ING le-a luat clientilor de doua ori banii de pe carduri, iar Home Bank si Call Center-ul nu functioneaza; ACTUALIZARE: ING anunta ca a restituit banii clientilor, Home Bank este functional
Autor: Bancherul.ro
2018-10-08 16:49
ING Bank a anuntat ca pana la ora 21 a restituit clientilor banii luati de doua ori de pe cardurile utilizate incepand de vineri la plati si retrageri de bani de la bancomate, din cauza unei erori de procesare.
Insa aplicatia de online banking Home Bank este in continuare doar "partial disponibila".
UPDATE 09 octombrie, ora 8: Home Bank a redevenit functional peste noapte.
"Luni, 8 octombrie, putin dupa ora 14.00, ING Bank Romania a identificat dublarea unor tranzactii realizate cu cardul si procesate in aceasta zi.
Banca a identificat situatiile urgente ale unor clienti si a discutat cu acestia pentru a corecta tranzactiile si a regla punctual contul clientilor cat mai repede cu putinta. Eroarea a fost confirmata ca fiind una operationala, fara impact asupra altor procesari ale bancii. Clientii nu vor suporta costuri in urma acestei situatii, in comisioane sau taxe.
Toate tranzactiile au fost corectate si sumele reglate pana la ora 21.00 ale aceleiasi zile.
In urma acestei situatii a crescut considerabil volumul de trafic in platforma de internet banking ING Home’Bank, ceea ce a dus la un acces mai dificil in aplicatie.
ING Bank regreta sincer disconfortul pe care clientii l-au resmitit in aceste ore si ia masurile necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor", a anuntat ING.
Home Bank are probleme de functionare
Home Bank, aplicatia de online banking a ING, nu a mai functionat astazi, dupa ce clientii bancii au aflat ca banca le-a luat de doua ori banii de pe carduri pentru platile efectuate in weekend, astfel ca s-au grabit sa-si verifice conturile si sa sune la call center, suprasolicitand linia telefonica si aplicatia de internet/mobile banking, dupa cum a explicat banca.
Unii clienti ai bancii s-au plans ca au ramas fara bani pe card, dupa ce le-au fost incasate platile de doua ori de catre ING.
Clientii au acuzat ING ca nu i-a informat despre aceasta problema, desi aceasta a aparut inca de vineri: "Suma dublata la tranzactii in contul meu e de la o plata facuta vineri, 5 octombrie, ora 15;30", a precizat un client ING, informatie confirmata si de altii.
ING a postat pe pagina sa Facebook anuntul privind problema dublarii sumelor de bani abia astazi, in jurul orei 17, dupa reclamatiile clientilor si aparitia stirilor in presa, iar pe site-ul ING.ro nu a fost publicat niciun anunt. De asemenea, banca nu a difuzat un comunicat de presa, ci doar a raspuns la intrebarile jurnalistilor.
"O parte dintre clienti ING au putut vedea astazi tranzactii dublate in extrasul lor de cont.
Cauza vine dintr-o eroare operationala, in care unele fisiere de plata decontate astazi au fost procesate de doua ori. Eroarea nu a afectat in niciun fel alte servicii si sisteme ING.
Clientii vor putea vedea sumele restituite in contul lor pana la finalul zilei. Ne cerem scuze clientilor care au intampinat dificultati in acest sens si le multumim pentru intelegere", a fost anuntul ING.
De fapt, anuntul ING este incorect: clientilor bancii li s-au luat, efectiv, banii din conturi, nu doar"au vazut tranzactii dublate", iar unii care au facut plati mai mari si au avut putini bani pe card, chiar au ramas fara niciun ban pe el.
De asemenea, ING spune in anunt ca "eroarea nu a afectat in niciun fel alte servicii si sisteme ING", insa marea problema e ca eroarea a determinat blocarea aplicatiei Home Bank si a telefonului de contact (call center).
