ING are iar probleme cu Home Bank: nu functioneaza de peste 12 ore (Actualizare: aplicatia este acum functionala, dupa 20 de ore de intrerupere)
Autor: Bancherul.ro
2017-12-15 14:03
ING a anuntat in urma cu doua ore, in jurul orei 12, (vineri, 15 decembrie 2017) ca aplicatia de internet/mobile banking Home´Bank nu functioneaza, insa cardurile pot fi utilizate pentru plati si operatiuni la bancomate (ATM).
De asemenea, clientii care au urgente pot sa-si consulte soldul si sa efectueze plati intre conturile ING sunand la call-centerul ING (*2464, 031 406 2464, 021 403 83 04 pentru persoane juridice) sau apeland la automatele self bank din cadrul sucursalelor ING.
Purtatorul de cuvant al ING, Silvia Jalea, a precizat, la aceasta ora (16:00), pentru Bancherul.ro, ca nu este vorba de o problema grava, fiind afectata doar aplicatia Home Bank, nu si alte sisteme ale bancii.
Inca nu se stiu cauzele erorii si nici ora cand aplicatia va fi din nou disponibila, insa ING ne va tine la curent.
"Clientii ING pot utiliza cardurile pentru cumparaturi, iar in reteaua de Self’Banks pot verifica fondurile, retrage bani sau pot face plati intre conturile ING in parametrii normali.
Oferim suport clientilor nostri prin echipa de Call Center pentru operatiuni urgente in HomeBank. O echipa extinsa de call center este disponibila 24 din 24 de ore la numerele de telefon *2ING sau 031.406.24.64.
Intreaga echipa ING lucreaza la remedierea situatiei si restabilirea completă a funcționării sistemului Home’Bank. Continuam sa ne informam clientii prin intermediul ing.ro si pe canalele de social media", spune reprezentanta ING.
Problemele au inceput in urma cu un an
ING a avut frecvent, aproape lunar, in ultima perioda, probleme cu aplicatia Home Bank, dupa incidentul major din 10 septembrie 2016, cand tot sistemul informatic al bancii a fost nefunctional aproape intreaga zi dupa ce baza de date a bancii a fost afectata de un exercitiu de simulare a stingerii incendiilor. (vezi aici detalii)
Clientii ING s-au plans ca nici astazi nu functioneaza Home Bank, mai ales ca este zi de salariu:
"Salariatii isi asteapta salariile si firma nu poate face plati. aplicatia nu functioneaza", anunta un client al ING pe site-ul Bancherul.ro, intr-un comentariul la articolul din 28 octombrie, cand de asemenea Home Bank a avut probleme de functionare.
O sumedenie de comentarii au aparut si pe pagina Facebook a ING (ING Web Cafe), unde clientii s-au plans de problemele frecvente ale Home Bank:
"iaaaaaaaaaarrrrrrrrrr ?????????"
"In ultimul timp au fost numai probleme cu home bank-ul".
"Eu iubesc banca asta dar se intampla cam des, mai ales in week-end si in ziua fatidica de salariu...ceva e putred, IT-istii lor nu fac fata."
"Cum e posibil sa blocati chiar pe 15 Home Bank-ul la o banca orientata pe servicii virtuale?"
"Din pacate cam saptamanal apar aceste caderi..."
"De dimineata nu merge, as cam avea nevoie de una alta... plus ca vreau sa fac o rezervare pe booking si imi tot da card invalid."
"Nu merge nici plata catre furnizori prin internet, apare eroare la 3D secure. Ce se întâmplă, suma va fi retinuta?"
"Nu am auzit la alte banci sa pateasca la fel...sunt fan ING si nu vreau sa ma indrept catre alta banca, dar daca pe viitor faceti la fel, o sa plec cu serviciile de la voi."
"Probleme ca ING-ul nu mai are nicio banca in Romania. Este inadmisibil sa nu poata asigura in mod constant si fara probleme serviciile asumate".
"Si nici numarul 021.402.83.91 nu functioneaza. V-a picat tot?"
"Rușine, ING Web Café... Măcar dacă ati fi anunțat!!!"
"Pe cand si un sistem de anunt prin SMS cand HomeBank este indisponibil?"
