www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum si-a batut joc de un client Raiffeisen Bank, luandu-i toti banii de pe cardul de salariu, pentru o poprire, desi are voie doar o treime, conform legii

Autor: Bancherul.ro
2015-06-12 00:13

Un client al Raiffeisen Bank s-a plans pe site-ul Reclamatiibanci.ro, dedicat rezolvarii problemelor clientilor bancilor si educatiei financiare, ca banca i-a luat toti banii de pe cardul de salariu, fara sa-l anunte si fara sa-i ofere vreo explicatie.


Cand omul a intrebat functionarul de la ghiseul bancii care este motivul pentru care nu poate sa intre in posesia propriilor bani, acesta i-a spus, pur si simplu, ca nu stie. Din acest motiv, clientul bancii a apelat disperat la noi, pentru a-l ajuta sa iasa din impas.


I-am rugat, asadar, pe reprezentantii Raiffeisen sa analizeze acest caz si sa rezolve problema clientului, iar acestia ne-au raspuns ca sesizarea fost trimisa catre colegii care se ocupa de reclamatii in banca iar clientul a primit direct raspuns.


Sa vedem cum si-a batut joc Raiffeisen de acest client, conform plangerii acestuia: este vorba de o restanta pe care o avea la un credit, iar pentru ca nu si-a putut plati la timp ratele, a ajuns sa fie executat silit, iar contul poprit, prin intermediul unui executor judecatoresc.


Dupa cum se stie, legea (Codul de procedura civila) spune ca veniturile lunare din salarii se pot retine in cuantum de cel mult o treime pentru achitarea datoriei, ceea ce s-a si intamplat in primele luni de la instituirea popririi. La cererea executorului judecatoresc, firma la care lucra clientul Raiffeisen Bank i-a retinut o treime din salariu, pe care o vira executorului.


Intrucat omul isi primea salariul pe un card emis de Raiffeisen Bank, iar cum executorii judecatoresti trimit instiintarea de poprire si bancilor, pentru ca acestea sa retina banii existenti in alte conturi, din alte surse decat salariul, in vederea achitarii datoriilor, clientul Raiffeisen a dus la banca o adeverinta de la serviciu privind retinerea din salariu a cotei de o treime, astfel incat banca sa nu-i opreasca si ea inca o treime.


Recent, clientul Raiffeisen si-a schimbat serviciul, iar cum stia procedurile, a anuntat atat executorul cat si banca de acest lucru, pentru a evita situatia de a-i fi luati de doua ori banii din salariu.


Dar cand s-a dus cu acea adeverinta la Raiffeisen, au inceput problemele. Mai intai, un angajat al bancii i-a spus ca a facut bine ca a venit sa-l anunte, pentru ca altfel risca sa i se ia toti banii de pe card! Ceea ce este ilegal, fiind vorba de un card de salariu, din care nu se poate retine decat o treime in cazul unei popriri.


Culmea este ca atunci cand s-a dus la ghiseu sa retraga restul banilor din salariu, angajatul bancii l-a anuntat ca nu mai are niciun ban in cont. De ce? A intrebat el. Insa raspunsul a fost: Nu stiu! Nu pot sa va spun!


Asadar, Raiffeisen i-a luat toti banii din salariu si nu stie de ce! Iar saracul client nu a putut sa mai faca nimic decat sa apeleze la noi disperat pentru a-l ajuta. Sa speram ca Raiffeisen l-a ajutat, in cele din urma, la interventia noastra, asa cum spune.


Din pacate, acesta nu este singurul caz. Saptamana trecuta, un alt client s-a plans de faptul ca Raiffeisen i-a retinut o treime din salariu pentru o poprire, cu toate ca retinerea a fost facuta deja de firma la care lucra.


Raiffeisen primeste zilnic 140 de plangeri


Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai au crescut cu 12% anul trecut, echivalentul a 5.530 de plangeri, pana la un total de 51.047, ceea ce inseamna in medie 140 de contestatii zilnic.


Banca mentioneaza ca in ciuda faptului ca a crescut numarul clientilor nemultumiti de serviciile bancii, cazurile rezolvate pozitiv s-au mentinut la un nivel ridicat, de 75%, fata de 77% fata de anul precedent. (vezi aici detalii)