In prezent, aplicatia de online banking Home Bank si serviciul call center nu sunt functionale, multi clienti plangandu-se ca nu se pot loga si nu pot lua legatura cu banca: “Sistemul este temporar indisponibil! Ne cerem scuze pentru inconvenient! Va rugam reveniti!”
"Din cauza volumului mare de apeluri, liniile de suport sunt blocate momentan", a precizat banca.
Aceeasi problema a cauzat si disponibilitatea partiala a Home Bank: "din cauza volumelor mari de log-in pe care le-am inregistrat cand clientii isi verificau contul, am inregistrat un delay in timpul de logare", au precizat reprezentantii ING.
Serviciul Call Center a redevenit functional in jurul orei 19,15, conform site-ului ING - starea serviciilor, insa aplicatia Home Bank este in continunare indisponibila.
Home Bank aparea, la ora 23, la starea serviciilor ING, ca avand "disponibilitate partiala".
ING, acuzata ca nu si-a informat clientii
ING a fost acuzata de clienti ca nu i-a informat cu privire la problema dublarii tranzactiilor cu cardul:
"Având în vedere ca se cunoaște (de către dvs.) problema dublării sumelor utilizate la plata cu cardul la comercianți, corect din partea dvs. ar fi fost sa ne anunțați printr-un SMS. Eu acum am verificat cardul și am constatat aceasta eroare... Am încercat sa va sun.. dar mi se comunică sa va sun mai târziu deoarece aveți toate liniile ocupate. Recunosc că aveam așteptări mai mari de la această bancă."
"Poate imi explica si mie cum este posibil ca toate tranzactiile de vineri sa fie dublate? Cum este posibil sa existe o astfel de eroare si cum ING-ul nu a anuntat in momentul descoperirii ei? Macar un mail la client", a reclamat un alt client.
"Anuntati dupa ce duduie toata presa si oamenii se plang pe toate retelele sociale.
Cand de fapt trebuia sa faceti acest anunt inaintea tuturor, daca erati o banca transparenta. Rusine ING!", a scris cineva pe pagina Facebook a ING.
"Pe langa suma dublata, nici serviciul SMS alert nu a functionat corespunzator, respectiv nu am fost informat ca a fost operata aceasta suma nu o data, ci chiar de doua ori...pentru ce platim bani pe acest serviciu daca nu functioneaza corespunzator?", s-a plans un client ING.
"Serviciul SMS de ce nu a functionat sa anunte imd tranzactia? De exemplu eu am facut o retragere de la AMT sambata, serviciul SMS a functionat, dar astazi cand sa platesc cu cardul, am primit eroararea "fonduri insuficiente", mi-a dublat suma! De ce nu a functionat SMS? Pentru ce platim acest serviciu?", reclama alt client ING.
"BIG DISLIKE pentru cum ati gestionat aceasta situatie, concediati-va PR-ul, trebuia sa fiti asumati si sa dati comunicate, nu sa aflu de la prieteni.
Mi se pare penibila explicatia si complet neadevarata, este imposibil ca intr-un sistem sa nu aveti o validare sa nu poti procesa de doua ori aceeasi tranzactie care are acelasi cod de autorizare!", a acuzat alt client ING.
"La agentia Dristor mi s-a spus ca este o problema tehnica pe care o intampina toate bancile din tara. Frumos mintiti, frumos! Nu voi tolera asemenea eroare din partea niciunei banci, asa ca bye bye ING", s-a plans un client ING.
"Penibil mod de comunicare...am sunat disperat pe toate numerele de telefon si nici urma de Maria (robotul telefonic al ING). Am in cont - 11.790 lei!? O fi bine ING ca nu pot sa folosesc deloc serviciile voastre? Care apropos...sunt din ce in ce mai mult luate dintr-un film de desene animate. Ce sa zic? Imi sugereaza cineva o banca adevarata?"
