o declarative tip in fata ofiterului de cont ci te pun pe drumuri cu o sumedenie de acte dupa tine. In cazul meu au refuzat reactualizarea datelor deoarece nu am o hotarare AGA pe formularul lor iar in cea din actele firmei se mentioneaza (la fel ca si in Actul constitutive Actualizat) ca sunt administrator cu puteri depline. Cei de la Ing vor sa fac alta pe care sa scrie ca sunt administrator cu puteri depline prin delegare!!! Stupid dar nu am ce face decat sa imi desfiintez contul. Firma lucreaza aproape zilnic cu banca, deci nu e in lipsa de activitate vizibila si desi mi s-a spus telefonic ca e necesar sa aduc doau Certificatul de Inregistrare si CI la Ing office Titulescu s-a dovedit cainformatia era falsa. Vor, illegal si abuziv, mult mai multe documente pe motiv ca asa cere BNR. Oare nu ar fi simplu sa ceara de la ONRC date despre firma? Ca mi se pare o sursa mult mai credibila decat discutia formala cu Administratorul . Daca sunt firme care eludeaza in vreun fel legea cu siguranta nu sunt blocate de privirea feroce a operatorului de la ghiseu.

Dan
Ing
Incompetenti! Primesc email de la ei sa imi updatez datele personale. Si SMS. Mi se spune ca pot sa o fac la sucursala sau prin Homebanking. Caut pe Homebanking ...nimic... II sun...mi se spune ca prin aplicatie numai persoanele fizice pot face actualizari nu si PFA. Uite cum am pierdut 30 de minute pentru ca idiotii de la ING sunt incapabili sa faca diferenta intre persoane fizice si PFA (sau societati etc) si trimit acelasi mesaj la toata lumea. Le explic la telefon ca sunt plecat din tara...si ca nu pot sa ajung la sucursula. Mi se zice ca nu au solutii. Nu stiu in Europa sa existe asa ceva. Cel putin nu pe unde sunt eu!

Cristian FUMU
SUB PRETEXTUL ACTUALIZARII DE DATE PERSONALE CLIENTUL ESTE OBLIGAT SA RECUNOASCA MODIFICAREA NORMELOR INTERENE CA UN ACT ADITIONAL LA CONTRACT
ATENTIE! RAIFFEISEN BANK ! SUB PRETEXTUL ACTUALIZARII DE DATE PERSONALE - la ghiseul bancii - A SCHIMBAT DATE/CLAUZE/CONDITII ESENTILE IN CONTRACT INCAT ACTUALIZAREA DE DATE PERSONALE SA DEVINA ACT ADITIONAL LA CONTRACTUL EXISTENT. DIN CLAUZELE NOI DEFAVORIZEAZA CATEGORIC CLIENTUL FATA DE CELE INITIALE (din anul 2013- AN IN CARE AM INTOCMIT CONTRACTELE CU RAIFFEISEN BANK . ACESTA ESTE PAREREA MEA IN URMA EXPERIENTELOR DE PANA AZI (05-21- 2020 - ora 5:45 AM) Mai am niste observatii dar vreau sa vad ... Jurist : Cristian FUMU : kfumu2020@gmail.com , Tel . 0744823680

Rezes adel-luca
Vreau credit




Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online

A trecut mai bine de o luna de zile, din 5 februarie 2024, de cand Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat un comunicat in care atragea atentia asupra clipurilor false (deepfake) care circula pe Facebook cu guvernatorul Mugur Isarescu recomandand diverse „platforme detalii

 



 

Ultimele Comentarii