"Pentru o banca axata pe tranzactii online sau la bancomat aveti un sistem de internet banking slab."
Ce s-a intamplat si cand isi va reveni?
Multi clienti au intrebat cand va redeveni functionala aplicatia, insa nu au primit niciun raspuns, desi la precedentele incidente de acest gen banca reactiona aproape la fiecare comentariu.
Acum, Facebook afiseaza ca unii clienti au primit raspunsuri in privat (prin mesaje private, nu publice).
"Cand se remediaza?" Niciun raspuns.
"Si din cate se pare....nici nu au tupeu sa rasp macar unuia dintre noi..."
"Am primit raspuns ca dureaza cateva minute, a trecut o ora si nimic!"
"Cand rezolvati problema? Am incercat sa aflu de la Serviciul Clienti. Din pacate nu dau de nimeni."
"Mie mi s-a raspuns ca nu pot estima cand se va remedia problema."
"ING, mai reusim si noi sa facem plati astazi?"
"Va miscati si voi mai cu talent? Daca si eu mi-as tine clientii cu site-urile offline peste 2 ore as ramane fara clienti...Sunt client ING din 2006 dar daca o tineti tot asa..."
ING nu a raspuns public la nicio intrebare pusa de clienti pe Facebook.
Un nou mesaj de la ING
La aceasta ora (15:25) pe site-ul ING continua sa apara informatia ca serviciul Home Bank este indisponibil, dupa aproape trei ore de la postarea anuntului pe Facebook.
De asemenea, pe Facebook si site-ul ING.ro a fost postat un nou mesaj, in care nu se ofera detalii privind cauza incidentului si nici cand va fi rezolvata problema:
"Echipa ING lucreaza la remediere cat de rapid. Intre timp, aveti acces in continuare la banii dumneavoastra:
- puteti efectua plati cu cardul la comercianti
- retrage/depune bani si verifica soldul la ATM
- puteti efectua plati, verifica soldul, si printa extrasul de cont la multimatul din ING Self´Bank
-puteti efectua plati apeland call center-ul ING
Ne cerem scuze si va multumim pentru intelegere. Revenim de indata ce avem vesti."
Clientii ING comenteaza
Cineva suspecteaza ING ca ar fi fost victima unui virus:
"Eu cred ca e ceva virus...dupa ce am incercat sa folosesc Home Bank cu putine minute inainte de crashul total, telefonul meu ma informa ca m-am infectat cu 4 virusuri, toti in limba turca! Ptiu drace! Noroc ca i-am tamaiat cu anti/clean si alte virucide. Astept raspunsuri, desi cred ca sunt prea optimista. Icep sa devin "umpic" paranoica si sa cred in conspiratii si atacuri electronice."
"Virusii aia turci (ca in IT nu sunt virusuri) sunt niste Balarii de la antivirusul tau", a venit o replica.
Surprinzator este ca ING nu raspunde la niciun mesaj pe Facebook, desi la precedentele incidente de acest fel era foarte prompta.
"Cred ca tot bugetul vostru a fost alocat pe reclame. Sunteti din nou penibili. Dezamagit total, de luni caut o alta banca."
"Nici macar in call center nu pot sa sun...intra un ton care-mi aduce aminte de fax."
"Reteaua de Self-Bank nu functioneaza. Tocmai am incercat. Dupa introducerea pin-ului se inchide sesiunea iar cardul este restituit..."
"Nu merge de mai bine de 8 ore..."
"Am plecat de la BCR si am cazut din lac in put..."
"De peste un an de zile nu mai sunt capabili sa asigure in mod constant serviciile bancare asumate".
ING nu rapune in continuare la mesaje...
Clientii ING se plang ca nu li se raspunde la mesajele in care intreaba cand va functiona din nou Home Bank:
"Credeti ca ne puteti da si noua un raspuns in legatura cu serviciul dvs de home bank? Stam si asteptam, va si scriem si nu raspundeti, foarte mare profesionalism, nici la Call center nu se raspunde..."
Ora 19:30
Comunicat ING: Serviciul Home’Bank este momentan indisponibil
Serviciul Home’Bank este momentan indisponibil, problema tehnică identificată fiind în faza de logare în aplicație.
