BANCI | Stirea Zilei

Noile carduri premium lansate de UniCredit se disting prin pachetele de asigurari atasate

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-03-14 09:21

UniCredit si-a completat gama de produse bancare destinate companiilor si clientilor ce detin in conturi sume de peste 200.000 de euro, din categoria private banking, cu doua carduri tip MasterCard: un card de credit destinat firmelor si un card de debit tip Platinum pentru oamenii bogati.

In plus fata de beneficiile oferite si de alte carduri de acest tip de pe piata bancara, precum reducerile la plata cu cardul in magazinele partenere ale bancii, accesul in saloanele VIP din aeroporturi sau la produsele si serviciile oferite de cei aproape 70 de parteneri din programul Elite al Mastercard, noile carduri lansate de UniCredit se diferentiaza printr-un pachet bogat de asigurari, realizat in parteneriat cu Chartis.

"MasterCard Credit Corporate card s-a nascut in urma procesului de ascultate a clientilor nostri, manageri ai unor societati comerciale. Am incercat sa le aflam nevoile, sa ne punem in locul dansilor si sa aflam cum le putem face viata mai usoara. De aceea, pe langa beneficiile uzuale pe care le ofera si alte carduri de credit, respectiv discounturi la comerciantii parteneri sau in programul MasterCard Ellite ori Priority Pass, care ofera acces in peste 600 de lounge-uri din intreaga lume, am venit cu un pachet de asigurari care este foarte special si care este activat nu platind calatoria cu acel card, cum se face de obicei, ci prin cel putin o utilizare pe parcursul ultimele 3 luni inainte de producerea evenimentului asigurat. In ideea ca managerii de top nu-si platesc singuri cu cardul calatoria ci au un departament care se ocupa calatoriile de serviciu. Pe langa asigurarea de calatorie in strainatate, cardul mai dispune de o asigurare de munca valabila in Romania, un beneficiu special pe piata cardurilor. Asigurarea este valabila pe timpul programului de lucru si pe toata durata deplasarii in interes de serviciu in Romania", a spus Liudmila Drozdea (foto dreapta), global transactional banking director la UniCredit Tiriac Bank.

In pachetul de asigurari se distinge asigurarea de munca pe teritoriul Romaniei, suma asigurata ridicandu-se la 5.000 de euro in cazul decesului sau accidentului sau 10.000 de euro pentru invaliditate. In cazul spitalizarii in urma unui accident, detinatorul cardului primeste o asigurare in valoare de 20 de euro/zi iar pentru interventii chirurgicale de 1.500 de euro.

Caracterul de exclusivism al noilor carduri este conferit in principal de beneficiile atasate: MasterCard Elite Program, discount la plata cu cardul a cumparaturilor la comerciantii parteneri ai UniCredit (programuldereduceri.ro), programul Priority Pass al MasterCard, care ofera acces la saloanele VIP din aeroporturi din toata lumea, UniCredit avand propriul lounge la Aeroportul Henri Coanda din Otopeni.

Banca te despagubeste daca ti se fura banii

In plus, cardurile au atasate si un pachet de asigurari, fara costuri suplimentare, precum asigurarea de calatorie, prin care detinatorul cardului este despagubit cu o anumita suma in diverse cazuri, de la deces si invaliditate pana la accidente de orice fel.

In cazul accidentelor, suma asigurata are o valoare destul de mare, ajungand la 250.000 de euro pentru calatoriile in strainatate si 5.000 de euro pentru cele in Romania. Valoarea sumei asigurate in Romania este mult mai mica din cauza faptului ca piata asigurarilor este mult mai putin dezvoltata decat in alte tari si ca atare si valoarea despaguburilor pe care o poate plati o firma de asigurari este mult mai mica, explica reprezentantii UniCredit.

Un alt tip de asigurare aferenta cardurilor este cea referitoare la protectia cumparaturilor si obiectelor personale, valabila doar in Romania. "De exemplu, se poate intampla ca dupa ce retragi bani de la ATM, sa devii victima unei agresiuni, a unui jaf si sa ti se fure banii retrasi sau obiectele personale. In acest caz nefericit, detinatorul cardului va fi despagubit", spune Liudmila Drozdea.