Raspunsul a venit: "BT, 0 comisioane, cumparaturile normale cu cardul de cumparaturi mi-au adus 700 lei in 5 ani, creditul incheiat confom contractului".
"Ar fi trebuit sa aflu de la voi, nu de la radio", a reprosat un client ING.
"Ati mai avut astfel de probleme in trecut, cand nu mergea nici homebank-ul, nici call center-ul, nici nimic...ce sisteme informatice si IT-isti exista in spate? Cand pica, va pica tot?
Sunteti praf pe partea de comunicare, asta e cel mai deranjant in situatii din astea: lipsa de comunicare. Trebe sa intre lumea pe Feisbuc, altfel nu se poate lua legatura cu voi. Voi si cand o gherliti, o gherliti serios si va sar toti in cap", spune altcineva.
"Mi se pare penibil ca a trebuit sa aflu din presa despre asta si nu ati fost in stare sa trimiteti un SMS", adauga alt client.
"Eu am aflat din presa ca mi s-au dublat tranzactiile. De ce nu trimiteti SMS la utilizat sa stie si el? Macar ma opream din cumparaturi! Pentru ce platesc mentenanta, ca sa aflu de la altii ce probleme are ING?", s-a plans alt client.
"Prost comunicat, prost gestionat si se intampla a doua oara in 2 luni. Asta mi se pare grav. Ca pot exista asemenea situatii tehnice, inteleg, dar ca le gestionati atat de prost, nu prea pot sa accept. Poate ar trebui sa caut alt banca..."
Clientii ING cer despagubiri
Alti clienti au cerut despagubiri pentru ca nu-si pot utiliza banii:
"As vrea sa stiu cum vom fi despagubiti in acest caz pentru perioada in care nu putem dispune de banii nostri? Cine isi asuma raspunderea pentru aceasta situatie? Azi aveam scadenta unui credit pentru care probabil ca mi se vor aplica dobanzi restante. In acest caz cine suporta?", a intrebat pe un client, pe pagina Facebook a ING.
ING a raspuns: "Lucram la remedierea situatiei si la returnarea sumelor in conturile clientilor in cel mai scurt timp posibil.
In cazul in care o sa ai dobanda penalizatoare pentru neplata, ne poti lasa mesaj privat pentru a gasi o solutie benefica pentru tine."
"E bine ca aflam din media, nu de la voi. Ceva despagubiri pentru aceasta eroare?", a intrebat un client.
"ING mi-a papat banii, imi dati dobanda la ei? Ma despagubeste cineva ca nu pot sa fac tranzactii acum?", intreaba alt client.
"Draga ING, de ce nu am primit alerte si pentru dublarea tranzactiilor? Furtul mascat de aceasta eroare!!! Cand ne recuperam banii? Vreau dobanda si compensatii pentru aceasta neplacere!", a cerut un client.
"Trebuie sa verificam si cu ANPC-ul daca ING a procedat corect azi. Prima comunicare oficiala a fost facuta dupa ora 17, iar suportul telefonic a fost 0 - am pierdut aproape o ora incercand sa fiu preluat de un operator. Este surprinzator ca in ziua de azi, cand ai atatea metode prin care iti poti anunta clientii ca ai probleme tehnice, sa nu o faci.
Transparenta nu a existat. Am aflat la ora 3, cand am incercat sa platesc ceva - cand am verificat contul, aveam sold negativ.
As fi apreciat daca as fi primit un e-mail prin care sa fiu anuntat de aceste probleme, ori un mesaj inregistrat pentru varianta suportului prin telefon", spune un client ING.
Clientii ING cred ca e o problema grava si trebuie sa se mute la alta banca
Unii clienti vechi ai ING cred ca aceasta este o problema grava, mai ales ca banca a trecut des in ultima perioada prin astfel de incidente, astfel ca apreciaza ca trebuie sa se mute la alta banca.