Clienții ING pot utiliza în continuare fondurile proprii, pot face plăti cu cardul, iar în rețeaua de Self’Banks își pot verifica fondurile, pot retrage bani sau pot face transferuri între conturile ING.
Oferim suport clienților noștri prin echipa de Call Center pentru operațiuni urgente în Home’Bank. O echipă extinsă de Call Center este disponibilă 24 din 24 de ore la numerele de telefon *2ING sau 031.406.24.64.
Întreaga echipă ING lucrează cu maximă prioritate la remedierea situației și restabilirea completă a funcționării Home’Bank. Toate tranzacțiile care nu au putut fi procesate astăzi vor fi operate luni la prima oră.
Continuăm să ne informăm clienții prin intermediul ing.ro și pe canalele de social media.
Apel disperat
Un client ING a postat pe Facebook un apel disperat:
"Va rog insistent, nu va mai bateti joc de noi! Rezolvati cat mai repede aceste probleme! De prea multa vreme (ani), aveti asemenea neconformitati. Dati dovada in prea multe randuri de lipsa de profesionalism. Oare nu va este rusine de noi, deloc? Schimbati ceva: sistem, oameni, servere, management nu stiu, faceti ceva. Folosim acest sistem de plati online lunar si suntem dependenti de el."
Informarea clientilor ramane o problema
"M-as fi asteptat ca persoanele juridice sa fie anuntate prin e-mail despre problemele cu platforma Homebank. Sau daca sunt lucrari programate deasemenea sa fie anuntati. Astazi este vineri si nu am putut sa fac platile necesare... maine nu se proceseaza, poimaine la fel... asa ca voi plati cu intarziere factura. Nu am in zona Self´Bank pentru a incerca sa vad daca merge (nu locuiesc in oras). Sper pe viitor persoanele juridice macar sa fie anuntate, informate prin e-mail."
Dezamagirea e mare
"Erați cei mai buni, v-am recomandat la toți prietenii mei și acum aceștia rad de mine. Serviciile voastre sunt tot mai proaste. Cat poate dura sa rezolvați o problema soft. Sunteți totuși ING, nu aprozarul de la colt. Va mirați ca va pleacă clienții la alte bănci. E vineri 15, zi de salar si voua va pica intreg HomeBank-ingul. OMG."
In jurul orei 20, ING a inceput sa raspunda pe Facebook la mesajele clientilor.
ACTUALIZARE 16.12.2017 ora 9:
Home Bank este din nou functional
ING a anuntat in urma cu o jumatate de ora ca Home Bank este din nou functional, la peste 20 de ore de la indisponibilitatea acestuia.
Nu a fost precizata cauza problemei si de ce a durat atat de mult remedierea acesteia.
"Serviciul ING Home Bank este acum functional. In perioada urmatoare echipa noastra tehnica va continua monitorizarea stabilitatii aplicatiei. Va multumim pentru intelegere si va dorim weekend placut", a fost mesajul postat pe Facebook.
Serviciul Home’Bank este disponibil (comunicat ING):
"Serviciul ING Home´Bank este acum funcțional. Echipa tehnică ING va continua monitorizarea stabilității aplicației în zilele următoare, dat fiind traficul crescut înregistrat în perioada sărbătorilor.
Totodată, dorim să ne informăm clienții că am programat o sesiune de actualizare a Home’Bank-ului în noaptea dintre sâmbătă spre duminică, în intervalul 00:00 – 03:00, când serviciul nu va fi disponibil.
Aplicația de internet banking a companiei a funcționat intermitent pe parcursul zilei de ieri. Clienții ING au fost informați constant cu privire la disponibilitatea serviciului și au fost în contact cu serviciul Call Center pentru realizarea unor operațiuni urgente. Problema tehnică identificată a fost în faza de logare în aplicația Home’Bank.
Niciun alt serviciu ING nu a fost afectat, astfel încât clienții au putut face plăti cu cardul și au putut utiliza rețeaua de Self’Bank și ATM-uri în mod normal. Așadar, au putut face plăți online și la comercianți, au putut retrage sau depune numerar de la ATM-uri și au putut să își verifice conturile în Self’Bank.
