Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie
Autor: Bancherul.ro
2024-07-02 08:32
• Observăm creșterea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliți și pierd mulți bani
• Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câștiga bani mulți și repede
• Oamenii trebuie să știe că banca nu le va cere niciodată parole sau PIN-uri
• Mecanismele de securitate împotriva fraudelor pot afecta experiența clientului cu banca, dar sunt spre binele lui
• Stagnarea creditelor ipotecare vine din faptul că nu este foarte clar cum vor evolua veniturile în viitor
• Oamenii sunt atrași de produse de economisire care au rată lunară, regulată
• Consumatorii sunt tentați să solicite eliminarea din contracte a unor clauze care nu au absolut nicio legătură cu caracterul abuziv
• În negocierile pe creditele în CHF, de cele mai multe ori, propunem băncii o reducere de sold care să compenseze evoluția francului
• În situațiile de fraudă nu prea avem ce negocia. Banca decide dacă își ajută clientul care, de cele mai multe ori, este de vină pentru divulgarea datelor
• Un consumator poate solicita mai multe negocieri cu aceeași bancă și poate găsi înțelegere chiar și dacă se află în executare silită
• Dacă un prieten s-a înțeles cu banca, iar tu vrei să obții aceleași beneficii, nu este o abordare corectă. Pentru că fiecare caz este unic
Irina Chițu, analist economic, manager Finzoom.ro:
Cum s-a modificat relația consumatori-bănci în ultimii ani?
Vladimir Kalinov, vicepreședinte Raiffeisen Bank:
Eu cred că sunt câteva tendințe interesante. În primul rând, oamenii au început să utilizează mai des acest mediu de intermediere și conciliere, în sensul în care au înțeles că este mult mai important să ai un dialog constructiv și să încerci să găsești o soluție împreună cu banca.
Apoi, observăm creșterea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliți și pierd mulți bani. Apoi, încearcă să recupereze ceea ce au pierdut, dar le putem spune că nu este deloc ușor de făcut asta, din momentul în care banii au plecat din conturi.
În cazurile în care noi nu putem să recuperăm banii, îi îndrumăm pe clienți să depună plângere penală. Din păcate observăm că sunt și persoane educate financiar care sunt păcălite.
Întotdeauna mă surprinde naivitatea celor care cred că pun 10 mii de lei și în două luni câștigă 200 de mii de lei. Eu am încă în memorie jocurile piramidale din anii 90, când oamenii au pierdut sume importante de bani. Ei trebuie să înțeleagă că nu există situații reale în care să poți face bani mulți atât de repede.
Oamenii trebuie să știe că banca nu le va cere niciodată parole sau PIN-uri. Vom invita de fiecare dată clientul să ajungă în una din agențiile noastre pentru o discuție față în față, mai ales dacă este vorba despre o presupusă fraudă.
Banca poate să sune dacă există o operație cu caracter dubios pe cont, dar întotdeauna va fi făcută identificarea clientului direct în aplicația băncii. Singurul lucru pe care îl putem cere clientului este să-și actualizeze datele personale, însă acest lucru poate fi făcut doar în aplicația securizată a băncii.
Valentin Cocean, conciliator CSALB, avocat:
Avem tendința de a folosi serviciile electorice tot mai mult. Unele bănci au renunțat aproape în totalitate la interacțiunea umană și, automat, a crescut riscul de fraudă.
Este foarte greu să fie recuperate sumele, din moment ce plățile sunt benevole, banii se mișcă repede și mereu sunt implicate societăți fantomă. În aceste situații, negocierea în cadrul CSALB poate ajuta exclusiv consumatorul, în sensul în care banca decide să-și ajute clientul și să suporte pierderile acestuia.
Un consumator cu suficientă diligență cred că este nemulțumit de măsurile de securitate introduse de bănci, pentru că din perspectiva lui nu sunt necesare. Pe de altă parte și cei care au nevoie în mod clar de aceste măsuri, nu cred că le înțeleg în totalitate.
Dar, altfel, digitalizarea a simplificat mult interacțiunea dintre consumatori și bănci, inclusiv prin intermediul CSALB: de la simplitatea depunerii unei cereri, până la negocierea propriu-zisă care se poartă aproape integral în mediul online și prin telefon.
- S-au implementat la nivelul băncii proceduri speciale pentru astfel de situații generate de fraudă?
Vladimir Kalinov:
Am început să construim sisteme care să-i protejează pe clienți. Asistăm la un paradox: până acum, clienții au vrut ca lucrurile să se petreacă cât mai repede, dar suntem nevoiți să punem mecanisme de frânare prin care îi întrebăm dacă sunt siguri că vor să facă o anumită plată suspectă de fraudă.