"Dpmdv o eroare foarte grava, mai ales pentru faptul ca a durat mai multe zile?! Adica voi chiar inchideti pravalia in weekend? Nimeni on call?", crede un client ING.
"ING, asta este un incident grav! Puteti sa faceti ceva cu scuzele voastre de prost gust, oferite dupa ce a aparut in presa! Sistemul e setat sa nu permita dublarea retragerilor, cineva a facut ceva mai mult prin sistemul ala si voi acoperiti mizeria acum", a acuzat un client ING.
"Sunt cient ING de peste 10 ani si mereu am fost impresionat de serviciile dvs., primii care au introdus conceptul de self-bank, comisioane mici, depuneri cash direct la bancomat.
Insa astazi sunt dezamagit, cum e posibil asa ceva? Daca aveam o tranzactie de 10.000 de RON si mi-o dublati, ce faceam? Pana rezolvati voi problema nu aveam acces la bani!!! Incredibil asa ceva!", s-a revoltat un client ING.
"Marea problema e ca au aparut brese din ce in ce mai multe si mai dese...eu am facut o plata catre o facultate prin home bank, dar nu mi-a aparut absolut nimic ca plata s-ar fi efectuat, asa ca am facut o noua trazactie, care s-a efectuat instantaneu. A doua zi am aflat ca se efectuase si prima tranzactie. ING mi-a spus ca nu mai au ce sa faca si sa contactez beneficiarul", a replicat altcineva.
"Au brese in sistem de ceva timp si asta nu e bine deloc, fiindca dau chix de ceva timp. Nu stiu daca este conducerea deficitara, dar ma gandesc serios sa ma mut de la ei", ameninta alt client.
"In urma cu 3 luni am cumparat un bilet de avion si mi s-au retras de doua ori banii din cont. Imediat am sunat la relatii cu clientii si stimabilul de operator m-a certat ca nu am stiut sa fac pata ok, cu toate ca i-am anuntat in nenumarate randuri ca am primit un singur cod de confirmare a platii.
A doua zi, o operatoare mai amabila mi-a comunicat ca banii mi se dau inapoi numai daca linia aeriana imi da raspuns oficial ca nu au retras de 2 ori banii, raspuns care trebuie sa ajunga la ING.
Intr-un final mi-am recuperat banii cu mult stres si nervi intinsi la maxim!", s-a plans alt client ING.
"Oricum o sucesti si invartesti, draga ING, un lucru e sigur: aveti probleme mari de tot, atat cu gestionarea relatiilor cu clientii in momente de criza precum acesta, cat si pe partea de informatica.
Daca mai punem si problemele pe care le aveti cu justitia din Olanda si Belgia, imaginea de banca de incredere a cam palit in ultimii ani", suna un verdict.
"In 2005 cand mi-am deschis cont la ING Bank, erati o banca revolutionara, un concept nou, occidental, care-ti dadea incredere. Viitorul suna bine pe atunci...Acum constat cat de multi v-ati romanizat intre timp.
Din 2016 incoace te intrebi: oare azi voi putea retrage numerar? Oare Homebank va merge? Oare mai gasesc banii in cont?
Toate astea fac parte din "normalitatea" cu care v-ati obisnuit clientii din septembrie 2016 incoace..."
"De ce aflam din media despre aceasta problema si nu a existat pana la aceasta ora o comunicare oficiala din partea ING asupra problemei grave care are loc? Clientii fac banca asta sa mearga, chiar asa lipsa de respect?"
"Comunicare jenanta! Nu ati fost in stare sa trimiteti un mail sau sms la clienti. Multi au ramas fara bani pe card, au fost pusi in situatii jenante. Un incident extrem de grav! Sunt curios cum o sa despagubiti clientii...
O alta optiune de informare ar fi fost sa puneti un mesaj despre acest incident, atunci cand clientii au sunat la serviciu clienti! Dezamagire totala!"