Echipa noastră de Call Center este în continuare disponibilă într-o formulă extinsă, 24 din 24 de ore, la numerele de telefon *2ING sau 031.406.24.64."
Suspiciuni privind cauzele incidentului
Unii clienti ai ING s-au plans ca nu le-a intrat salariul pe card, din cauza faptului ca angajatorii cu conturi la ING nu au putut utiliza Home Bank, asadar nu au putut efectua platile.
Fapt care a determinat aparitia unor suspiciuni cu privire la cauzele incidentului:
"Aplicatia noastra a inceput sa genereze erori la logare, nefiind vorba despre mentenanta ci despre o situatie tehnica neprevazuta", a precizat ING.
"Povestea asta este cusuta cu ata alba, dat fiind ca au fost probleme cu incasarile in cont, deci nu doar cu sistemul de internet banking", a comentat cineva pe Facebook.
ING a raspuns ca explicatia incidentului este reala, precizand ca incasarea banilor si aplicatia de internet banking sunt doua sisteme diferite. De altfel, ING nu a avut ieri probleme si cu sistemele de carduri si plati, ceea ce inseamna ca cei care nu si-au primit salariile in cont sunt angajati ai firmelor care au conturi la ING si nu au putut utiliza Home Bank.
Se cer explicatii
In mesajele postate pe Facebook se cer explicatii ING privind cauzele problemei si asigurari ca astfel de probleme nu vor aparea din nou:
"Care a fost problema? Macar o explicatie in linii mari ca sa intelegem si noi ceva."
"Ce masuri veti lua pentru a preveni astfel de probleme similare?"
ING: "Din pacate a fost vorba de o problema tehnica neprevazuta."
"Ma astept sa explicati de unde a aparut problema. Altfel o sa ramana impresia ca nu sunteti stapani pe situatie si ne putem astepta oricand sa se mai intample asa ceva, si nu e ok."
"Ce tot cereti atatea explicatii, asta e, se intampla. Atata dai, atata face. Treci la BCR, dai 7 lei pe luna si aplicatia va functiona perfect."
"Cred ca e cazul sa va faceti o analiza mai serioasa a procedurilor de restaurare a serviciilor si proceselor de business continuity. Probleme de genu asta in mai putin de 6 luni nu arata deloc bine si lasa asa o impresie de amatorism, avand in vedere ca vorbim de un sistem bancar. Sunt si eu foarte curios de un raport distribuit pe mail catre toti utilizatorii cu putin focus pe modul in care garantati ca nu se va mai intampla."
"Cine v-a hackerit asa bine?"
"Cat timp nu dati explicatii despre ce s-a intamplat exact e corect sa presupunem ce e mai rau si ca banii nostri nu sunt in siguranta.
Eu am primit ecrane cu stack trace-uri complete, ceea ce in cel mai bun caz indica vulnerabilitate de information disclosure (folositi Spring cu Java server faces, nu?).
In cel mai rau caz va alaturati si voi "elitei" care dezvaluie atacuri cibernetice cu pierdere de informatii confidentiale dupa 2 ani de la incident."
Taguri: ING Bank
Comentarii
Marian D.Homebank neoperational de 24 de ore
Buna ziua, ma gandesc ca ar putea reprezenta o stire faptul ca serviciul de internet banking "homebank" al Ing Romania nu este functional de aproximativ 24 de ore nu se pot efectua plati, va poate confirma serviciul lor de relatii cu clientii 021 402 8391. Multumesc !
Vasile Coman - Bancherul.ro
Home Bank nu functioneaza
Mersi, Marian, pentru sesizare. Am verificat si intr-adevar "sistemul este temporar indisponibil". Te rog sa ne anunti cand isi revine. Pregatim si stirea.
