RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Ferratum nu vrea sa-mi rescadenteze sau sa-mi restructureze creditul. Ce pot sa fac ca sa nu ma raporteze la Biroul de Credit?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-08-13 15:17

"Buna ziua,
Am luat un imprumut de 1000 de lei de la Ferratum, online luna trecuta cu scadenta in 25 iulie, cu 0% dobanda.

Problema e ca am avut niste cheltuieli si nu pot da banii inapoi pana in 25.

Am citit pe site-ul dvs. ca pot cere o reesalonare a creditului, ca nu cumva sa ajung la Biroul de Credit, asa ca am sunat la Ferratum sa ntreb ce se poate face.

Dar nu am rezolvat nimic, mio spus ca nu exista asa ceva, ca de nu platec ma baga la Biroul de Credit pe lista de rau platnici.

Ce ma sfatuiti sa fac?", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

Atat bancile, cat si IFN-urile precum Ferratum, sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme si nu pot sa-si achite la timp ratele solutii de reesalonare sau rescadentare a creditului, pentru evitarea raportarii la Biroul de Credit sau executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca bancile sau IFN-urile sunt obligate sa va ofere solutii precum prelungirea duratei de rambursare a creditului, amanarea pentru o perioda a platei ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), micsorarea dobanzii, scaderea ratei, rescadentarea sau reesalonarea ratelor.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.

(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:

a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;

b) prelungirea duratei contractului de credit;

c) schimbarea tipului contractului de credit;

d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;

e) schimbarea ratei dobânzii;

f) oferirea unei perioade fără plăţi;

g) reducerea pe perioade scurte a ratei;

h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;

i) rescadenţarea ratelor;

j) reeşalonarea ratelor;

k) conversia creditelor.

Aceeasi lege mai interzice IFN-urilor sau bancilor sa impuna comisioane pentru restructurarea, rescadentarea sau reesalonarea creditului:

Astfel, articolul 16 prevede urmatoarele: “Pe parcursul derulării contractului de credit se interzice: perceperea unui comision, tarif sau a oricărei speze în cazul în care consumatorul solicită şi creditorul acceptă rescadenţarea ratelor, reeşalonarea ratelor sau acordarea unei perioade de graţie”.

Pe site-ul Ferratum.ro (vezi foto) exista o informare cu privire la astfel de cazuri: “Cum procedez daca nu pot sa platesc la scadenta Pentru a evita efectele negative ale unei intarzieri, Ferratum ofera posibilitatea clientilor de a solicita o rescadentare.”

Pentru activarea rescadentarii, aceasta trebuie solicitata pana cel tarziu in ziua scadentei si tot pana la acea data trebuie platit si comisionul de rescadentare, de 99 de lei. Ferratum mai precizeaza ca se pot face mai multe rescadentari.

Problema este ca Ferratum incalca legea prin impunerea acestui comision deosebit de mare, de 99 de lei, pentru rescadentare, intrucat in OUG 52 din 2016 se spune ca “pe parcursul derulării contractului de credit se interzice: perceperea unui comision, tarif sau a oricărei speze în cazul în care consumatorul solicită şi creditorul acceptă rescadenţarea ratelor.”

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti prin e-mail, la Ferratum, la adresele clienti@ferratum.ro sau office@ferratum.ro, o cerere de reesalonare sau rescadentare a creditului, conform drepturilor conferite de legea mentionata, iar daca Ferratum nu va raspunde, refuza sa va ofere o solutie adecvata sau daca va percepe un comision de rescandentare, faceti o reclamatie in scris impotriva Ferratum la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC.ro, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Vezi aici raspunsul integral

 

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Taguri: Ferratum  Reclamatiibanci.ro  Educatie financiara  credite IFN  

Comentarii

Ion nicolae gerge
Vreau sa chimb
Detin o bacnota de 500 lire italiene, o pot schimba?

Boldurean Gabriela
Boldurean Gabriela
Am un credit neachitat din cauza decesului soțului doresc sa- mi spuneti cum pot achita să nu mai apar la biroul de credit la BCR. Multumesc.

Mihaela elena
Ferratum
Buna ziua Am fost data la recuperatori Eos de catre ferratum bank deoarece am 30 zile intarziere. Am discutat cu ei in nenumarate randuri si le am explicat situatia in care sunt . Astazi mi au dat mesaj ca am fost data la recuperatori Eos. Este normal ca dupa 30 zile sa fiu data la recuperatori?

Vasile Pop Coman - Bancherul.ro
credit Ferratum
Conform legii (OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori), bancile si IFN-urile pot declara creditul scadent anticipat, ceea ce inseamna ca trebuie rambursat integral, doar dupa un numar de 90 de zile (3 luni) consecutive de restante. Asadar, creditul nu poate fi cesionat recuperatorilor mai devreme de 3 luni de la inregistrarea restantelor. Aceeasi lege spune ca perioada dintre declansarea scadentei anticipate si inceperea executarii silite nu poate fi mai mica de 3 luni. Ceea ce inseamna ca executarea silita nu poate fi declansata mai devreme de 9 luni din momentul in care banca va anunta ca imprumutul este scadent anticipat, adica trebuie sa-l platiti ingral, nu in rate, ca anterior. Iata prevederile OUG 50/2010: ” (9) Creditorul poate declara creditul scadent anticipat după înregistrarea unui număr de 90 de zile consecutive restanță de către consumator. (10) Perioada dintre declararea scadenței anticipate și declanșarea executării silite nu poate fi mai mică de 3 luni. La solicitarea expresă a consumatorului, creditorul reduce această perioadă. În cazul în care executarea silită nu este inițiată în cel mult 6 luni de la data declarării scadenței anticipate, începând cu ziua imediat următoare expirării acestui termen, creditorul nu va mai percepe dobânzi penalizatoare. Prevederile alin. (9) și (10) se aplică și procedurilor derulate de entitățile care desfășoară activități de recuperare creanțe.” Asadar, doar daca nu platiti ratele timp de 90 de zile consecutiv, banca, IFN-ul sau firma de recuperare poate declara creditul scadent anticipat si poate incepe procedurile de recuperare, iar dupa alte minim 3 luni, poate initia executarea silita. De aceea, sfatul meu este sa faceti reclamatii la Ferratum si firma de recuperare EOS , in care sa va plangeti ca a fost initiata ilegal procedura de recuperare creante, mai devreme decat prevede legea. In reclamatia catre Ferratum trebuie sa solicitati si o solutie de achitare a datoriei. IFN-urile sunt obligate de lege sa va ajute sa achitati datoriile, daca ati ajuns supraindatorata, in principal din cauza dobanzilor ridicate aferente acestor imprumuturi. Iata ce spune articolul 39 din OUG 50/2010 privind contractele de credit, pe care IFN-urile trebuie sa o respecte: "În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul. Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului." Printre solutiile pe care IFN-urile vi le pot oferi, prin reesalonarea sau refinantarea creditului, se afla urmatoarele: - reducerea dobanzii si/sau a comisioanelor la credit; - modificarea (prelungirea) perioadei de creditare, cu anularea aplicarii dobanzilor; Va rog sa reveniti cu raspunsurile la reclamatiile trimise la Ferratum si EOS KSI.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii