www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



In autobuzele din Sibiu, 15% dintre calatori achita calatoria cu cardul contactless

Autor: Bancherul.ro
2015-02-23 16:24

La trei ani de la implementarea solutiei de plata contactless in autobuzele din Sibiu, MasterCard si Tursib anunta continuarea parteneriatului pentru promovarea platilor contactless. In 2014, ponderea platilor contactless realizate cu carduri MasterCard si Maestro PayPass la cititoarele de card din autobuze a crescut cu peste sapte puncte procentuale, de la 8% cat era la inceputul anului 2014, la 15% in prezent, conform datelor Tursib, se arata intr-un comunicat al MasterCard.


Sibiul a fost unul dintre primele orase din Europa care a oferit locuitorilor sai conceptul de transport public contactless”, a declarat Gabriel Ghita, Head of New Business, International Markets, in cadrul MasterCard. „Plata biletului in autobuz, direct din contul bancar, in timp ce te indrepti deja catre destinatie, fara timp pierdut la casierie, este o solutie care si-a demonstrat pe deplin viabilitatea”, continua acesta.


La fel ca si in anii trecuti, ca parte a campaniei promotionale, MasterCard si compania de transport public din Sibiu au decis sa mentina pretul promotional de 0,89 lei/bilet pana la finalul lui 2015, in timp ce pretul intreg al unei calatorii este de 1,5 lei.


„Suntem incantati ca am fost pionieri ai acestei tehnologii”, spune Adrian Popa, directorul general Tursib. „Calatorii nostri au adoptat in masa plata calatoriei cu carduri bancare, iar astazi putem declara cu mandrie ca Sibiul calatoreste contactless!”


Plata contactless a biletelor Tursib este posibila atat pentru locuitorii Sibiului, cat si pentru turistii romani sau straini aflati in vizita, pentru ca terminalele amplasate in autobuze accepta carduri MasterCard si Maestro contactless emise de orice banca din tara sau din lume.


Tranzactiile contactless au inregistrat o crestere puternica si la nivel european, pentru cumpararea biletelor de calatorie necesare in mijloacele de transport in comun, dar si pentru plata parcarilor, a cumparaturilor din supermarketuri sau a deplasarilor cu taxiul. In ultimul trimestru din 2014, tranzactiile realizate in Europa cu carduri contactless au crescut cu 174% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, iar europenii au deprins mai bine acest obicei, frecventa folosirii cardurilor contactless crescand cu peste 20%.


Pana nu demult, europenii plateau pentru cafeaua de dimineata cu monede. 10 ani mai tarziu, este mult mai usor si mai sigur sa platesti. Cu o retea de acceptare a platilor contactless de peste 3 milioane de locatii la nivel global, care a avut o crestere de 56% de la un an la altul, este mai avantajos ca niciodata sa utilizezi cardul contactless, telefonul sau alte dispozitive mobile pentru a-ti plati cumparaturile.


Dupa cum a fost dovedit si in Sibiu, transportul in comun este un factor important pentru adoptarea cardurilor contactless. In Londra, milioane de clienti se bucura de calatorii mai simple si mai avantajoase de cand Transport for London, autoritatea responsabila de sistemul de transport al capitalei britanice, a implementat tehnologia contactless, in septembrie 2014. Pana in prezent, au fost inregistrate peste 40 de milioane de calatorii platite cu carduri sau dispozitive contactless, iar platile contactless au ajuns la aproape 12% din platile facute direct in mijloacele de transport. In St. Petersburg, cei care se deplaseaza cu metroul nu mai sunt nevoiti sa cumpere un bilet separat de calatorie, datorita implementarii recente a sistemului de acceptare a platilor contactless.


„Europenii prefera, tot mai mult, platile contactless. Viziunea noastra este de a ne asigura ca, oriunde te-ai afla, plata contactless cu MasterCard si Maestro este o modalitate rapida, simpla si sigura de plata. Olanda este un exemplu elocvent, fiind tara cu cea mai rapida crestere a platilor contactless din Europa, care a ajuns la 1 milion de tranzactii contactless pe luna; in trimestrul IV din 2014, numarul tranzactiilor contactless a fost de opt ori mai mare decat in al doilea trimestru al aceluiasi an”, a concluzionat Javier Perez, Presedinte MasterCard Europe.