Astfel, pentru furtul numerarului (inclusiv daca s-a retras de la ATM) cu agresiune, despagubirea este de 1.000 de euro, pentru chei/documente de 300 de euro, pentru geanta/portofel, 300 de euro iar asigurarea "protectia pretului" este 5.000 de euro.

Exista trei tipuri de asigurari aferente cardurilor: asigurarea de calatorie in strainatate, prezenta pe mai toate cardurile emise in Romania, asigurarea de munca pe teritoriul Romaniei, un tip de asigurare specifica acestui card al UniCredit si pe care putine carduri emise de alte banci o au, si asigurarea de protectie a cumparaturilor.

Asigurarea se activeaza la utilizarea cardului oriunde, nu trebuie sa fi cumparat bilet de avion

O alta noutate cu care vine UniCredit este faptul ca asigurarea nu se activeaza doar dupa ce utilizatorul si-a cumparat biletul de calatorie, e suficient ca acesta sa fi folosit macar o data cardul in ultimele 3 luni.

"Acesta este un element foarte important, pentru ca sunt multi clienti care au patit ceva si au nevoie de asigurare, dar pentru simplul fapt ca nu au cumparat biletul de avion cu cardul, o conditie impusa de alte banci, nu pot primi despagubirea de la firma de asigurare, nu sunt eligibili. Noi nu am vrut sa conditionam asigurarea de dovada platii calatoriei, pentru ca nu intotdeauna directorul general al firmei plateste cu cardul lui, in corporatii de obicei biletele sunt platite de departamentele specializate", precizeaza Liudmila Drozdea.

Marco Esposito: Noul card corporate va fi util in special angajatilor firmelor straine

"Principalele caracteristici ale acestor carduri este data de faptul ca vrem sa oferim clientilor nostri mai mult decat un simplu serviciu, sa le oferim extra beneficii, nu neaparat bancare, ci si de asigurari. Avem asadar diverse asigurari care acopera activitatile uzuale ale utilizatorului cardului. Este vorba de oameni foarte ocupati, care calatoresc des atat in tara cat si in strainatate, de aceea pachetul special pe care-l punem la dispozitia lor ar trebui sa le satisfaca necesitatile", explica Marco Esposito (foto), Vicepresedinte executiv responsabil pentru Divizia Corporate Investment Banking & Private Banking in cadrul UniCredit Tiriac Bank.

"Avem obiective ambitioase, adauga el, in special in privinta cardurilor de credit pentru companii, mai exact sa emitem in jur de 10.000 de carduri in urmatorii 3 ani. Sunt optimist ca vom reusi sa realizam planul, sunt destul de sigur ca acest card va fi un produs de valoare pentru clientii nostri, pentru ca are multe beneficii si de asemenea are si un pret in media pietei, nu este foarte scump."

Noul card pentru companii, explica Esposito, este in primul rand o facilitate pentru companiile internationale si multinationale a caror angajati folosesc cardul de credit personal pentru diverse plati facute in interes de serviciu pe care le deconteaza ulterior si pentru care au nevoie de diverse chitante doveditoare a cheltuielilor. Iar pentru ca acestia folosesc un card in euro, contabilitatea firmelor se complica, inclusiv in privinta cursului de schimb, cu riscul valutar aferent. Probleme pe care le rezolva noul card oferit de UniCredit Tiriac Bank, ce se ataseaza unui cont al firmei si astfel cheltuielile realizate de angajati prin platile cu cardul se inregistreaza automat in contul firmei.

"De exemplu, sunt multi oameni de afaceri care vin din Italia in Romania, folosesc cardul personal pentru cheltuieli de serviciu, se intorc in Italia iar contabilul companiei innebuneste: trebuie sa faca rost de chitantele fiscale, sa faca conversia valutara. Utilizand noul card, va fi mult mai simplu: vor avea extrasul de cont al cardului destinat angajatului, astfel ca vor putea verifica toate cheltuielile si operatiunile", adauga Marco Esposito.

Cosmin Vladimirescu, MasterCard: Segmentul affluent este extrem de important pentru noi, dar avem si asteptari pe partea de responsabilitate sociala de la utilizatorii cardurilor premium


Cosmin Vladimirescu, Country Manager România şi Moldova, MasterCard Europe, i-a ludat pe cei de la UniCredit pentru ca "au reusit sa relizeze niste pachete de beneficii care insotesc noile carduri extrem de consistente si relevante pentru consumatorii targetati de banca."