ING a inceput sa returneze banii clientilor
Unii clienti ING semnaleaza ca banca a inceput sa le returneze banii, dar nu in totalitate.
"La mine s-au remediat doar platile cu cardul, nu si extragerile de la bancomat, care sunt mai mari", a precizat un client.
ING a raspuns, pe Facebook: "Reglarile se fac treptat. Te asiguram ca fiecare tranzactie dublata o sa fie reversata."
(stire in curs de actualizare)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?
Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii
Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani
Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii
Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii
Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii
Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum
Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii
- Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online
- Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online
- Cum poti fi inselat cu actualizarea datelor in aplicatia George BCR
- Linia de credit este noul instrument de tortura al IFN-urilor
- Este normal ca IFN-urile sa nu-si ajute clientii care nu mai pot plati creditele si sa-i execute silit?
- Topul bancilor cu cele mai bune dobanzi la depozitele in lei
- In atentia BNR: mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei!
- Profitul bancilor atinge un nou record, de 13,7 miliarde lei, in 2023
- Am vazut 17 clipuri false cu Mugur Isarescu, pe Facebook, intr-o singura zi
- De ce nu opreste Facebook videoclipurile trucate cu Mugur Isarescu?
Profil de Bancher
-
Mircea Busuioceanu, Vicepresedinte, Divizia Risc
Raiffeisen Bank
Mircea Busuioceanu este membru al echipei ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
- Deficitul contului curent, redus cu 17%
- Inflatia a încheiat anul 2023 la 6,61%, semnificativ sub prognoza oficială
- Deficitul contului curent, redus cu o cincime după primele zece luni ale anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
Analize economice
- Rezultatul economic pe 2023, tot +2,1% dar cu 7 miliarde lei mai mare
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Deficitul comercial lunar a revenit peste cota de 2 miliarde euro
- România, 78% din media UE la PIB/locuitor în 2023
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, imediat sub pragul de 50% din PIB la începutul anului 2024
- Deficitul bugetar, deja -1,67% din PIB după primele două luni
- Datoria publică, sub pragul de 50% din PIB la finele anului 2023
- Deficitul bugetar, din ce în ce mai mare la început de an
- Deficitul bugetar după 8 luni, încă mai mare față de rezultatul din anul trecut
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- Producția industrială pe februarie, cu aproape 7% sub cea din urmă cu cinci ani
- Inflația anuală a revenit la nivelul de la finele anului anterior
- Pensia reală de asigurări sociale de stat a crescut anul trecut cu 2,9%
- Producția de cereale boabe pe 2023, cu o zecime mai mare față de anul precedent
- România, țara UE cu cea mai mare creștere a costului salarial
Statistici
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Comerțul cu amănuntul, în expansiune la început de an
- România, pe locul 2 în UE la creșterea comerțului cu amănuntul în ianuarie 2024
- Comerțul cu amănuntul, în creștere cu 1,9% pe anul 2023
- Comerțul cu amănuntul, în creștere pe final de an
- Comerțul cu amănuntul, stabilizat la +2% față de anul anterior
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Refuz de plată la o benzinărie suma de 103 euro
Mi s-au retras de două ori suma de 48 euro și suma de 103 euro suma corectă este de 48 de euro ... detalii
-
nevoia de banci
De ce credeti ca acum nu mai avem nevoie de banci si firme de asigurari? Pentru ca acum avem ... detalii
-
Mda
ACUM nu e nevoie de asa ceva .. acum vreo 20 de ani era nevoie ... ACUM de fapt nu mai e asa multa ... detalii
-
oprire pe salariu garanti bank
mi sa virat 2500de lei din care a fost oprit 850 de lei urmand sa mi se deblocheze restul sumei ... detalii
-
Amânare rate
Buna ziua, Am rămas în urma cu ratele , va rog frumos sa ma ajutați cumva , soțul a pierdut ... detalii