ING system failure | Stirea Zilei

Incidentul de la ING, care a afectat peste noua ore sistemul informatic al bancii, ramane un secret bancar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-01-11 19:48

Toate bancile romanesti au sedii secundare de procesare a bazelor de date (data center) situate in locatii diferite de cele in care-si desfasoara activitatea principala, astfel incat, in situatii de catastrofe naturale sau alte accidende grave, precum incendii sau inundatii, sa-si poata contina activitatea de procesare a serviciilor financiare oferite populatiei si firmelor, in special cele de plati cu cardul sau prin internet.

“Toate instituțiile de credit au sedii secundare sau (un singur caz) aranjamente pentru a folosi un sediu secundar al altei instituții de credit”, a precizat Banca Nationala a Romaniei (BNR), pentru Bancherul.ro.

Insa doar existenta unui data center cu redundanta geografica nu ofera siguranta ca o banca isi poate continua activitatea neintrerupt in cazul unui incident intervenit la data center-ul principal, dupa cum am vazut in cazul ING Bank din 10 septembrie 2016, cand sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de peste noua ore, din cauza afectarii servererelor de la centrul de date, dupa efectuarea unor teste de stingere a incendiului cu gaz inert. (vezi aici detalii)

“ING Bank dispune de un sediu secundar pentru procesare, aflat în proprietatea sa. Sediul secundar este funcțional, este dotat corespunzător și este situat în altă locație decât sediul principal”, precizeaza BNR, care mai adauga:

“Deficiențele ce au condus la apariția incidentului la ING Bank au fost identificate prin controlul efectuat de BNR, însă aceste informații nu sunt destinate publicării, intrând sub incidența secretului profesional, conform art. 52 din legea privind Statutul BNR nr 312/2004.”

BNR a precizat anterior pentru Bancherul.ro ca incidentul s-a produs in cursul unui test al soluției de stingere a incendiilor cu gaz de la centrul de date secundar al ING Bank. In urma controlului la ING, banca a fost amendata cu maximul prevazut de lege, 5.000 de lei, “pentru deficiențe în managementul riscului și pentru nefuncționarea sediului secundar”.

De unde deducem ca problema ING a fost cauzata de incidentul de la sediul secundar al bancii, care a afectat baza de date ale clientilor. Ceea ce este destul de ciudat, intrucat in mod normal in sediul secundar ar trebui sa existe doar o replica, un back-up al bazei de date din sediul principal, care in mod normal nu ar trebui sa afecteze activitatea din sediul principal.

Incidentul de la ING ramane, asadar, o enigma, mai degraba un secret bancar pentru public.

BNR a mai precizat ca “a fost transmisă o atenționare către toate instituțiile de credit și către operatorii sistemelor de plăți și decontare din România, prin care aceștia au fost informați asupra faptului că anumite soluții de stingere a incendiilor cu gaz inert pot conduce la defecțiuni foarte grave ale sistemelor de stocare a datelor, fiind recomandată folosirea unor soluții alternative de stingere a incendiilor până la verificarea acestor instalații și, dacă este necesar, implementarea unor soluții tehnice adecvate.” (vezi aici detalii)

Taguri: ING  Banca Nationala a Romaniei  plati online  digital banking  POS  bancomat  internet banking  mobile banking  plati  Self-bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Se poate si mai rau decat la ING: clientii Unicredit n-au putut folosi aplicatiile de internet/mobile banking timp de patru zile la rand!

Clientii ING care s-au saturat in ultimul timp de erorile aparute in aplicatia de internet/mobile banking Home Bank, ultima data luni, cand intreaga zi serviciul a fost indisponibil, se pot consola ca la alte banci se poate si mai rau: aplicatia similara a Unicredit nu a functionat timp de patru detalii

Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola. Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa detalii

La ce banci se pot muta clientii ING nemultumiti de problemele aplicatiei Home Bank (actualizat)

Multi clienti ai ING au amenintat ieri ca-si vor muta conturile la alte banci, fiind satui de problemele frecvente ale aplicatiei de internet/mobile banking Home Bank, care nu a functionat ieri toata ziua. De altfel, NG s-a confruntat periodic cu diverse probleme in utilizarea Home Bank, detalii

ING are iar probleme mari cu Home Bank, care nu a functionat toata ziua, dupa ce ieri s-a incercat lansarea platilor cu telefonul (actualizat)

ING Bank are din nou probleme cu functionarea aplicatiilor de internet si mobile banking Home Bank, precum si cu serviciul Call Center. Cardurile se pot folosi fara probleme, a anuntat banca. Clientii ING s-au plans ca nu au putut folosi Home Bank inca de dimineata, de la ora 9. In jurul detalii

Ultimele Comentarii