BANCI | Ultima Ora

Legea insolventei persoanelor fizice: Guvernul a adoptat Hotararea privind constituirea Comisiilor de insolventa

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-01-13 20:30

Guvernul a adoptat Hotărârea prin care se vor constitui Comisiile de insolvență la nivel central și teritorial, una dintre etapele incluse în Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice, se arata intr-un comunicat de presa.

Comisia de insolvență la nivel central va avea cinci membri titulari și cinci supleanți, numiți pentru un mandat de trei ani, în maximum 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ adoptat astăzi.

Aceștia vor fi desemnați de către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Oficiul Național al Registrului Comerțului și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Ședințele Comisiei de insolvență la nivel central se desfășoară trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, iar activitatea este sprijinită de către un aparat tehnic format din șase angajați.

Principalele responsabilități ale acestei comisii sunt:

 Întocmește și actualizează, cel puțin de două ori pe an, lista administratorilor procedurii și lichidatorilor pentru procedura insolvenței persoanelor fizice, precum și a evaluatorilor din corpul propriu, cel puțin bianual;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic şi aprobă prin decizie a preşedintelui, criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil şi propune preşedintelui publicarea anuală a criteriilor actualizate;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă prin decizie a preşedintelui, criteriile pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor şi ale familiilor lor, cu luarea în considerare a Legii şi a Legii locuinței;

 Întocmește, cu sprijinul aparatului tehnic, şi aprobă prin decizie a preşedintelui, formularul tipizat de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare, precum și alte formulare necesare pentru implementarea Legii;

 Elaborează structura și curricula de formare profesională a membrilor comisiilor de insolvență și a aparatului tehnic;

 Elaborează ghiduri, studii și statistici privind aplicarea procedurilor prevăzute de lege și organizează acțiuni și/sau campanii de informare a publicului.

La nivel teritorial, vor fi constituite 42 de comisii de insolvență, formate din reprezentanți ai Ministrului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Ministerului Finanțelor Publice și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Membrii comisiilor de insolvență la nivel teritorial urmează cursuri de specializare în insolvența persoanei fizice, precum și în alte domenii relevante pentru aplicarea acestei proceduri, în 3 luni de la desemnare, precum și cursuri de formare continuă. Activitatea acestor comisii va fi sprijinită de un aparat tehnic.

Comisiile de insolvență la nivel teritorial vor avea, în principal, următoarele responsabilități:

 Îndeplinesc atribuțiile prevăzute de lege în sarcina comisiei;

 Verifică, din oficiu sau la sesizarea administratorului procedurii sau a oricărui creditor, dacă debitorul prin acțiunea sau omisiunea lui pune în pericol executarea planului de rambursare;

 Transmite comisiei de insolvență la nivel central propuneri în vederea modificării și/sau completării normelor legislative, pentru elaborarea de ghiduri, studii, statistici privind aplicarea prevederilor legale și contribuie la acțiuni sau campanii de informare publică pentru a facilita accesul debitorilor la procedurile acestei Legii privind insolvența persoanelor fizice.

Prin aparatul tehnic, Comisiile de insolvență la nivel teritorial are și atribuții legate de:

 Punerea la dispoziția debitorilor a formularului de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare și acordarea de sprijin în vederea completării;

 Primirea și înregistrarea cererilor debitorilor pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor, precum și cele referitoare la aplicarea procedurii simplificate de insolvență.

 Verificarea executării planului de rambursare de către debitor, pe baza rapoartelor de informare întocmite de administrator, pe care le supune avizării comisiei.

Informații suplimentare:

În ședința din 23 decembrie 2015, Guvernul a adoptat prorogarea cu un an a termenului de intrare în vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice, respectiv, până la 31 decembrie 2016.

În 28 decembrie 2015, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri a prezentat Planul de acțiune al implementării Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice, ce conține măsurile necesare pentru pregătirea implementării acestei legi, etapele, termenele de realizare și responsabilii.

Proiectul de Hotărâre de Guvern poate fi consultat la adresa: http://anpc.ro/articol/731/autoritatea-nationala-pentru-protectia-consumatorilor-publica-forma-actuala--a-proiectului-de-hg-privind-constituirea-comisiilor-de-insolventa-la-nivel-central-si-teritorial--ce-implica-o-serie-de-observatii-rezultate-din-procesul-de-consultare-publica-si

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



BRD scumpeste substantial comisioanele

BRD majoreaza semnificativ comisioanele standard aferente operatiunilor derulate la ghisee si online de persoane fizice, precum transferurile, retragerile de numerar sau administrarea unui cont. Comisionul lunar pentru administrarea unui cont curent standard, in detalii

CEC Bank acorda fermierilor credite cu o parte din dobanda subventionata de stat

• CEC Bank este prima instituție bancară care a transmis solicitări către FGCR pentru obținerea acordurilor de finanțare granturi în cadrul Programului guvernamental CEC Bank susține finanțarea agriculturii românești prin acordarea detalii

Patria Bank acorda fermierilor credite pentru achizitia de produse agricole Agrii

Începând cu aceasta lună, Patria Bank oferă în parteneriat cu Agrii soluții pentru fermierii care au nevoie de finanțare pentru achiziția de inputuri agricole și obținerea unor recolte bogate și profitabile, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

Taxa de pod Fetesti (peaj) si vinieta de Ungaria (huvinieta) se pot cumpara si din aplicatia CEC Bank

• CEC Bank oferă totodată clienților săi posibilitatea să își actualizeze adresa de e-mail folosită în relația cu banca, direct din CEC app  CEC Bank oferă clienților săi, începând din această lună, posibilitatea detalii

 



 

Ultimele Comentarii