"Mesajul pe care vrem sa-l transmitem este urmatorul: stim ca nu este usor sa mutam consumatorii de la comportamentul clasic de utilizare a cardului, exclusiv la ATM, catre utilizarea la POS, fara sa le oferim niste stimulente pentru a face aceasta trecere. Iar ca sa gasesti niste stimulente relevante pentru consumatori, trebuie sa faci o segmentare. Acum 5-6 ani ne gandeam ca o segmentare si beneficii suplimentare se pot face doar pe carduri de credit, nici nu visam atunci ca vom avea carduri Platinum de debit sau ca vom avea o segmentare pe carduri business, ca vom avea carduri commercial si corporate, care sunt o stea a cardurilor business. Iata ca acum avem, atunci nu credeam asta, ne uitam strict la credit, dar iata ca piata ne-a aratat ca atat consumatorii de credit cat si de debit au nevoie de aceste beneficii.

Suntem de asemenea bucurosi ca va putem oferi motive noi sa ne alegeti pe noi ca brand preferat pentru ca pot spune acum ca avem majoritatea produselor premium de pe piata pe ambele paliere, atat debit/credit cat si consumer/commercial si in continuare vom incerca sa ne diferentiem prin selectarea unor parteneri noi pentru programele destinate clientilor affluent, cum este MasterCard Ellite, lansat in martie 2009 si care acum dupa trei ani a ajuns de la 25 la aproape 70 de parteneri, fiind vorba de nume cunoscute si extrem de relevante pentru clientii acestia.

Segmentul affluent este extrem de important pentru noi si incercam sa-l crestem, investim in el, atat noi cat si partenerii nostri, dar avem si asteptari de la acest segment, mai ales pe partea de responsabilitate sociala, pentru ca sunt formatori de opinie si ne asteptam ca dansii sa-si foloseasca cardurile emise de UniCredit Tiriac si sa duca mesajul mai departe catre toti detinatorii de carduri: sa le arate cum se folosesc, unde sunt beneficiile si sa-i ajute sa tranzactioneze mai mult", a spus Cosmin Vladimirescu.

Cardul de credit pentru companii se foloseste de regula doar in perioada de gratie, fara plata dobanzii

Cardurile de credit pentru companii ale UniCredit sunt de doua tipuri, unul in lei si altul in euro, astel incat managerii pot alege in functie de unde il folosesc mai mult.

Criteriile acordarii unui card de credit sunt aceleasi care stau la baza acordarii unui credit pentru respectiva societate.

Limita minima de creditare este de 200 iar cea maxima de 5.000 de euro pentru fiecare utilizator de card, iar limita maxima agregata pe societate este de 250.000 de euro.

"Cardul are o perioada de gratie de pana la 45 de zile, timp in care dobanda este 0. Doar in cazul in care clientul decide sa faca rollover (adica sa amane rambursarea sumelor utilizate) se plateste dobanda. Analizand insa comportamentul companiilor, nu ne asteptam sa se intample prea des acest lucru", spune Liudmila Drozdea.

Dobanda indicativa este negociabila, in functie de rezultatele procesului de evaluare pentru limita de credit. Aceasta se ataseaza unui benchmark, care este ROBOR la 6 luni pentru cardul in lei si EURIBOR la 6 luni pentru cel in euro, iar dobanda standard este ROBOR plus 15% si EURIBOR plus 7,3%.

Cardul de credit corporate tipic, precizeaza Marco Esposito, nu este folosit pentru plata intarziata a creditului (in rate, ca la un credit obisnuit), asadar plata se face de obicei in data de 15 a lunii urmatoare dupa emiterea extrasului de cont. De aceea dobanda se aplica doar clientilor care, din motive personale, aleg sa ramburseze mai tarziu banii utilizati de pe cardul de credit.

"Uitandu-ne la ce se intampla in alte tari, nu ne asteptam sa fie o utilizare masiva a resurselor de pe card, pentru ca oricum sumele nu sunt prea mari.
Este asadar o facilitate in care oferim si posibilitatea de plata intarziata, pentru care luam o dobanda si trebuie sa stabilim o limita maxima, insa la fel ca in cazul oricarei linii de credit, se negociaza. Din cei 10.000 de clienti corporate, avem 10.000 de nevoi distincte, de aceea negocierea este cuvantul de ordine in acest domeniu", adauga Esposito.