Am introdus și posibilitatea de a suna clienții ca să confirmăm dacă tranzacția este intenționată. Apoi am limitat la un singur device autorizarea anumitor tranzacții. Am pus sisteme de protecție în aplicația noastră care recunoaște momentul în care o altă aplicație încearcă să preia controlul de la distanță.
Toate aceste mecanisme pot afecta experiența clientului cu banca, dar sunt spre binele lui din punctul de vedere al siguranței. După intrarea social media în viața noastră, toți consumatorii își doresc să primească servicii personalizate, rapide și precise. Ca să venim în întâmpinarea acestor așteptări, relația cu banca trebuie să fie sigură, de aceea am introdus această a loua linie de apărare a conturilor și tranzacțiilor bancare.
- Ce produse de creditare și economisire sunt cele mai accesate de către consumatori în prezent?
Vladimir Kalinov:
La ora actuală, creditul de consum este creditul principal ca produs. Mai puțin vedem cerere pe partea de credite ipotecare. În primul trimestru a crescut cu mai puțin de 1% piața de credite ipotecare, în comparație cu creditele de consum care au avut o creștere de peste 7%.
Pe partea de economisire oamenii încep să se gândească ce fel de produse îi pot ajuta în viitor ca să își mențină nivelul de trai la cel din prezent. Vedem mult interes pentru pensii, de exemplu. Oamenii par atrași de produse care au rată lunară, regulată.
Le explicăm că aceste produse nu sunt pentru oamenii bogați, așa cum deseori se crede, pentru că punând 100 de lei deoparte lunar, în câțiva ani se adună sume importante de bani.
În ultimii 15 ani România a făcut un mare progres economic. Nivelul de venituri al populației s-a îmbunătățit și s-a ajuns la un grad de stabilitate financiară. Nevoile imediate, care au dezvoltat piața de creditare, au fost satisfăcute. Nu cumpărăm mașină sau televizor în fiecare an. De aceea, oamenii au început să se gândească ce vor face mai târziu, mai ales pentru că acest mai târziu, continuă să fie plin de incertitudine.
Stagnarea creditelor ipotecare vine din faptul că nu este foarte clar cum vor evolua veniturile în viitor. Un credit ipotecar este o obligație pe termen lung. Cumva, clienții așteaptă să vadă ce urmează. În prezent, tendința dobânzilor este de scădere. Probabil până la finalul anului vom vedea și reduceri ale dobânzii de politică monetară.
- Dacă este să facem un top, care sunt cele mai frecvente solicitări ale consumatorilor?
Valentin Cocean:
În prezent aș identifica unele probleme legate de înțelegerea legislației. În piață sunt lansate tot felul de idei, uneori chiar de către colegi avocați, pe care consumatorii sunt tentați să le înțeleagă eronat. De exemplu, legat de clauzele abuzive, consumatorii au tendința să solicite eliminarea din contracte a unor clauze care nu au absolut nicio legătură cu caracterul abuziv. În multe cazuri unele bănci au renunțat la comisionul de administrare. Și atunci, consumatorii știind acest lucru, de multe ori preiau și ideea greșită cum că acesta ar fi interzis de lege.
Apoi, mai sunt cereri pentru creditele în franci. Încă mai există astfel de situații, din păcate. Întotdeauna în aceste cazuri tindem către o reducere de sold care să compenseze cumva evoluția francului.
Nu în ultimul rând sunt tot mai multe cereri care pleacă de la situațiile de fraudă. Așa cum am spus, în aceste cazuri soluția vine din partea băncii, pentru că nu prea avem ce negocia, din moment ce, în majoritatea cazurilor, greșeala aparține consumatorilor care și-au divulgat datele personale și au facilitat aceste fraude.
- Un consumator poate participa în mai multe concilieri? Dacă, să zicem, am obținut ceva, dar mi s-a schimbat din nou situația financiară, mai pot solicita o conciliere?
Valentin Cocean:
Desigur, chiar au fost cazuri în care au fost consumatori care au trecut prin procedura de conciliere și au revenit pentru că, într-adevăr, s-au schimbat anumite lucruri, iar banca a fost deschisă să accepte și a doua conciliere, pentru că își dorește continuarea relației cu acel client.
Îmi amintesc situația unei consumatoare care avea un credit ipotecar și se afla în pericolul de a-și pierde casa. Până la urmă, după o conciliere îndelungată, banca a acceptat o reducere de sold, consumatoarea și-a păstrat locuința, iar prin soluția pe care am găsit-o ea a continuat să-și achite ratele.
- Băncile acceptă să intre în negociere doar când consumatorul se află într-o situație gravă?
Valentin Cocean:
Aici depinde de bănci. Unele acceptă negocieri mai mult în astfel de situații. Altele intră în negociere și atunci când sunt nemulțumiri ale consumatorilor, nu musai dificultăți în care aceștia se găsesc.
