RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-07-18 11:20

"Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate ...

Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?

E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns

Stimate domn,

E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.

Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: “In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”

Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerata o clauza abuziva, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.

De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.

Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam.

 

Comentarii

Topala
Blocare cont BRD fara instintare
Buna seara,in data de 17 ian am observat cu stupoare ca la sucursala BRD din Timisoara Bulevardul Dâmbovița Nr. 53,am contul blocat,intru sa cer explicatii de la Popovici claudia ,se uita pe monitor dupa ce i-am dat buletinul,tasteaza ceva la tastatura si imi spune ca datele sunt actualizate si in max 48 de ore contul se va debloca. Trece weekendul si luni 20 ian. verific iarasi si contul tot blocat este,intru iarasi in banca dau de aceeasi femeia popovici si imi spune ca nu am semnat ceva acte,le semnez si astept. Miercuri 22.01.2020 contul tot blocat este vb iarasi cu aceea individa si imi spune sa mai astept ca sunt multe cereri. Precizez ca nu mi-am schimbat datele ,nu mi-am schimbat numele,nu am schimbat buletinul,adresa,permisul,femeia,etc,doar masina . Ce sanse am daca le fac plangere penala celor de la BRD pt sechestru de bani,banca in timpul scurs se foloseste de banii mei .

Bozomală
Am cardu blocat
Vreau deblocarea lui

Dumitrascu Auras
Dece am bani blocați la carduri
Dece am bani blocați

Marsavela Aurelia georgiana
Deblocare cont




Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

Am luat 38 de milioane de la Credit Prime si platesc in fiecare luna 13 milioane. E normal?

„Buna ziua am luat 38 de milioane de la credit prime și plătesc pe fiecare luna 13 milioane ce banca este asta am salariu de 2300 eu din ce mai trăiesc am un copil mic nu se gândesc Ei vor să plătesc atât mult nu se poate așa ceva sincer eu in 24 de luni detalii

 



 

Ultimele Comentarii