Anca Eremia: "Categoria de private banking are nevoie de profesionalism in serviciile pe care le furnizam acestor clienti de top"

Anca Eremia, sefa diviziei de Private Banking la UniCredit Tiriac Bank, a precizat ca motivul pentru care alaturi de cardul de credit pentru companii s-a lansat si cardul de debit Platinum destinat clientilor bogati este acela ca divizia de private banking gestioneaza atat companiile cat si clientii de top, care reprezinta actionarii si managerii companiilor respective. Incurajam, spune ea, un cross-selling intre clientii corporate, ce pot sa-si ia atat un card de credit atasat contului firmei cat si un card Platinum pentru acces la conturile personale.

"Categoria de clienti private banking este deosebita, are nevoie acum de profesionalism in serviciile pe care le furnizam. Orice produs cu caracter de exclusivitate face parte din oferta noastra. Tocmai de aceea astazi lansam un card exclusiv denumit Platinum, sub forma unui card de debit, care reprezinta pasaportul clientului in lumea private banking la UniCredit Tiriac Bank, e si un semn de distinctie.

Targetul in primul an este ca acest card sa ofere acces la detinerile clientilor din conturi. Un avantaj al noului card consta in faptul ca poate fi atasat unui numar de 5 conturi (lei, euro, USD, GBP si optional CHF), tocmai pentru a acorda clientilor acces la disponibilitatile detinute si a le facilita cat mai mult capacitatea de tranzactionare in tara si strainatate.

Cardul are un pachet de asigurari incluse, iar beneficiul este ca pot accesa atat oferte locale cat si internationale. Sunt si noutati legate de notiunea de card protect, pentru protejarea pretului si a cumparaturilor. Exista asigurari pentru calatoriile in strainatate si accidentele ce se pot intampla acolo, totul la cel mai inalt nivel.

Credem ca acest produs va fi bine primit de clienti tocmai pentru ca este un produs oferit in mod exclusivist si continuam astfel campania de lansare a tuturor produselor care fac sens clientilor din categoria private banking", a spus Anca Eremia.

"Vizam inlocuirea cardurilor de debit utilizate de clientii de private banking in acest moment cu cardul Platinum, ce are beneficii atasate peste oferta din acest moment. Ne propunem ca in 2012 sa avem o rata de peste 50% din portofoliul nostru de clienti cu un card activ. Pentru ca principiul nr.1 al vanzarii oricarui card este ca acesta sa fie folosit nu doar acordat.

In acest moment avem peste 1.000 de clienti de private banking, activele sunt in crestere cu doua cifre, fiind de peste 270 de milioane de euro in prezent.

Dar cel mai important indicator care poate sa faca sens in private banking este ponderea de active detinute in produse de investitii. Oferta noastra forte (value proposition) pentru clienti este legata de consiliere de investitii. Cresterea ponderii in active investibile este tot de doua cifre in 2011, putin sub 50%, ceea ce este un semn bun. In general nu mergem pe volum ci ne propunem o calitate a serviciilor, nu pe cifre care sa fie intr-o anumita crestere, ne concentram in primul rand pe o oferta care sa faca sens in aceasta piata. Impreuna cu echipa de cercetare din cadrul grupului UniCredit, oferim clientilor nostri produse de investitii interesante.

Un client de private banking la UniCredit Tiriac Bank trebuie sa aiba active lichide de minim 200.000 de euro intr-un cont al bancii, sume ce pot fi investite in functie de profilul clientului: de la produse de economisire clasice, precum depozite la termen, cu o pondere destul de importanta in prezent in portofoliul fiecarui client, trecand apoi la obligatiuni, titluri de stat, produse structurate, unitati de fond, securities, orice poate fi oferit de banca. In activele lichide nu se iau in considerare activele imobiliare", precizeaza Anca Eremia.

Intra in CLUBUL BANCHERILOR pentru alte amanunte despre noile carduri lansate de UniCredit si despre strategia bancii pe piata de servicii pentru companii

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

 



 

Ultimele Comentarii