BANCI | Stirea Zilei

Ce credeti ca alege o banca? Sa castige 1.000 de lei sau increderea unui client?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-06-07 20:32

Pentru ca intrebarea poate fi retorica, desi se stie ca totul se reduce la incredere si respect, mai ales cand e vorba de bani si banci, va spunem o scurta poveste care confirma ca unele banci, mai exact Raiffeisen Bank, isi schimba doar parul (adica spun ca vor sa fie mai responsabile, mai de incredere, mai prietenoase cu clientii, mai...mai), dar naravul, ba!

Personajul este detinatorul unui card pe care-si primeste indemnizatia pentru intretinerea a doi copii orfani, dintre care unul cu handicap. Locuieste intr-un oras din Moldova, iar acesti bani sunt surse principale de venit pentru familia sa.

Imaginati-va acum ca sunteti in locul acestei femei sarmane si mergeti, ca in fiecare luna, la bancomatul Raiffeisen pentru a scoate de pe card banii cu care urmeaza sa luati mancare pentru copii, cu lista de cumparaturi pregatita din timp.

Nici prin gand nu va trece ca s-ar putea intampla ceva si toate planurile vor fi date peste cap, ca veti ramane fara niciun ban nu zile in sir, ci luni de zile, pentru ca pana acum totul a fost in regula: a bagat cardul in bancomat, a tastat PIN-ul si a scos banii.

Asa a facut si acum, mai exact in urma cu patru luni: a bagat cardul, a tastat PIN-ul, suma pe care vrea sa o retraga, a fost de acord cu comisionul, numai ca bancomatul nu i-a dat nici banii, nici chitanta, ci doar cardul inapoi. De ce? Ce s-a intamplat? Bancomatul e defect, i-au explicat ulterior cei care lucrau in institutia publica in care se afla bancomatul. “Mergeti la banca sa va dea banii de la ghiseu!”

Alarmata, doamna a alergat la o unitate Raiffeisen pentru a reclama problema, cu speranta ca-si va putea recupera banii de la ghiseul bancii. Acolo, un bancher a calmat-o, i-a spus ca stie ca niciun bancomat nu functioneaza, iar problema se va rezolva, isi va primi banii.

Asa ca au facat o cerere la Bucuresti, dar, surpriza! raspunsul a fost negativ! Masina (bancomatul) ne spune ca banii au fost retrasi.

Pe baza raportului masinii, bancherii i-au spus femeii ca de fapt ea a luat banii din bancomat si a incercat sa jefuiasca banca de 1.000 de lei, sustinand ca de fapt nu si-a primit banii!?

Cum au fost retrasi, daca bancomatul era defect!? a replicat, firesc, doamna.

Bancherii au ridicat din umeri. Pentru ei, cuvantul masinii e mai important decat cel al omului. Iar banii sunt mai importanti decat increderea in client si respectul fata de acesta.

Dar stati putin, nu exista camere de filmat la bancomat? a intrebat femeia. Ba da, i-au raspuns bancherii, dar pentru a verifica imaginile trebuie sa faceti o solicitare la politie.

Ceea ce clienta Raiffeisen a si facut. Ceea ce fireste ca nu ar fi facut daca ea era hotul.

Surprizele au continuat! De la politie, doamna a primit raspunsul ca nu se poate verifica acea camera de la bancomat, pentru ca nu functiona! Asa incat, clienta a ramas pagubita, iar banca in castig cu 1.000 de lei.

Doamna insa nu a renuntat la dreptul ei, cum este si firesc. A cerut bancii sa-i traga la raspundere pe cei care sunt responsabili de intretinerea camerelor video de la bancomate. Raspunsul Raiffeisen a fost, insa, de-a dreptul sfidator: de fapt nici nu suntem obligati de lege sa avem camere video la bancomate, asa incat nu avem pe cine trage la raspundere!

Intr-un final, clienta Raiffeisen a depus o plangere si la Protectia Consumatorului, insa raspunsul acesteia intarzie, astfel ca si acum, dupa patru luni, banii ei sunt in continuare retinuti de banca!

La fel cum intarzie si un raspuns de la responsabilii cu comunicarea ai Raiffeisen Bank, dupa patru solicitari trimise prin e-mail de Bancherul.ro.

Raiffeisen si alte banci romanesti, daca vor intr-adevar sa-si schimbe naravul, ar trebui ca in astfel de cazuri sa le dea imediat banii clientilor, pentru ca de fapt sunt proprietatea lor. Abia apoi, banca poate sa investigheze cazul si sa afle ce s-a intampla, daca bancomatul a fost defect sau chiar daca a fost vorba de o frauda, caz in care poate sesiza politia.

Dar in niciun caz o banca nu trebuie sa-si permita sa confiste banii unui om, incalcandu-i astfel dreptul de proprietate consfintit de Constitutie.

Comentarii

Ivan Valentin
prevedere
DIRECTIVA (UE) 2015/2366 la care ne vom alinia in curand spune ca : Articolul 72 Probe privind autentificarea și executarea operațiunilor de plată (1) În cazul în care un utilizator al serviciilor de plată neagă faptul că a autorizat o operațiune de plată executată sau susține că operațiunea de plată nu a fost corect executată, statele membre impun ca prestatorul de servicii de plată să fie cel care trebuie să demonstreze că operațiunea de plată a fost autentificată, înregistrată corect, înscrisă în conturi și nu a fost afectată de o defecțiune tehnică sau de alte deficiențe ale serviciilor prestate de prestatorul de servicii de plată.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Se poate si mai rau decat la ING: clientii Unicredit n-au putut folosi aplicatiile de internet/mobile banking timp de patru zile la rand!

Clientii ING care s-au saturat in ultimul timp de erorile aparute in aplicatia de internet/mobile banking Home Bank, ultima data luni, cand intreaga zi serviciul a fost indisponibil, se pot consola ca la alte banci se poate si mai rau: aplicatia similara a Unicredit nu a functionat timp de patru detalii

Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola. Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa detalii

La ce banci se pot muta clientii ING nemultumiti de problemele aplicatiei Home Bank (actualizat)

Multi clienti ai ING au amenintat ieri ca-si vor muta conturile la alte banci, fiind satui de problemele frecvente ale aplicatiei de internet/mobile banking Home Bank, care nu a functionat ieri toata ziua. De altfel, NG s-a confruntat periodic cu diverse probleme in utilizarea Home Bank, detalii

ING are iar probleme mari cu Home Bank, care nu a functionat toata ziua, dupa ce ieri s-a incercat lansarea platilor cu telefonul (actualizat)

ING Bank are din nou probleme cu functionarea aplicatiilor de internet si mobile banking Home Bank, precum si cu serviciul Call Center. Cardurile se pot folosi fara probleme, a anuntat banca. Clientii ING s-au plans ca nu au putut folosi Home Bank inca de dimineata, de la ora 9. In jurul detalii

Ultimele Comentarii