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Ultima Ora
Din aplicatia BT Pay s-au deschis 10.000 de conturi in 2 luni
Peste 10.000 de persoane au devenit clienți ai Băncii Transilvania în decurs de două luni fără a fi necesar niciun drum la bancă, doar folosind aplicația BT Pay pentru deschiderea contului curent, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Opțiunea Deschidere de cont detalii
Metoda noua de frauda, cu telefoane primite de la falsi angajati BRD
BRD isi avertizeaza clientii cu privire la o noua metoda de frauda, prin intermediul unor telefoane false ale BRD primite de la pretinsi angajati ai bancii: "Atenție la noua tipologie de fraudă de tip spoofing, ce presupune utilizarea frauduloasa a detalii
Unicredit va opri platile cu cardul la anumiti comercianti, pentru prevenirea fraudelor online
Unicredit a decis sa-si asume in contractul standard cu clientii dreptul de a refuza incasarile si platile cu cardul la anumiti comercianti, daca suspecteaza ca este vorba de fraude online. "Banca are dreptul de a refuza ori suspenda incasarea pe conturile clientului si/sau detalii
Bancile isi ajuta clientii care au probleme cu plata creditelor, dupa interventia CSALB
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor („World Consumer Rights Day") este marcată în fiecare an pe data de 15 martie! Această zi promovează drepturile şi nevoile consumatorilor din toată lumea. De la începutul anului, peste 650 de detalii
- Afisarea numelui beneficiarului unei plati, disponibila la opt banci
- Banca Transilvania este al treilea cel mai puternic brand bancar din lume
- BCR si-a sporit profitul cu 32%, la 2,3 miliarde lei
- Banca Transilvania a accelerat cresterea in 2023, majorandu-si profitul cu 20%, la aproape 3 miliarde lei
- Banca Transilvania isi sfatuieste clientii cum sa evite fraudele online
- Sase banci iti arata numele persoanei careia-i trimiti bani, pentru prevenirea fraudelor
- La CEC Bank, platile instant se fac automat, iar comisionul scade la 2,8 lei pentru sume sub 500 de lei
- Banca Transilvania a cumparat OTP Bank Romania
- Probleme de functionare a aplicatiei YOU BRD
- Doar 10% dintre clientii bancilor s-au plans la CSALB de cresterea ROBOR si IRCC
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
- Deficitul contului curent, redus cu 17%
- Inflatia a încheiat anul 2023 la 6,61%, semnificativ sub prognoza oficială
- Deficitul contului curent, redus cu o cincime după primele zece luni ale anului
- Deficitul contului curent, redus cu 24% după primele nouă luni ale anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
Analize economice
- România - prima în UE la inflație, prin efect de bază
- Inflația anuală, în scădere la 7,23%
- Avansul PIB pe 2023, recalculat la 2,1%. Rezultatul nominal, majorat cu circa 15 miliarde lei
- Produsul Intern Brut (PIB), modificat in prognoza de iarna
- Costul împrumuturilor pe termen lung, scădere la 6,14% în ianuarie 2024
Ministerul Finantelor
- Deficitul bugetar, deja -1,67% din PIB după primele două luni
- Datoria publică, sub pragul de 50% din PIB la finele anului 2023
- Deficitul bugetar, din ce în ce mai mare la început de an
- Deficitul bugetar după 8 luni, încă mai mare față de rezultatul din anul trecut
- Deficitul bugetar, cvasistaționar în iunie dar problematic la mijlocul anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- România, țara UE cu cea mai mare creștere a costului salarial
- Deficitul comercial în prima lună a anului, la cea mai mică valoare din septembrie 2021 încoace
- Prețurile industriale la intern, în scădere anuală cu 8%
- Prognoza CE pentru România, mai pesimistă decât cea a CNSP
- România, pe primul loc în UE la inflația anuală in ianuarie 2024
Statistici
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- România, pe locul 2 în UE la creșterea comerțului cu amănuntul în ianuarie 2024
- Comerțul cu amănuntul, în creștere cu 1,9% pe anul 2023
- Comerțul cu amănuntul, în creștere pe final de an
- Comerțul cu amănuntul, stabilizat la +2% față de anul anterior
- Creșterea economică, doar 1,1% după primele trei trimestre ale anului curent
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Refinantare
... detalii
-
tema
Salutare tuturor! Vreau să împărtășesc experiența mea cu online-credit.ro - o soluție ... detalii
-
Cont restricționat la ing
... detalii
-
Restricție cont
Buna mi sa restricționat contul la ing după ce am primit o sumă de la o vecina de a mea și mia ... detalii
-
Intrebari
1.) Din total active: cat reprezinta creditele acordate si cat reprezinta titlurile de stat? 2.) ... detalii