Unele bănci înțeleg că sunt cazuri care presupun doar înțelegerea problemei semnalată de client, altele se implică substanțial și în acordarea de beneficii. Important este ca lucrurile să se așeze. Nu neapărat din perspectivă legală, cât din perspectiva consumatorului că a primit ceea ce a considerat el că i se cuvine.
De exemplu, recent am gestionat negocieri în care consumatorii se aflau deja în executare silită. Negocierea s-a purtat tot cu banca, pentru că noi nu avem nicio autoritate față de executorul judecătoresc, iar cine plătește taxele de executare reprezintă un capitol separat în negocierea consumator-bancă.
Scopul negocierii este să repunem creditul în plată, eventual după o restructurare a lui, astfel încât consumatorul să reia plata unor rate pe care în mod real își permite să le achite. Lucrurile vor continua, nu neapărat ca înainte, poate chiar mai bine decât erau înainte de a fi declarat scadent și de a se recurge la procedurile de executare.
- Ce inovații recente au potențialul de a aduce îmbunătățiri relației consumator-bancă?
Vladimir Kalinov:
Integrarea tehnologiei în consultanța față-în-față și interacțiunea prin intermediul spațiului digital sunt trendurile cele mai importante pentru viitorul imediat.
Noi credem că relația umană continuă să fie foarte importantă, mai ales pentru produse complexe cum sunt asigurările sau investițiile. Dar, pentru produse mai simple, clienții preferă interacțiunea digitală. Peste 60% dintre clienții noștri interacționează în fiecare zi prin aplicație cu banca.
Când apar probleme în relația consumator-bancă încercăm mereu să găsim soluții, inclusiv prin intermediul CSALB. Ca să fiu onest, discutăm cu oamenii care chiar au probleme. Până la urmă, faptul că poți auzi că un prieten s-a înțeles cu banca, iar tu vrei să obții aceleași beneficii, nu este o abordare corectă după părerea mea. Pentru că fiecare caz este unic.
Taguri: aplicatie mobile banking credite ipotecare credite de consum Raiffeisen Bank reclamatie banca banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) credite nevoi personale credite pentru locuinte credite imobiliare frauda online
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Beneficiarul unui credit trebuie sa stie ce solutii are daca nu poate plati rata
La finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, numărul negocierilor dintre consumatori și bănci în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a ajuns la 815, cel mai mare număr din cei aproape 9 ani de activitate ai detalii
IFN-urile nu vor sa rezolve reclamatiile clientilor prin CSALB
De la începutul anului românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului detalii
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii
Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie
• Observăm creșterea fraudelor cibernetice în care oamenii care fac plăți sunt păcăliți și pierd mulți bani • Mă surprinde naivitatea celor care cred că pot câștiga bani mulți și detalii
- Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor
- Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate
- Scaderea ratei la credit trebuie insotita de o regandire a modului de viata
- Bancile nu pot face nimic daca se divulga datele de logare sau PIN-ul
- Cei care nu-si pot plati creditele in CHF pot apela la CSALB
- Impacarea cu banca sau IFN-ul prin CSALB, o alternativa la falimentul personal si darea in plata
- Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare
- Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit
- Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori
- Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală, în scădere la 1,8% în Zona Euro
- -4,57% din PIB, deficit bugetar după primele opt luni ale anului
- România a păstrat prima poziție în UE la inflația anuală
- Deficitul contului curent, peste 15 miliarde euro după primele șapte luni
- Inflația anuală a scăzut la 5,1%
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
- 18 miliarde euro, deficit comercial după primele șapte luni ale anului
- Deficit bugetar de peste 4% din PIB după primele 7 luni ale anului
- Pe ultimul loc la alocările bugetare pentru cercetare-dezvoltare. Sumă ridicolă pentru sănătate
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
- Deficitul comercial, în creștere de la o lună la alta
- Prețurile industriale, aproape la fel ca în luna precedentă
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Eroare aplicație
Am avut ora și data din setările telefonului date pe manual și nu se deschidea BT Pay, în ... detalii
-
O.P. Condiționat către Exim Bank
Valoarea creditului de refinanțat era 7300 lei și am platit 500 lei comision Exim Bank, O.P. ... detalii
-
O. P. Condiționat Exim Bank
Am făcut credit de refinanțare la BRD. BRD a trimis O.P. condiționat către Exim Bank pentru ... detalii
-
TLV pe bursa
Aceste obligatiuni pare ca au fost scoase si pe bursa cu simbol / ISIN: TLV28E / ROTLVADBC023. Insa ... detalii
-
Răspuns
Viorel, poliția locală nu poate ajuta cu așa ceva și nici nu te îndrumă, unde ai putea să ... detalii